Pages

Monday, December 30, 2013

harapan 2014



Salam kwn2 meow
(='v'=)

rasanya dh lama sgt tak hapdet blog dlm thn 2013 ni, tahun baru 2014 hampir tiba,...semoga tahun baru ni akan lebih bersemangat untuk semuanya dan tahap kesihatan baik2 shj :)

byk kisah suka duka tahun 2013, kesihatan pula sekejap ok sekejap dtg balik tak berapa sihatnya..

2014 diharapkan kesihatan selalu baik2 shj...insyaAllah...kerana perjuangan sy masih belum selesai..byk lg perkara yg belum sy tunaikan...termasuk janji pada diri sndiri...

tahap kesihatan yg tak menentu, sy anggap semua ujian dariNya...


sy sndiri juga tak minta untuk sakit2...semua mahukan yg terbaik dlm hidup...termasuklah kesihatan..

bila kesihatan tak menentu byk perkara yg kita tak nmpak boleh tau...kawan2 kita...org sekeliling kita...kdg2 bila kita sakit emosi kita tidak menentu..bukan dibuat2 tp org yg sakit je tau apa perasaan tu..

yg pernah sakit teruk sy rs diorg tau ada satu perasaan yg tak di rs oleh org yg sihat...susah nak bgtau...tp jauh di sudut hati tu ada 1 perkara yg tak dpt diluah dek kata2...tak spt org lain yg sihat...mcmana nak bgtau yer...tapi yg sakit je ada satu perasaan tu...tp aku tetap redha dgn apa yg terjadi kerana kekuatan tu dtgnya dari famili dan kawan2...tak lupa juga dari anak2 bulus...terutamanya memet ku yg paham bila aku tak sihat...

kalau memet leh bercakap...mgkin dialah selalu memberi kata2 semangat...sedih pula taip entri ni huhuhuhu~

insyaAllah thn 2014 akan ada byk lagi perkara2 yg xdpt di tunaikan akan di jayakan juga nanti…terima kasih pd insan2 yg masih bersbr dan bersama2 memberi semangat untuk aku menghadapi hari2 mendtg walaupun kadang2 aku juga lemah spt org lain…

krn anak2 bulus aku gagahkan juga mencari rezeki…anak2 doa2kan lah bie bertambah sihat…boleh bie g keje cari rezeki untuk korang…sbb bie syg korang semua…bie tak nak abaikan korang semua hanya krn tak sihat, sbb korang lah nyawa bie...


kepada kwn2 semoga semuanya baik2 shj...



 erydcat:



 



Thursday, August 15, 2013

~duit raya~


Salam kwn2 meow

semalam berjumpa rakan, katanya nak bg duit raya untuk anak2 bulus dirumah dan anak bulus angkat diluar sana..terpikir mgkin dia nak bg makanan kucing seperti thn lepas..alhamdulillah rezeki anak2 kan...

tapi xsangka dia bg sekali dgn smpul duit raya...alhamdulillah...terima kasih achik...semoga dilimpahi rezeki dan kesihatan yg baik2...anak2 aku kim salam dan ucap selamat hari rya kat ko hehehe...



erydcat:
murah rezeki anak2...
tima kasih kwn

Monday, August 5, 2013

~Selamat Hari Raya Aidilfitri~


Salam kwn2..


Selamat hari raya aidilftir
maaf zahir dan batin...

buat semua kwn2 dan pengunjung2 blog ery nih...





erydcat:

jgn nak poyo sgt...hahaha...
raya nak dekat...:)

 

Sunday, July 28, 2013

~berbuka puasa bersama rakan2~

Salam kwn2 meow...

hari sabtu lepas (27hb) dtg ke wilayah shomey sayang untuk berbuka puasa bersama2. Lagipun kwn kita cik Marie dtg ke kl ni, dh lama tak jumpa sejak dia pulang ke kg halaman. anak moon si tiger pun
sy nak tgk juga..baik je si tiger tu tgk org lalu2 smpai tertidur..:)

xbyk sgt gmbar...bulan2 pose, gurauan kena berpada2..hikhikhik...

layanlah gmbar yer...dialog tu abaikan je..itu sebagai penambah perisa..:P

ni la juadah2 yg di buat oleh tuan rumah dan ada yg dibawa oleh rerakan...
ms ni belum masuk waktu berbuka lagi...
chika, mami, kak eva, cik marie pun ada berbuka bersama...eh...tatak hepy sgt tuh smpai pejam2 mata hehe
pak ngah, papa meow dan en talhah bersama isteri juga hadir..eh baby beliau pun ada..:)
ummi pun dtg...
kak rin bersama encik suami pun hadir...
kakak kepada kakak Gthans pun hadir bersama rakan beliau...:D






walaupun tak ramai sgt tp meriah..beraneka makanan ada...lgpun bukan selalu dpt berbuka ramai2 gini kan..terima kasih kakak sudi jemput...

terima kasih semua...


erydcat:
















Monday, July 22, 2013

~Selamat Hari Jadi Buboo, Tamtam & Uning~


Salam,
terlewat sehari nak bt entri tentang ulangtahun 3 ekor anak2 met siapa lagi kalau bukan si buboo, tamtam dan uning...

sebelum2 ni mmg selalu terlepas pandang nak buat entri tntang beliau2 ni..maafkanlah bie ekk...hehehe...

