Pages

Tuesday, May 31, 2011

Please laaa...

Salam pd semua blogger pencinta haiwan semua...

Skang ni mcm2 kt dgr kes penderaan haiwan..xkisahlah haiwan jns apa..kucing ke, anjing ke...anak itik ke (eh ada ke?) tp kebanyakannyer korang perasan x??? yg kena dera adalah haiwan peliharaan...spt kucing dan anjing..klu hamster tu..xtaulah aku..arnab pun mgkin kes2 terpencil..

tp bg aku x kisahlah haiwan apa tp kt x de hak nak bt suka suki je kat 'mereka2' semua tu..kdg2 aku terpikir mgkin nak dera singa atau gajah..xberpeluang kot..sbb 'mereka2' semua besar2 gabak...kang x pasal2 kena pijak dek gajah tu kang..haaa pastu xpasal2 gajah tu kena tembak sbb pijak manusia..urm..xpaham aku..mula lah kata dah dasar binatang...liar!kijam!xberperasaan...dan sbgnyer..yg diorg (terpaksa pgl diorg untuk membezakan..tp tu pun klu dpt beza la ngn binatang dan org) tu bt kat haiwan2 kecik dan manja mcm kucing tu x ke sama je??? 

urm....mgkin ngn kucing dan anjing ni haiwan kecik2 je..lbh2 kucing..manja senang dipanggil..plg kuat pun cakar je...jd manusia2 yg rs dah besar sgt tu dah leh mengawal keadaan dan seronoT~~~mendera binatang dan membunuh 'mereka2' ni..sbb tu aku tulis td ngn gajah ngn singa berani ke?diorg bt mcm diorg bt kucing or anjing tu??cb la buat aku nak nengok gak ar apa jd...hahahaha..xpasal2...

kat cni aku nak share la video2 yg aku copy dr youtube...kat mana2 negara pun di dunia ni masih ada yg syg haiwan2 mcm kite2 ni la...dan termasukla yg xsygkan haiwan mcm kite2 nih..urm...



kt sbnrnyer xde hak nak buat kat mereka2 semua tu mcm tu...kesian aku tgk lam video2 nih...yg arnab tu pun sama..sp lah yg men cucuk2 tu...cb la g cucuk haiwan yg besar sket mcm beruang ke..tgk berani ke idak..hahaha...
(aku bukanlah suh g dera haiwan2 besar, ditegaskan lagi disini..aku x menyuruh atau menyokong org nak g dera haiwan yg lagi besar mcm gajah, singa atau beruang tu...tp aku suh org2 yg rs kuat sgt tu..tgk diorg berani ke x?ngn yg kecik2 berani la..cb cr yg sm besar??(harap xde yg slh phm ngn apa yg aku taip nih)


erydcat:
aku x pahamla
ngn org yg mendera
haiwan2 cumel ni..
tlg sp2 terangkan kat aku?

Friday, May 27, 2011

selagi terdaya...

BUBOO : ngaper lmbat sgt baliknyer...pnt buboo menunggu..

ERYDCAT : laaa buboo tgu abie ke? bukan buboo tgu org len?



BUBOO : mula lah nak fitnah buboo tuh..nak tukar topik kan...

 B
 BUBOO : buboo tgu pnyalah lama...bt pe abie kuar lama2 tuh?


ERYDCAT : lama yer...


BUBOO : yer..lama dr pg td buboo tgk abie kuar umah..

ERYDCAT : mcm ni..abie pepagi kuar, mlm br lik tu sbb g cr sesuap nasi..

BUBOO : sesuap je? mn cukup....buboo mam xcukup sesuap..bapak memet g..tamtam..uning...mak buboo chemot...abie lg lah..terlebih suap...

 
ERYDCAT : ish kamoo ni klu ckp..xnak kalah..

BUBOO : ye ar...kan..ntah2 abie mam sorang2 kat luar kan..xpon ngn tucen lain...

ERYDCAT : buboo..kt ni klu ada rezeki lebih..kn lah share2 ngn yg xsmpurna mcm kite..btl x??? xbek ckp gtu..

