Pages

Thursday, February 28, 2013

~ bebaik Puteh, jgn nakal2 ~


Salam kwn2 meow

baru sebentar tadi Hani kenalan dr fb dtg ke tempat kerja ery...tak lain tak bukan kedatanganya untuk bawak si Puteh balik ke kampung bersama2nya. Ini kerana ibu bapa Hani yg teringin benar memelihara si Puteh ketika pertama kali lihat gmbar Puteh yg ery iklankan di fb sebulan lalu...

sebenarnya ms di carikan tuan baru untuk Puteh, Puteh tengh bunting..tgu ms je..jadi Hani memang dh berjanji ambil seawal mgkin tp apakandaya hari yg dijanjikan Puteh dh pun beranak..dan tmpat anak2 dia pun ery tak jumpa, jd terpaksa tangguhkan dulu...

sehinggalh Puteh alih2kan anak2 dia pun sama juga, ada je hal yg tak dpt dielakkan...bila jmpa anak2 dia, Hani pula tak de ms untuk dtg ambil..tp akhirnya alhamdulillah spt dijanjikan hari Jumaat ni semuanya di permudahkan..

Sesat gak Hani nak dtg cni, nampak Puteh je ery pgl terus dtg nak masuk lam carrier yg dibawa oleh Hani...Hani pun ske dgn sikap dia yg baik tu...

Alhamdulillah...ery dh membantu dia setakat yg ery mampu...anak2 dia tak dpt diselamatkan sebab byk kucing2 jantan entah dtg dr mana berkeliaran sejak2 si Katik dh mati, beliau2 tu berani bt hal kat sini...dulu ms Katik ada, memang jantan2 lain dikejar hbs...

umur anak2 puteh mmg selalu tak panjang..yg hidup pun adik beradik Nyinyi iaitu Ari, Nano dan Apin je. Tuhan tu tau, si Nyinyi ery saling tak tumpah sikap dan iras si Katik dan Ari pula sejibik mcm si Puteh. Mgkin tak mau ery rindukan Katik yg telah pergi dan Puteh yg dijaga tuan baru agaknya...

terubat rindu pd mereka...sedih mmg sedih sbb hari2 dh selalu dgn puteh...pepagi tgu ery kat parking...bila ery turun ofis karang dia ikut je ery walaupun ery turun nak masuk kawasan kilang...dia akan mengekori...tp 1 baiknyer Puteh ni dia tak pernah naik ke ats masuk lam ofis...duk kat parking pun xde naik2 ats kete org...bersopan santun dia...sbb tu ramai suka cm ada manager yg tak puas hati dgn kehadiran Puteh...

xpelah dr dia ditangkap dan seterusnya dienjit mati lebih baik ery carikan tuan baru...sekurangnya dh naik taraf dia dr stray kepada indoor cat...

bebaik Puteh...jgn lupa bie tau...bebaik duk dgn nenek dan mami baru kamu...bie bt semua ni untuk kebaikan kamu juga...

Puteh
Hani yg baju coklat tu, nilah family baru si Puteh...yg berada di Perak.
terima kasih byk2 kat keluarga Hani kerana sudi berkongsi ksh syg dgn Puteh..hnya Tuhan yg mampu membls semuanya...terima kasih byk2.. semoga Puteh jd penyeri...


erydcat:
belum satu jam lagi tp bie dh pun rindukan kamu...

Sunday, February 24, 2013

~ hobinya mengechot!!! ~


Salam kwn2 meow
(='v'=)

NINI atau panggilan manja nya NYINYI ada hobi 'mengechot!' hehehe itu ayat bikin sendiri, bermaksud hisap nenen kat tapak kaki hahaha...
mgkin xhbs putus susu lagi gamaknyer jd nyinyi ni ske hisap tapak kaki sendiri,
sampai lehla air liur memenuhi tepi2 mulut dan tapak kaki dia tu..kalau wangi takpe hahaha...
ske kacau dia kalau dia sedang mengechot tu...

jeling2 kita la dia...marah diganggu..
dibawah ni video dia sedang mengechot...bunyi kuat giler hahaha...layannn~

video



erydcat:
mcm2 hobi beliau2 ni..

