Pages

Wednesday, September 7, 2011

jangan DUGA kasih abie lagi...


Salam...

semalam aku lik lambat..stay back kat opis smpai kul 9 lbh...hati msh sebak dgn cerita kekejaman manusia terhadap haiwan...simpati dgn nasib2 mereka..tp cerita semalam benar2 menduga hati aku...2 jam..aku rs mcm nak rebah ajer...nafas rs tercungap2..mata bergenang2 dgn air mata..muka dah merah padam dh xhirau dgn  jiran2 yg aku terserempak lam lift dan dkt parking...

dlm fikiran asyik terpikir yg bukan2...slu bila aku masuk umah dr lik keje lima-lima ader menyambut aku pulang...mcm byk cerita nak cakap..wlupun aku xpaham meow2 diorg...tp aku hnya nmpak 4 shj...aku trs g mandi...xterpikir lg...dh siap2 aku ke dapur nak minum air oyen smbil aku amek ais ketul lam peti sejuk (tp xsmpat duduk dan xsmpat nak teguk air sket pon)..msh xnmpak dia lg...smbil tu mulot memangil2...slunyer dia ske suruk2 bawah sofa..xpun bwh katil..tp bila aku pgl dia akan cpt2 kuar..tp xde...aku gerak2 kan bekas makanan pun dia xdtg...yg dtg hnya 4...

mn buah hati abie yg sorang nih? dia je 'wanita' yg aku ader...yg lain semua 'lelaki'...dia je yg terlebih mesra dan manja ngn aku selain 4 itu...lain cara manjanya kucing yg jelita dr mamat2 hensem kat umah tu...dia je yg slu tium aku...dia je yg berbunyi lembut bila kejut aku dr tido...dia je yg pndai amek tgn aku bila nak manja..dia je yg paling ske berdandan mengalahkan model2 kat malaysia ni..dia je apa2pun semua dia...dan dia yg paling setia..xsemua yg leh dia bermanja2 hanya ngn aku ajer...dia je yg paling kecik dan cute kat hati aku nih...dia je...

aku cr setiap bilik, bwh katil, ats almari, termasuk lam peti sejuk..smpai begitu sekali nak cari..dia ske duk sorok2 bwh selimut, dlm baju2 kat almari...lam kotak...cari lg..xde...aku smpai angkat sofa mmg xde...dlm bilik air..xde...tmpat tido dia..xde...bilik stor belakang..dua kali aku kuar2kan brg pun xde...mana dia?

1 floor aku cr tnya jiran..sbb ader mamat tu dia dh duk dpn umah dia smbil menyapu2 dr aku lik td...aku hnya terpikir mgkin ms aku bukak pintu xperasan dia kuar..dh la kaler kelabu...xperasan sgt...aku g tinjau2 kat umah jiran..mn tau anak2nyer ternmpak dn bermain2..turun naik tangga dan lift..(ms ni aku cr ngn dia) masing2 pusing kat tmpat parking...aku tau ader bunyi2 mercun skang ni..takut dia terkejut ajer..aku bukan mintak tp aku cukup2 takut..aku bukan duk umah teres...aku duk bertingkat2...lm umah yg kecik klu dh cr xde...mn lg yg akan terlintas kat fikiran korang???

hati rs nak kuar dr badan..jantung xpyh ckp...badan dh mengigil2, lg aku cari lg air mata mencurah2...nak menyebut nama dia pun dah jd payah...dah rs mcm nak meraung dh plak...2 3 kali aku turun bwh ngn dia mencari si jelita aku ni...tgk2 bwh kete org..manalah tau kan...smpai pnjat tiang2 garaj org untk tgk ats atap tu...mn buah hati abie ni...mn syg abie ni?...kalau kamu diambil org mengiau la...kalau kamu sakit kuarlah..biar abie nmpak....jgn DUGA hati abie mcm ni..

kat tmpat parking aku turun seorg..aku suluh2 bwh kete org...dia kat ats umah tgu...tgk2 kan...cari juge...kwn aku yg mmg mcm kite2 ni ske ngn meow2 tipon suh aku bertenang...ish..malunyer cakap tersekat2 lam tipon mcm tahan2 nanes..ish3x...malunyers..tp keadaan mcm tu aku dh xrs malu ke hape dh...

