Pages

Sunday, March 17, 2013

~Selamat Hari Jadi Mot~


Salam kwn2 meow,

dulu, masa bie jmpa mot, sgt comot...jd bie beri nama chemot...

chemot tak berapa nak cun sbb berbau mcm duk dlm tong ikan...mandi 2 3 kali dh..tapi bau susah nak hilang...

dah mandi 2 3 4 5 hari baru la ada rhopa kucing...hihihi...pandai amek hati bie...
chemot kaki pendek..lompat2 dh mcm arnab hehehe..
 
makin lama chemot makin membesar...

 bulu gugur plak..bwk g vet..doc kata benda biasa, sbb anak kucing mmg akan keguguran bulu..

 lama2 memet yg dulunya takut2 nak berkwn ngn chemot dh berani dtg dekat2...mgkin memet dh jatuh cinta dgn chemot..kalau tak duk ats peti es je dia..hihi

 chemot pun makin lama makin dewasa...

dah mula cintan cintun dgn memet (yelah dua ekor je waktu tu hehehe xbyk pilihan hahahaha)

cintan punya cinta akhirnya memet dan chemot pun kahwin hihihihi...:P

lalu mot pun berbadan 4 hihihi...

nak beranak pun nak dekat2 ngn memet..ngadessss..

maka lahirlah putera2 yg hyper aktif sebagai tanda cinta kasih memet dan chemot..auwww!
anak2 chemot iaitu abu, tamtam dan uning..

bila anak2 dh membesar leh la mot jaga badan balik...hihihi...muka pun muka ibu2 kan..:P
chemot mmg sntiasa serius...xleh org pegang atau dukung...chemot memang tak suka, dia akan geget...dia nak manja dia sendiri yg dtg kat kita...tapi bie tau chemot akan dtg tium2 bie je..org len dia xbuat...sbb tu kdg2 bie pun lemas bila chemot dtg tium2 mulut..dah la mulut chemot bau tuna hekhekhek..ucukla..:P


genap 5 tahun bersama bie...semoga kamu sihat2 selalu ya...

sayang kat CHEMOT ketat2!





erydcat:
jgn memilih bila melihat kucing untuk dijaga,
kdg2 yg buruk huduh ms kita jmpa tu lah 
yg paling senang nak jaga dan pandai dgr kata...

dijaga dgn penuh ksh syg hasilnya kita sndiri pun tau mcmana..




Tuesday, March 12, 2013

~Kesengalan dalam Kesengsaraan~


Salam kwn2 meow,

banyak persoalan timbul kebelakangan ni...kenapa, mengapa, bagaimana dan macamana?

kadang-kadang banyak lagi persoalan-persoalan yang bakal menerjah minda atau hati manusia yang lemah seperti aku, kamu dan sesiapa sahaja...

adakalanya fikiran menidakkan apa yg dirasa di hati...

adakalanya minda mengiyakan apa yang dah hati coretkan...di dinding2 hati...

mengeluh panjang..bila tersedar kadang2 hati berkata-kata sendiri...

y ha? nak tersentuh bagai?

y ha? nak emo?

y ha? touching2?

dan paling kerap y ha? errr...entah...tetiba rasa sesuatu perasaan di dalam hati...SAKIT...


seperti TERSENTUH...
dalam-dalam...

seperti TERKUIT2
di ulu hati...

seperti TERSENAK-SENAK
di penghujung rindu..erk!!

bukan...bukan penghujung rindu...

ini bukan bulan untuk rindu-rinduan...

adeh~
 
muka berkerut2 menahan
KESENGALAN dalam KESENGSARAAN...

PEDIH~...

Maka, berlaku lah percanggahan antara
MINDA, FIZIKAL & HATI...

Semuanya terletak pada diri masing-masing bagaimana mahu mengawalnya..

errrrrrgh!!!


















PEDIHNYA ULU HATI SAYER...MASUK ANGIN GAMAKNYER...ngeee~

ni akibat makan lmbat..JIWA turut menjadi SENGAL!


jgn serius sgt kawan bila baca tu..:P
sayer tak reti jiwang2 ni hikhik :P



erydcat: 
Aku juga masih kalah dan gagal
untuk mengawal 3 perkara yang wujud
kala suka dan duka

I Write Better Than I Talk. Fact.