Friday, February 22, 2013

~SELAMAT HARI LAHIR 3'C & CHAM-CHAM~


Salam kwn2 meow
(='v'=)

tarikh hari ni adalah tarikh ery bwk balik geng 3'C dan Cham-Cham (acham)...nak tau mcmana jmpa tu leh klik kat SINI memang ery anggap tarikh yg ery bwk lik tu kira mcm hari lahir mereka la...sbb tak tau umur mereka waktu tu berapa..kecil kan..

hahaha, kenapa ery gelak? sbb beliau2 ni pernah diberi gelaran HANTU NENEN ms tecit2 dulu..adehla...mcm2 hal..tunggang langgang rumah jdnyer dgn mana si kecik nakal..yg besar lari selamatkan NENEN hehehe..yg lom baca boleh baca dan klik di SINI dan leh la baca episod2 HANTU NENEN yg memeningkan kepala..

tetapi ery hnya jaga jap je...cm si acham yg agak slow ery jdkan dia penduduk tetap di rumah ery..yg len ery carikan keluarga baru...Alhamdulillah ada sekeluarga yg sudi ambil ketiga2 adik beradik acham yg len..

setahu ery si Chintu dah tak ada...yg tgl si chum-chum dan chinta...dan  kalau nak tahu si chinta baru dpt baby...

ni la gmbar chinta...ni ery ambil dr fb tuan dia...dgr kata seekor kaler hitam putih dh mati...xpela..tp perasan tak..anak chinta belah kiri tu sebijik rupa si chum-chum ms kecil..dan belah kanan tu sebijik rupa cham-cham ms kecil.. dan gmbr ats anak dia yg tgh2 tu sebijik mcm rupa si chintu yg dh pergi tu...adehla...photostat betul..hhihihi..
V
V
V
V
V

Selamat hari lahir ACHAM...



acham dh bujang dh...sekejap je yer...tp manja tu tetap ada...:)
tima kasih sbb bls kasih syg bie dgn kecomelan dan kenakalan kamu...
doakan bie sihat2 selalu yer hehehe...

semoga bertambah ohsem acham!!!

 tp dgn abg tamtam dia xberapa ngam jd xde gmbr tamtam dgn acham..
amboi!



erydcat:
cepat besar yer acham...
sbnryer lam rumah tu semua buli dia..
gmbar2 diats memang susah nak hamek...tgk angin diorg...
 
sbr lah acham abg2 kamu dan yg lain2 tu mmg eksen2 buli kamu hehhehe...



Thursday, February 7, 2013

KAWAN 1:kucing depan pharmacy Taman Melati (psr pagi)


Salam kwn2 meow

bila tgk balik gmbar2 dia ni..













rasa bersyukurnya aku...













nampak dia lapar, sbb tgk dia tgh tidur pun mengerekot..

makanlah yer..itu je yg mampu..












dia berhenti makan tgk pd aku seolah2 berterima kasih...












makanlah...nanti smbung tidur semula..moga2 selepas aku ni ada yg memberi makanan lg pada kamu...aku tau ramai yg penyayang disini..












erydcat:
bersyukur...

~B sayang Adik~


Salam kwn2 meow

dgn rasa keriangan bersama anak2 bulus dirumah, kdg2 kita terlupa ada waktu dan ketikanya di tempat lain kucing2 liar di luar sn tidak dpt menikmati keadaan spt anak2 bulus kita...bukan kt tidak mahu kdg2 kemampuan tu tidak mengizinkan kita berbuat demikian.

masih ingatkah dgn ADIK..

adik yg kaler putih depan ni...
...adik adalah anak si puteh yg hidup selain si bulat yg dh kena langgar dan yg lain2 tak tau nasibnyer...(leh klik SINI)

spt entri sebelumnya aku ada menceritakan tentang sorang mamat yg xsuka sgt ngn meow2 kat cni...siap nk pgl org tgkap2...jd dgn segeralah aku iklankan beliau2 ini sapa lg kalau bukan si puteh (mak adik) dan pacai...

