Pages

Monday, September 5, 2011

'Selamat Hari Raya Meow'



Salam semua...

kpd kwn2 yg dh lik dr bercuti tu selamat la bekerja semula...dah seminggu cuti rs mls ler nak g keje hihihi...tp krn nak mencari rezeki harus diteruskan jua..:D
entri kali ni nak bercerita sket tntang MIAW...miaw ni jiran aku yg punya...mlm raya dia menumpang teduh dpn umah aku...byk2 umah..umah aku dia dtg..mgkin sbb dia rs selamat kot...aku tau dia kucing jiran sbb mula2 aku tegur dia lari ke umah ujung tu...aku tgk ada bekas pasir, makanan dan bekas air...aku ucap selamat hari raya kat dia..aku rs nama dia bobby sbb ms puasa tu ms aku nak g keje aku terdgr akak ngn abg tu panggil2 nama bobby mgkin itu nama dia sbb aku dgr bunyi loceng dia..dah tu aku cuba la pgl dia bobby..mmg dia dtg..sah! sah nama dia bobby..hihihi...




aku beraya area cni je..pastu br aku g beraya di kg umah sedara mara...selama itulah bobby sntiasa kat umah aku..abg depan pun ada bg dia mam tu nmpak x seketul ayam goreng..abg tu pun siat2 kanlah..besar giler..mcmana dia nak mam hihi..tp itu dh kira orait abg depan umah tu ada perasaan belas kasihan nak bg dia makan dan ada bekas air dia letak kat depan umah dia...kiranya kami ni jd famili angkat..hihihi..

apa yg aku nak tulis kat cni ialah...sbnryer aku tau perasaan dia ni..aku tau dia sedih kena tgl...sbb air muka dia..dan lg 1 setiap kali aku jengah kat luar..aku gerak2 kan kunci umah dia akan jengah dan berlari2 anak dtg kat umah aku..nampak x betapa sedihnya dia di tinggalkan..mgkin dia xmengerti..dia nak ada org untuk teman dia..sehari seblum raya pun aku dh nmpak bobby yg aku rs sayu bila aku kuar lift aku nmpak dia tgu depan umah aku smbil tgk ke arah aku..aku x taulah samada dia tgu tuan dia atau aku..(owh!cedih plak aku nak bercerita weh!) aku orait je...tumpang kasih kan..

tetapi yg agak x berapa aku berkenan ialah...bobby tlh membuat umah2 jiran aku bersepah2...adeh!!!!!umah aku hr tu kasut2 pasu pun dah jatuh2...aku punyalah terkejut..pehal plak ni...rupanya dia...jiran depan umah sebelah umah abg ni plak kwn aku...dia plak dulu tgl cni..skang dia dah lik kg dia tp seminggu sekali dia dtg kl sbb ada kelas...dia bekerja smbil belajar..dia dan famili mmg aku kenal..so diorg dah ckp tgk2 kan umah..pasu bunga dan munge2 plastik kat depan umah dia termasuk tanah2 lam pasu dia dah dikeluarkan oleh bobby..aiyak!!!bobby...ngapa la eh...tp xleh nak slh kan dia..dia kan nak bermain2 je..tuan dia la kan..dah tau duk umah mcm ni..ada setgh jiran suke..ada stgh jiran ni xsuke...mslhnyer sebelum org report kat management..aku ingat ptg ni aku nak g jmpa tuan bobby..nak cakap sket la kan..agak2 betul x tindakan aku ni...aku cm nak bgtau kalau leh xmo lah biar2kan sbb dia dah menyepah2 kan umah org...klu di ikutkan, kan leh hantar kat 'hotel' kucing xpun tgl je lam umah...aku ni lg la...korang tau kan..anak2 ramai xpnh aku biar2kan...kan ada yg murah2 untuk semalam tp apalah sgt untuk miaw yg seekor..yg kt dah anggap spt ahli keluarga..yg kt dah syg..mesti kt xkan byk dalih kan..sbb klu kuar je pintu umah dah jejak tanah..ok la gak...nak biar2kan sbb msh lm kwsn umah kt ni dah smpai jatuhkan brg2 dan sepah2 kan umah org..klu aku..mmg aku x kisah..aku phm...org len???kita x tau..sbb aku klu leh xmo la org report2 ni..sbb korang phm2 la kan..krn sorang semua kena...ti org ckp anak2 aku pula...




tp kpd kwn2 blogger aku kat cni aku tau korang2 xkan biarkan anak2 mcm ni kan..sib bek la aku ngn abg depan ni leh la dia tumpang2 kasih...klu org len..mn la tau kan..kot2 ada yg btl2 xske ke..dia bt apa2 kat bobby ke...ha..kan kesian tu...dah tu bila dgr budak2 beraya xpun sp2 yg lalu lalang aku cpt2 tgk dia...takut di culik nyer ha..kang nanes plak tuan dia...urm...aku plak lebih2 emo ni ngapa??? ish3x...tuan dia rilek je..hihi

tp leh kan aku ckp je ngn tuan dia...korang semua rs mcmana?






erydcat:
selamat hari raya 
bobby..:P

8 comments:

m4rilyn said...

eh Bobby..awak handsome la.

* HeeBum * said...

comel la bobbye.. meow2..
ery bgthu je tuan die.. pstu kate.. kalo xmo jg elok2.. biar sy yang jage... hehe msti tuan die riso meow2 die kene amik.. pstu jg lam uamh :D

Ms J said...

ery.. amik je la buat anak angkat..

ery D cat said...

m4rylin: bobby mmg encem...

heebum: dh bgtau pastu smpai ati plak tu ckp nak let go je..cedih...

Ms J: takut xtermampu je...dh ader 5 tu..umah kecik jer...huhuhuhu...

Chika said...

comel la bobby ni.... kesian dia di pinggirkan macam tu je. kalau tuan dia tanak try la iklan kan kat sape2 utk dibela. kesian dia. hidup biasa bertuan tp raya tuan dia biar camni je. mana la tak kacau umah org. giler comel budak ni... geram Chika. sedih lak :(

ery D cat said...

chika: tu la kan..yg xcomel pun kt kesian ni yg comel dia leh nak biar2kan..ada lah jiran yg tumpang kasih..klu ada yg hati busok..di buat apa2 kat bobby xke kesian..btl x...tu la ti klu terjumpa g tuan dia ery nak ckp klu xmo nak bg mak lik kg jaga kat sana...kat cni ery rs mcm xtermampu...

* HeeBum * said...

betol la.. ery iklan kan kalo betol owner die nk letgo.. dr org lain report or org yg x suka meow amik n buang kt mne.. lg sedih.. bwk blk bg mak ery kt kg jage pun oke jgk.. yela.. ery pun da jg 5... nk tmbh 1 lg bkn snng.. tp, da owner die kate nk letgo.. so, ape lg ery.. slmtkn bobby dr owner die yg da bela pstu tanak.. cess betol.. bobby da la comel corak cntik..

ery D cat said...

heebum: waaaahhh..nampaknyer ery kn jd supercatla kan...iyah!!!!bertukar....(nak selamatkan bobby):D

Post a Comment

 

Copyright © eRy D cAt. Template created by Volverene from Templates Block
lasik surgery new york and cpa website solutions
WP theme by WP Themes Expert