BUBOO : urmm...

ERYDCAT : ok abie mintak maaf ekk..abie g keje..cr sesuap nasi....tu sbb abie lik lmbt.....nak cari byk2 suappppppppp kat semua...selagi terdaya...

BUBOO : owh!!!jdnyer lg lambat lik lg byk SUAP la abie dpt?? yeay!!!!(dgn sedikit terjerit)

ERYDCAT : dalam hati berkata2 (ni klu BPR dgr..kena tangkap aku ni kang)


Thursday, May 19, 2011

Sedetik Lebih

 Setiap nafas yang dihembus
Setiap degupan jantung

Aku selalu memikirkanmu
Dalam sedar dibuai angan
Dalam tidur dan khayalan
  Aku selalu memikirkanmu
Ternyata ku perlukan cinta dari dirimu sayang
  Barulah terasa ku bernyawa
Kasihku…ku amat mencintai kamu
Kerana kau beri erti hidup
  Ku kan terus mencinta sedetik lebih selepas selamanya
Di kala penuh ketakutan dengan badai kehidupan
Ku bersyukur adanya kamu
Biarlah kehilangan semua yang dimiliki di dunia
Asal masih adanya kamu



erydcat: uning nyanyi untuk abie ke lagu tuh?
uning: urm...cikit2 jer..hikhikhik..
erydcat: hurmmm...len mcm je ko ni...



Wednesday, May 18, 2011

tamtam yg takut femes (perasan)


erydcat: tamtam..dgr ni abie nak ckp...
tamtam: nak aper?
erydcat: ni tgk camera abie nak amek gmbr atam...leh x?
tamtam: xmola abie..ti terfemes dr buboo..tamtam ske undercover...
erydcat: undercover??hish byk alasan ya...



erydcat: laaa tgk la cni bt pe tgk kat bwh
tamtam: xmo la abie...mahal wajah tamtam nih
erydcat: hey!ngada la atam nih..


tamtam: hurmmmm...dah amek ke belum
erydcat: laaa apa wat gtu rupe...mcm cntik sgt kecik2 mata tuh mcm xikhlas jer..
tamtam: ok la ni abie..dah kan..cukup la tu untuk hr ni
erydcat: atamMMMM...pls bekerjasama yer...


tamtam: xhbs2 g ke abie...dahla tu td dah amek dh..
erydcat: xleh x cukup g td x cntik sgt...lg sekali yer


tamtam: alaaaaaaaa.....dah la...atam x nak laaaaa
erydcat: derhaka? cpt la btl2 pndang kamera...pastu janji dah xde kacau tamtam g yer


tamtam: haah amek2 cpt..hah!puas ati?
erydcat: haaaaa mcm ni lah tamtam abie...senyum~~~~~
tamtam: (dlm hati) geget + pijak = gejak!! br tau...huh!kacau jer!



erydcat:
rindu nak 
lik umah peluk 
anak2

Tuesday, May 17, 2011

kena babab hihi :P

suasana hr tu sunyi sepi je...kebetulan aku ngah cuti..
tiba2 terdgr bunyi...kreot...kreot...kreot..aih dahlah duk sorang2 ni..bunyi ape la tu..
aku g la ngintai2 tepi pintu...korang tau aku nmpak aper????


buboo: iyah!!iyah!!ngapaan seh sampan ku xbergerak nih?

rupanyer2 si buboo nak berdayung smpai ke muara...adeh laaa....buboo terlalu kreatif menjadikan tudung sajiku sbg sampan nyer...xtau lah nak berdayung ke mana si buboo ni..nak bawak diri ke???fenin2...


chemot: urm...bubooo....noty yer...tian kat abie...
aku: chemot nak bt ape?? nak babab buboo ke...jgn garang sgt ngn anak2 yer..
 
chemot sah start pandang2...jegil2 biji mata tu phm2lah ngh mrh ngn anak2nyer...bgs juge ada chemot ni..dia mcm tau2 je aku mrh kat anak2nyer bila semua bt perangai.
 