kalau yg perasan mesti terpikir knp puteh dan pacai shj..knp adik tidak diiklankan...sbb aku dh pasang niat nak bantu dia sekadar yg aku mampu...lgpun keadaan dia waktu tu semakin hari semakin kurus...

sedih tgk keadaan dia...dah terdetik di hati aku dia sakit sebenarnya ni...
ni gmbar yg di ambil sehari sebelum aku bawa dia pulang kerumah...
kebetulan dah ada yg sudi nak adopt si puteh xkisah dia bunting atau tidak...nak diserahkan dh hari rabu waktu tu...tp hari isnin tu si puteh dh pun beranak...yg menyulitkan lg bilamana anak2 dia aku xjmpa...puas aku g mengekor dia..tau2 je aku ikut belakang...

kebetulan plak kilang sebelah bgtau ada anak kucing...katanya kucing kaler perang sp lg kalau bukan pacai...aduh..terus aku fening...rupanya pacai pun bunting...betul..aku ingat dia gemuk...sbb aku pegang perut dia keras bulat xmcm kucing bunting yg len yg leh kita rasa2 mcm ada baby di dalam...

sedangkan pacai lom lg ada yg nak adopt...tp aku dh ada perancangan dh...kira sekarang ni ada mslh skit dgn si puteh...bgtau famili baru dia tu tntang anak2 putih dan alhamdulillah cik Hani faham...tp kesian jgk..mmg sgh2 dia nak...selalu bertnya tntang si puteh...katanya takut sy bg pd org lain...:)

ok...berbalik pd kisah adik...aku dh rs lega sket ada jln penyelesaian disitu...sehinggalah aku bawa adik balik..sihat2 je dia..sempatlah bg ubat cacing..mandikan dia..mmg dia manja...barulah aku terdgr bunyi PRRRRPRRRRR dia tu..tmpat pun beralas...makan dan minum pun air bersih...sentiasa happy di situ...

tp kita hnya merancang...adik sakit mcm si WIN @ TWINKLE...(boleh baca di SINI)

walaupun sekejap..sekurang2nya adik dh merasa mempunyai keluarga untuk menumpang teduh dan kasih syg...maafkan Bie adik..sbb Bie xmampu selamatkan adik tp dgn cara itu je Bie dpt mengangkat taraf adik dr stray ke indoor cat...supaya adik boleh rs kasih syg...walaupun xmewah tak best sgt sbb kena berkongsi ngn uncle2 dan abg2 bulus dirumah tu...tp Bie tau adik bersyukur...

bie rs terkilan bila Bie tak mampu berbuat apa2...Bie redha adik pergi nanti adik leh jmpa ngn arwah bapak adik si KATIK...(SINI)

xlama pun adik duk ngn Bie...sedih bie rs...tp ms dia pergi aku dh janji nak tanam kat sebelah tmpat bapak dia si Katik...aku g gali lubang walaupun waktu tu dh menunjuk kan dekat2 kul 1 pagi...aku pergi area ofis aku..memang disitulah tmpat katik disemadikan...

...selamat tinggal sayang adik...


tenanglah kamu disana...sekarang tiada lagi org nak tendang2 adik..curah2 adik dgn air...halau2 adik kan...adik dah tenang disana...bie mampu bantu setakat ini shj...




erydcat:
sgt2 terkilan
sbb xdpt bantu dia lebih...br hr ni dpt publish...
kalau tak sebak je nak menyambung menaip entri tntang adik..

Tuesday, February 5, 2013

~ entah bila :P ~


Salam kwn2 meow
(='v'=)


...mampu g tengok je la...belum mampu lagi...
kata org dulu2 xdpt tgk tuan badan tgk bumbung rumah pun xpe...ni sama kes la ni..xmampu beli dapat g usik2/duduk2/berangan pun jadilah kehkehkeh...:P


erydcat:
berangan seperti kucing ini...auwwww

 

Copyright © eRy D cAt. Template created by Volverene from Templates Block
lasik surgery new york and cpa website solutions
WP theme by WP Themes Expert