si chemot selamat melahirkan beliau2 ni pada tarikh 21hb 7 thn 2009..sebenarnya sebelum ni chemot dh pernah peknen..tp sbb umur terlalu muda belia jadi beliau keguguran..sungguh ery tak tau meow pun leh keguguran...itupun setelah doktor bgtau...patutlah dia mcm sakit perut dan keluar sedikit darah di ehem2nya...:P selepas tu baru ler jadi 3 ekor ni..

teringat ms tu rezeki dtg...tau2 shj beliau2 ni...ery nak pindah rumah baru 2 mgu sebelum tu chemot pun beranak...mmg rezeki anak2 bulus semua ni...alhamdulillah...

mula2 buboo kuar, pastu tamtam akhir sekali si uning...mcm2 kerenah beliau2 ni...

ha ni..muka hero2 nih...kecik2 suci je muka dh besar semua noty2...hihihi..
hahaha buboo walaupun abg tetap smpai skang dr kecik kena buli je hahaha...adeh~

Selamat Hari Jadi 

Buboo


21 Julai 2009 - 21 Julai 2013

4 tahun dah dengan bie..besar dh semua..bujang2 belaka...:D

atam dan uning baru belajar nak geget2
uning sentiasa blur..buboo kuat tidur..atam ske bermain2..:)
haa tgklah noty tu..buboo jns xkisah korang nak buat apa pun..janji dpt tidur..hihihi
mak datang dh...hehe
jalan nak..jalan...tium tium..ish3x rasa nak pijak!!!!
dh becar sket...pas mandi ni...kusut2 tak sikat lg...semua nak bie..bie..bieeeee...ngengada betul..
dewasa dah...tp lom cunat lagi...
dh cunat hehehehe...
sentiasa setia dgr bie bt cerita dongeng...hihihi..:)

v
v
v
v
v
v

semoga semua sihat2 yer...

bie sayang korang bulat2...hikhik :P


erydcat:

Sunday, July 21, 2013

~20 Julai 2004~


Salam,

20hb Julai 2004
*
*
*
*
*
 


thank you for
walking beside me and for wanting me at ur side...
 

thinking of me and for always staying on my mind...
 
making me smile and for smiling along with me...
 
being who you are and for helping me be ME...
 
each day and night, and for always.. 


 erydcat:

Thursday, June 20, 2013

KAWAN 4: anak kecil


Salam kwn2 meow...

sudah seminggu sayer nampak anak kecil ini berteduh di bawah longkang dihadapan tempat sayer bekerja...


kadang2 shj dia keluar...mungkin takut dgn keadaan yg baru  bagi dia...dgn kucing2 besar berkeliaran, terlalu asing bg dia...


ada gerai disitu...tp setakat tulang temulang didalam tong sampah untuk anak yg kecil ini...bukanlah sesuatu yg elok untuk dia...gigi pun masih kecil lagi...


sayer? sayer hnya mampu beri yg sy mampu...tetapi nama pun budak kecil, dia seperti rindu dgn ibunyer...rindu nak minum susu ibu agaknyer..makan tu makan lah tp sedikit sgt...rasa diri sendirian shj...


kesian sayer tgk...jgn ditanya kenapa sy tidak bwk pulang...rsnyer sudah sedia maklum keadaan kesihatan sy sejak akhir2 ni...jd sy hanya mampu bg makan dan ikhtiarkan sesuatu untuk budak kecil ni dpt tempat sempurna untuk tidur dan makan mengikut waktu...

tgklah...makan pun jamah sedikit...budak kecil..bukan jns makan byk tp kena kerap makan untuk membesar...comel budak ni...dhlah kaler oyen cair mata plak kaler kuning...

video

dalam video diatas shj leh dgr dia asyik nanes...rindu ibu agaknyer...dgr suara pun dh tau byk kali dh mengeow memanggil ibu dia...yg meow kaler itam putih tu..mmg sntiasa ada disitu...mmg kurang jinak...cm sesekali ske dtg makan apa yg sy beri...

harap kepada kenkwn yg membaca entri ni bolehlah sharekan atau tnya kenkwn len yg sudi adopt dan beri kasih syg dgn anak kecil ni..kesian dia...mesti byk nyamuk hurung dia ms dia tidur malam2 di longkang tu...kdg2 kucing besar kejar dia...menyoroklah dilongkang tu..

semoga anak kecil ini akan dpt famili baru yg sudi jaga dia...kita mampu tolong dgn cara ini shj...

erymeow:
maaf...b tak mampu lg...
kalau mampu b bwk lik dh...

Friday, June 14, 2013

~if you read this...(3)~


...the day I met you I knew that this was not going to be just for a day.
I knew that I will see your sweet face every day, that I will know you and live with you for the rest of my life...
I used to be lonely, waiting for the right person to come by and love me and then you came like the morning star, bright as ever...loving as only you could ever have... 
You’ve taught me the freedom of love...given me a reason to go on and live
You’ve loved me because I am who I am..


There is not a day your not on my mind...a person like you, is really hard to find.
a weekend without you is so hard to do, i can not even live a day without you... There's never been a doubt in my mind that I ever regret having you by my side, i enjoyed every minute spent with you... 
 


...So I watch you like a movie
 

I'll sing you like a song
 

Read you like a story  

Keep you like a secret
 

I'll tell you like a joke
 

and I'll love you like I always do... 

 (all these little things (that you don't like about yourself), are the things i love the most about you.)


 
  
erydcat: 

...I opened my wallet and I find it empty, 
reached into my pocket and found a few coins, 
searched my heart and I found you! 
Then I realized how rich I am...:D 
 

Copyright © eRy D cAt. Template created by Volverene from Templates Block
lasik surgery new york and cpa website solutions
WP theme by WP Themes Expert