buboo: auww!!! xmo2 ibu..cakitlah~~
chemot : biasa ni kan..jgn noty leh x?

haaa kan dah kena babab ngn ibu dia sndiri..padan muke yeay! yeay!!hihihi tu ar noty sgt..dh ibu marah kan..abie xcampur...laalalaa...
 


chemot: makan budok!!!
buboo: auwww!! xrela you...erk!!ayooo...ok2..buboo mintak maap...
erydcat: dah..dah!! chemot...dahlah tu..hish...ada yg kejung ti...



erydcat: puas hati dah chemot?
chemot: urm...puas hati!



erydcat: hihi! ngapa bt muke gtu? xpuas hati ngn abie ek??
buboo: jaga lah ti buboo pijak2 belakang abie ms tido...jaga!
erydcat: nak derhaka kan...kan..kan...haha padan muke...







erydcat:
In a cat's eye
all things belong 
to cats.








Wednesday, May 11, 2011

Memet love story

Salam Meow!!!!

Entry ni aku bt sbb teringat plak ms mula2 aku bwk lik memet ngn pasangannyer si chemot..kira diorg ni dikawinkan dek pilihan keluarga...hihi..aku amek memet dulu..kwn kat opis kata ada anak kucing kat belakang mesin basuh dia, tp bukan kucen dia ar...bese ar duk kg2 ni sapa2 punya kucen bt umah cam umah sndiri hihi.aku ngn si dia g la amek...tgk2 dia trs beri nama memet...bwh ni pic memet ms kecik dan besar...

ni ler rupe memet ms 2 hr aku bwk lik umah...tu idung dia tu aku hengat kotor rupenyer mmg kaler bulu dia gtu...sian dia..aku lap byk kali hihi..mata sepet..haha burokla ko memet...hahaha

hoh!!!ni pic memet yg terkini..wah memet ko semakin hensem yer...hahaha mcm abie kan..kan..eleh ngaku je ar met...ko ikut rupe tuan...hihi
sbnryer ada kisah si memet ni...ms tu aku ngn kwn aku bukak car wash...memet dah tentu2 tgl kat umah toyang2...slu pun gtu..tp mlm tu aku rs x sedap hati laa..aku ajak kwn aku lik awal dan tutup car wash awal dr biasa...ms aku balik aku ngh tgk leher si memet ni dah terjerut ngn tali tirai buluh kat tingkap tu..ms tu umur dia agak2 lam 8 bulan...ya Allah kelam kabut aku dibuatnyer...si dia nak nanges dah tgk memet gtu aku plak gila meraban cari pisau gunting ms tu memet terkial2, muka biru giler...panjang umor ko memet..sbb tu abie syg sgt kat ko sgt2...wlupun ko pnh pijak kepala abie ni...adeh~~~ms aku potong guna pisau tu, memet aku tgk tercunggap2 dan ms lepas aku bwk ats katil dia trs terkulai aku dh kuar air mata dah weh!!!ilang macho...hehe...pastu aku pgl nama dia byk kali tiup2 lam mulot dia...baru dia bukak mata..owh!!!waktu tu jantung aku duk kat usus dan usus duk kat buah pingang aku rasa!!!serius xtipu!

ni plak gmbr si chemot...kisah si chemot ni plak aku cr sbb tgk memet makin membesar dan xde kwn..bila aku sibuk bekerja..kecian kan...kebetulan kwn kpd sidia kata ada sekor kucing kecik ikut dia lik ms dia sibuk2 nak pindah kuarters...memandangkan dia pregnant dan dah ada 3 ekor kucing lg kat kuarters dia agak rs x sng lah nak bela tp dia bwk anak kucing tu tgl ngn dia...urm dia pun syg kucing juge mcm kite2 ni..dia send pic ni kat si dia sbb nak cr kan jodoh bt memet...

eeeuuuwwww!!!chemot...comotnyer!!!hahaha...jgn mara yer chemot..abie gurau jer...