ms kwn aku suh bertenang tu aku berhenti dr mencari...berdiri dan rs mcm dh xtertahan nak meraung je...dr td air mata kuar sikit2 muka merah menyala2 menahan sebak, risau...dan mcm2 lg...badan rs mengigil2 betul2 rs nak rebah tepi kete org...dh 2 jam aku cari...tiba2 dia call dr ats cakap...CHEMOT dh kuar dr bilik..badannya penuh ngn sawang2...agaknyer dia duk betul2 belakang rak2 yg aku susun tu kot (kebetulan bilik stor aku buka)...lega rasa xpyh cakap...

naik lift...terpikir...begini kah hati tuan2 meow yg menjadi mangsa kekejaman manusia di PETKNODE tu..begini ke hati manusia bila kehilangan anak2 bulusnyer..begini kah hati kakak, mami, daddy si comel2 yg menjadi mangsa apa2jua pun? smpai umah nak jalan dh mcm xterdaya...dia bg si jelita aku nih...aku dukung dan mampu berbisik je...



Chemot jangan duga hati abie mcm ni lg..



erydcat:
ms ngah mencari chemot, 
dlm kotak fikiran berlegar2 
mcm wayang gmbr
apa yg dh pun aku lalui ngn chemot,
aku x ske keadaan mcm tu...
abie syg sgt2 kamu...jgn bt mcm ni lg ya...

11 comments:

Juz Call Me Sharz said...

kite pon ade perasaan mcm tu jugak bile MOJA tibe2 je hilang dan tak jumpe cari kat mana...tibe2 je muncul ntah dari mane... bile dorang dah tido mmg tak dgr dah suara kite panggil...

Rosmawati Yusof said...

Chemot... aduh, sib abie awak tu takder sakit jantung, tau...

GtHans said...

kan Ery..gundah gulana rasa bila kucen kita ilang..
pasal petknode tu..mmg takleh tahan bila tgk kucen2 yg malang tu..sian sgt..pilu jer ati..

Ms J said...

T_T.. tompang nanges gak..

Chika said...

Phew... leganya hati rasa. Chika paham perasaan tu. memang sedih bila simanja kite senyap x muncul2. mcm2 dlm hati. Mujul la chemot x kemana2 pun..

ery D cat said...

JCMS: betul kdg2 comel2 ni ske duga hati kita..dia x tau tu kt syg giler kat dia...

kak kim:tu la kan..tu pun rs dh sakit sgt jntung ms ngah mencari

Gthans: btl..gundah gulana dah mcm org giler...

Ms J: huhuhuhu...

Chika: tu la..dlm kepala pikir bukan2 dah...adeh...trs rs nak demam...

nurulsulzali said...

perasaan sama bila sampai dpn pintu rumah balik dr kg hari tu...sbb ade bau cm bgkai...bukak pintu kenit dgn kakak tgh hebat marathon sambil "kemas" rumah! hehe

m.q said...

Chemot ni tidur mati ni
sampai tak dengo abie nye panggil
sian abie awak tau...

ery D cat said...

nurul: yela kan..agaknyer kt je kot yg berlebih2 actingnyer...sicomel2 ni bt derk je ngn kite..huhuhuhu buli tuan namanyer nih...

m.q: tu la...pas kuar dr bilik tu anak2 ngn laki dia yg dtg dekat di tampar2nyer...agaknyer mrh kot ngaper main sorok2 x berjaya cari dia..hihihi...

* HeeBum * said...

heebum pernah terlepas dr cage dia ms zmn muda2 la.. ms tu x thu yg dia pandai bukak cage.. masa tgk pntu cage terbukak.. heebum xde.. jntung time tu rasa berenti.. cari keliling rumah xde.. pergi rumah jiran.. duduk kwn umah lot.. kwsan umah org semua luas2.. x ngs lagi ms tu.. pggl2 die.. perasaan tu mmg x dpt byg pun.. pstu.. da last2 tu.. pegi la duk kt cage die.. mengenang nasib mne la heebum ni pegi.. tetba.. nmpk ada satu tgn warna putih betol2 bwh almari ksut tepi cage dia.. msa jmpe tu pelok cium terus nangis2.. hu.. aigooo.. smga kita2 x tempuh moment sadis mcm ni lg.. T_______T

ery D cat said...

heebum: ye la..benci btl ngn perasaan tu...ish3x xske..cedih sgt

Post a Comment

 

Copyright © eRy D cAt. Template created by Volverene from Templates Block
lasik surgery new york and cpa website solutions
WP theme by WP Themes Expert