(minggu jiwa2 aka jiwa kacau) 

Monday, March 11, 2013

~hai cume! ~


Salam kwn2 meow
(='v'=)

seperti yg korang tau, puteh telah di adopt oleh rakan fb, dah masuk 3 mgu dah...alhamdulillah...dgr kata tidur ngn Ummi  kwan tu..yelah..ibu memang kena geng ngan ibu...:)

dia ada kirimkan gmbar kat fb, yg terbaru gmbr last tu...

lam kete masa hari pertama dia bwak lik ke kg..
 
 
ngengadanyerssss tidur di riba..ceh!
 
dah smpai rumah..(tidur ngn Ummi cik hani...ngadanyersss)

anak2 dia memang xdpt cari...sehinggalah mgu lepas, ery terjumpa seekor budak kecik, dahlah seiras Puteh...memang sahlah anak dia...tapi dah bgtau Hani dh sbb dh janji nak bagi dia jika terjumpa anak puteh yg masih ada...sbb hr tu xjmpa..betul2 xade...mmg selalu gak cari2..tapi dia kecik kan mn ler nmpak menyorok..itupun ternampak dia ikut seekor kucing jantan..pandai plak dtg kemari...

baik mcm si puteh..makan minum tidur...manja sgt...kecik2 dah pndai amek hati...:D

sementara ni ery jaga sebelum minggu depan mummy barunya dtg amek...xpela...bermesra sekejap pun xpe...dr kamu duk kat longkang...janji tetap ditepati...nak bagi mak dgn anaknyer sekali..sbr yer ti kamu jmpa mak kamu Puteh juga nanti..:)

video


erydcat:
budak ni ske tgk tv..:)

Tuesday, March 5, 2013

~Wordless Wednesdeyyyyy..~



Salam kwn2 meow
(='v'=)


kari yg menghantui...
sekali rasa pasni nak lagiiii....:)

Sunday, March 3, 2013

~makan2 dirumah tatak (mimpi kari)~


salam kwn2 meow,

spt yg dijanjikan memang kari dr chef mya yg ditunggu2...

setiba lam rumah ada cerita len plak..


hehehe apa2 pun makanan hari tu enak2 belaka...terima kasih kakak jemput ery dtg makan berjemaah..

lama tak lepak mcm ni...kdg2 masa tidak mengizinkan...

Nota: Segala cerita di atas hanyalah suka2 supaya tak  boring melihat gmbar2 yg di rakam...maafkan saya kalau ada slh dan silap...hehehe


erydcat:
meriah dan terima kasih...:D



~makan2 dirumah tatak (ubat kuat)~

Salam kwn2 meow
(='v'=)

terlewat 2 hr sket nak hapdet blog tntang majlis makan berjemaah tempoh hari di wilayah shomey2 anjuran tatak Gthans dan wawa (aku dtg dia tidur je)

layan gmbar k...:)

ni antara tetamu yg hadir...sajer amek gmbar tepi supaya nmpak cik meyi dh naik badan...akhirnya berjaya gemuk berjemaah selama ni...:P

mami dan chika...xhbs2 chika kata dia gemuk..eh.eh..tang mana gemuk tu..tak nampak pun...:P

kakaklah yg sibuk2...tuan rumah..wawa tidur je..
dinda tgh tidur ms ery dtg tp bila dgr suara terus dia dtg..pastu geget tgn mgkin mrh sbb dh lama tak dtg ctu jengok dia..sorylah...bukan sengaja...


 mcm2 kerenah sewaktu majlis berlansung..kata kakak 18 kali dh
dia tambah makan hehehe...

ada yg ditunggu2...apalagi kalau bukan kari abdomen ayam hasil dr masakan chef ami mya yg ditunggu ramai..

bersambung...

erydcat:
sekali sekala
berkunjung memang selalu ada
drama2 bersiri...tungguuuu episod
~makan2 dirumah tatak (mimpi kari)~
 

Copyright © eRy D cAt. Template created by Volverene from Templates Block
lasik surgery new york and cpa website solutions
WP theme by WP Themes Expert