wahhhh!!!chemot gadis ayu...meh dekat abie meh..nak tium sket jerrrr~~~hihi

ms aku dtg tgk che mot tu aku tgk mmg kurus giler...xpelah bila bela leh cumel ni..mmg niat nak cr kwn untuk memet...tgklah chemot pun dah cun skang..hahaha sejak2 dah ikat ni..heh!!leh menten jaga badan..dia ni kecik je smpai kwn2 dtg ingat dia ni anak..hahaha...awet mude ko mot!! xpela..kecik2 pun abie syg gak...memet lg syg kan chemot kan..kan...sbb comot di beri nama chemot...
mula2 agak susah memet nak rapat mgkin chemot kecik sgt waktu tu... ni video aku bt sempena ulangtahun perkawinan nyer hahahaha sengal aku ni..dh lm bt ni dah ada blog aku upload la.

video


apa2pun mereka mmg serasi x susah nak kenen2 kan...dah pndai2 sndiri hihihi mgkin memet x byk pilihan hahahahaha...memet kan x kuar umah jln2 ngn abie ujung mgu je...

*
*
*
*
*
*
*
*
*
*
*
*
*
*

lor!!!marah aku plak..derhaka  yer.....ala untuk simpanan peribadi jer la...kedekut plak dia...chemot pun sama yer bersekutu ngn met...majuklah mcm nih!!!!




erydcat:
Cats, 
like butterflies,
need no excuse


Monday, May 9, 2011

Memet yg special!

Slamat tghr pd meow2 sedunia...hihi

aku sbnrnyer nak cite...antara 5 ekor kucing kat umah tu si Memet bapak depa2 ni la yg special sket antara yg lain2...bukan la pilih kasih tp mgkin sbb dia dah lm ngn aku..dia br je celik mata aku dah amek dia bwk lik ke umah bela...jalan ms kecik2 dulu alignment pun lari..hehe...dia ni berat 7kg...perasan ringan..kdg2 kesian bila tgk dia jln sbb terjengkit2 ingat kaki dia sakit atau tapak kaki dia luka tp aku tau sbb dia obes...kan..memet kan...special dia ni, dpt la titon ngn aku lam bilik..anak2 dan si chemot tu ada gak bilik cuma xla tido ats tilam empuk aku kat katil tu...syg sgt kat dia ni (aku tau dia pun syg sgt kat aku) sbb dia dgr kata...mandi kan dia pun x susah...cm x larat nak dukung dia..lenguh tgn2 aku...semangatnyers...


memet mmg ske duk gini..kata si dia..gaya aku duduk..hish..xdelah gtu...hahaha

memet ni nmpak je mcm bebaik tp xsemua yg dtg umah dia leh kwn..vet dia yg kasikan dia pun xleh nak dtg dekat sbb memet mmg ingat sp bt dia...kdg2 smpai terbatuk2 punyalah mrhkan doc..kdg2 tu bwk g vet  hnya tgk dia dr jauh jer..xleh nak dekat pegang apatah lg...pnh dulu ms doc nak kasikan dia doc tu nama dia cristina...dia nak enjit si memet ni..leh plak berlawan2..silap aku gak aku terlupa nak bgtau yg memet pantang org pegang tengkuk dia..tp biasalah mgkin vet tu x tau perangai memet ni gni..tp memet ni kena dukung smpai doc ni tunjuk aku net yg nak bungkus dia tu smpai koyak rabak dibuatnyer.urm..malu aih...sib bek x mintak ganti rugi.hihi..patutlah ms aku dtg esoknyer nak amek dia doc terpaksa tutup bekas dia kiri kanan ngn papan...aku nak amek dia keras je badan dia..punyalah mrh kat vet tu. cristina cite yg dia terpaksa berlawan2 ngn memet menggunakan tuala...untuk bungkus dia itu pun kena guna byk..klu x hbs la di baham...erk!!!xpasai2 aku yg baham vet ni kang...bt memet aku tp tulah mmg memet ni garang....xsemua yg dtg umah leh bermesra ngn dia...tp klu aweqs2 tu aih smpai kasut pun dia peluk2 cium..bt malu la...tp garang2 dia..dia xpnh lg la cakar dan geget aku ngn kerakusan dia tu..dia tau kan tuan dia sp...


aih..nak minum pun mls nak duduk la memet ni...erm..perut becor sgt tu


yg agak sayu bg aku bila time aku demam atau x sht...Memet turut akan xsht juge..mula2 aku x perasan..tp bila demam je aku dia akan slow..dia tido jer..mcm dia x sht..xmo makan..mata pejam je..cedih~~~mgkin sbb rapat ngn aku...sbb tu aku klu rs dah nak demam2 tu cpt2 la mam ubat...sbb kesian tgk dia demam juge...dan lg 1 klu aku g holiday ke g mn2 ats urusan keje ke..bila nak tido..aku xleh tido..klu tertido pun asyik terjaga je sbb teringatkan memet..dah biasakan memet tido sebelah bantal aku..huhuhu cedih plak terkebil2 lam gelap teringat dia..mesti time tu dia pun xleh tido ingat aku....

jgn terpedaya yer..memet bukan titon tuh..ha mata sepet sebelah menandakan memet ngh ushar korank..hahaha

garang2 memet pun memet x garang ngn chemot dan anak2 nyer...terlalu menjaga..bila aku mandikan anak2 dia ngn buah hati dia si chemot tu sibuk la dia bising2 kat  aku gaya ala2 nak babab aku sbb anak2 dia bunyi2 ms mandi..memet ni kan nak derhaka la tu...


memet ni kan ske ar nak bolot sorang2 je tmpat tido...abie pun nak titon juge...xmuat nih

apalah yg memet mimpi tu agaknyer kan..

laaaaaaa mimpi buih ke memet??? urmm mcm2..


before and after

Salam dan selamat pagi meow!!!

ni tajuk entry dah mcm pusat pelansingan badan dah...before n after...hahaha ni bukan sesapa yg jd kurus dan gemuk sebelumnyer tetapi tntang anak2 tucen aku yg aku cari kat mr. google, ada iras2 diorg...sajer ar sharing2 kat cni. Kebetulan terjumpa yg dekat2 serupa dan seiras...hnya sebagai bahan tontonan umum. :D meh kt tgk sapa serupa ngn siapa.



hoh!!!adakah memet ada iras2 sang singa???eleh kuat tido je memet tu...bajet encem la tu bt muka cam tu..




alololo chemot dah mcm beruang koala dah...ni terlepas ke Malaysia ekk...


buboo dah cam bruang ni ha...kaler hampir serupa...besar tu idak ler..


 si tamtam dah mcm anjing salji dah sikit2..leh ar kan tam...



hehehehe uning mcm kena culik je tu adik beradik uning yg len ke???

tu je ar yg leh aku cr seiras2 anak2 tucen aku..tp korank nak tgk x aku seiras ngn sapa???
tgk pic kat bwh ni..hah mmg seropa.
*
*
*
*
*

tu muka kunun2 terkujat sbb monitor jd gelap xkuar2 gmbar....






erydcat:
Cats do care.  
For example
they know instinctively 
what time we have to be at work
in the morning and 
they wake us up twenty minutes before the alarm goes off...




gulap gulita...

Salam semua meow2...

Haaa sudahhhh.....
tetiba gelap gulita monitor aku di pagi hari yg indah ini (yg ader muke aku je kat skrin gelap ni) bt pe tgk muke sndiri hish)...kelam kelibut aku, keje ngah byk ni..ader g yg sibuk calling2 aku..hish klu call ajak dating best juge hihihihi..ni tnya sal keje yg harus di beri di pagi hr ini...leh je beri tetapi kan aku masih di alam yg gelap ini...aih ngn aku2 sengal...cabut masuk cabut lagi...nak kata bebulu2 kucing aku yg tutup2 lubang belakang monitor/cpu ni idak la...tp ada gak la yg ikut lekat kat baju aku smpai ke opis aku ni...dah tentu2 bulu si uning...hihi...tp tu semua bukan penyebabnyer...aku belek2 lg...aih dah 1 jam dah ni weh!!!
terpaksalah kuarkan isi perut untuk memastikan apa2 yg kureng...urm monitor ok..usb ok pastu tgk plak hard disk pun orait juge...cit!!!graphic kad aku la ha kipas x pucing2...

anak panah menunjuk kan tmpat meletup..tokeh kedai pening mcmana leh meletup benda yg solid nih???

aih mesin pun leh bengkok kalau dipaksa2 bekerja spnjang hari...inikan pula manusia cam aku nih...ko ni pc cam tau2 je aku pun sakit2 belakang ni...ngn ko skali nak benda baru...aku xleh la tukar pinggang baru...kena la mam benda2 yg leh menyihatkan aku..terpikir kena la jaga juge badan yg nak pakai lama ni...klu boleh nak sihat kan. Pnt sgt bekerja dah rs bdn xbrpa best..tetiba je la plak pc aku ni bgtau dia pun xsht...pergilah aku ngn bos aku mencari benda alah ni yg baru...



smpai melotup..erm dah kuar berbulu2 cam bulu memet plak aku tgk...hihi

apa2pun ptg2 ni br ada ms nak update blog...
kerja..kerja juge kesihatan kn jaga kan...lik awal nak rest kan badan yg dah mcm xlarat je nak stayback smpai mlm.errr...ti aku balik anak2 xkenal ngn aku plak..ye la time balik je semua dah borink menunggu...tp ilang rs pnt bila buka je pintu 5 ekor ngh duduk bebaik tgu aku smbil semua berbunyi..wah~~~ mcm windu je ngn aku (mcm aku g oversea 12bulan je)





erydcat:
If at 1st you don't succeed
call it version 1.0 :D

Thursday, May 5, 2011

Untuk semua ibu

Salam semua, bila tgk blogger2 len bt entry smpena hari ibu..teringat plak ngn 1 video yg aku bt nih...tp ni video ms chemot bunting dan ms si buboo, si tamtam dan si uning baby2 lagi. Teringin nak ada baby tucen tp memandangkan duk apartment (sbnrnyer xdibenarkan) cukup2lah 5 ekor...ti di komplen plak dek jiran2. Mereka2 ni mmg xbg kuar umah nak kuar pun kat balkoni je ar..xpun bwk g jalan2 tu je la. Tp janji semua bahagia. Dah pun dikasikan semuanyer...sbnrye chemot pnh bunting sebelum anak2 ni lahir..tp keguguran kata doc vet 'early pregnancy' ...hihihihihi (kecik sgt la tu dah gatei ngn Memet) ni kira kali kedua la dia menjadi...pas si buboo, tamtam dan uning lahir....trs g kasikan dia...


Selamat Hari Ibu 
bt semua ibu2 seluruh dunia

video

Chemot juge..ibu yg penyayang pd anak2nyer...


eryDcat: 
to do is to be
to be is to do
do be do be do...hihi :P



Wednesday, May 4, 2011

Buboo yg ske bergambar


Buboo: Bie cpt sket buboo dah lenguh menjelir nih...amek gmbr cpt...
Erydcat: Ye la..yela...1..2...10...ha dah...


Buboo: Cni plak...kat wall ijo...
Erydcat: pandangla kamera...ngada btl la...pndang tepi kunun2 pose seksi la tu?


Buboo: gni plak...hihih seksi x bie?
Erydcat: urm seksi la jugak..kerusi jer..
Buboo: laaa support la sket..
Erydcat: Yela yela ha cpt..yg len pun nak bergmbr gak..asyik gmbar buboo jer..hbs bateri kamera ti..
Buboo: eleh!!alasan!



p/s: buboo mmg memberikan kerjasama dlm sesi photoshot itoo..tima kaceh buboo

Erydcat:
when 
nothing 
goes right
go left.. hihi
 

Copyright © eRy D cAt. Template created by Volverene from Templates Block
lasik surgery new york and cpa website solutions
WP theme by WP Themes Expert