Pages

Wednesday, September 28, 2011

meow di tmpat gelap itu...


Salam kawan-kawan...

entri ni xla seram sgt...tp bg aku agak keseraman..betul ke aku tulis nih? hihihi xpela janji korang2 phm apa yg aku tulis kan..kan...kan...(brpa byk kan daaaa)

wlupun seram (bg aku) ada gak termasuk kucing lam cite ni...ni kisah benar yer..kejadian ni 2thn lpas kot xbrpa nak hengat...tp pd ms tu aku keje partime...memalam g lukis gmbr cumel2 kat dinding (mural)..sj la cr duit lebih sket...

kat ctu ada radio...ada kwn aku teman, dia dh kata radio ni klu ada org lalu mesti dia xdpt siaran kira bunyi BUZZZZZ...BUZZZZ....aku plak dh ada nak teman aku g la melayan perasaan smbil bersila kat kaki lima bangunan tu...semata2 nak melukis dan amek feel nak melakar apa yg patut...lakaran dh ader skang ni kaler je la...kwn aku hnya teman...dia sibuk membaca...kat dlm bangunan, kira kami di pisahkan ngn dinding jela..kat ats tmpat aku melukis ni ada tingkap...ni member aku tinjau leh la bt aku terkezut beruk kejap..hahaha...

guard ada kira xlah tetakot sgt hahaha..tapi aku cuak juga bila pokcik guard ni asyik tanya bila aku nak balik..pusing2 kawasan dh tu dtg lagi tnya bila nak balik..eh seram plak..pokcik ke yg tegur aku ni...aku biarkan je mgkin pokcik tu nak kuar g kedai minum kot...niat aku nak bt keje kan...cm ckp nanti2 la pokcik br je kul 9 mlm...pastu smbung keje balik

ms layan2 mewarna tu, aku dgr bunyi benda jatuh...belah kanan aku ujung bangunan..tp disebabkan ujung tu gelap aku x nampak apa2...tp ada la lampu siling diantara aku ngn tmpat gelap tu...kira jauhnyer tmpat gelap tu kira2nya 3 kete wira sederet...haa korang leh la kira kan brpa jaraknyer hehehe..xjauh kan..hahahahahah...(aku takut sbnrye nak taip nih :P)

ni lebih kurangla cm kucen tu ngah tgk aku bwh cahaya lampu...
aku ni pun dh bunyi2 ske nak toleh2...pastu aku ternampak seekor kucing belang2 kuar dr arah tmpat gelap tu smbil berhenti dan pandang tgk aku...aku pun mcm biasa xde la syak apa2...biasalah...mn2 pegi pun ader kucing kan...so aku tegur..tegur pun aku bt bunyi gini..'MEOW!' smbil snyum tgk dia aku trs smbung keje...dr cara dia tu mcm nak lalu ke arah aku tp dia berhnti duduk tgk je dr jauh...so aku trskan ngn keje2 aku..xlama pastu aku toleh dia ilang...xpela mgkin ke arah lain...xsyak apa2 sehinggala tetiba je bunyi radio aku tu BUZZZZZ....BUZZZZZZZZ....BUZZZZZZZ....aku tersedar yg radio aku akan bunyi bila ada org berdiri kat ctu...adeh....aku nak toleh ke kanan lagi tp xbrpa nak berani so aku jeling2 gn ekor mata je...adehla...berair biji mato aku nak taip ni..membayangkan betapa seramnyer waktu tu...errrrrrrrrrrrrrrrrrr...
pinjam pic dr google...adakah kucing cumel ni gini bunyinyer kunun2 seram????erk!

lama plak tu bunyi BUZZZ..BUZZZZ tu....peh tu plak kwn aku leh plak jerit dr dalam..pgl nama aku byk kali sbb dia pun terdgr bunyi radio tu gtu..aku lam hati berkata 'aduhai dia ni diam jela dh bunyi2 tu...ko takut aku lagila takut kat luar nih'...pastu dia tinjau aku...aku snyum dan kata dah gi la masuk lam balik...sib bek kwn aku tu masuk balik...aku kat luar ni hnya leh cakap...lalu la..aku nak bt keje...xbt kacau...ti dh siap aku balik...pastu dh lama tu br radio bersiaran mcm biasa...pergh!!!!berpeluh jugak la....
ni xde kena mengena cuma ada drama tntang ghost cat rupenyer..hehehe

persoalan:
  1. betul ke ada benda yg berdiri di tiang dekat radio tu?
  2. err kucing td tu kucing ke atau benda lain?
  3. bunyi jatuh tu agak kuat...xkanlah kucing tu kan..errr errr...ish!
  4. pokcik tu knp byk kali asyik tnya aku bila nak balik?
  5. pas radio tu dh berbunyi mcm biasa adakah benda tu lalu di belakang aku yg sedang bersila mengadap dinding ni? errr belakang aku tu pokok2..gelap plak tu...adeh!!!!!!!!!!(kasi byk tnda seru menunjukan betapa seramnyersss)

apa2pun pastu ada lg 1 keseraman melanda...bila aku dh siap2 nak lik...pokcik guard kat ctu dtg smpai 2 kali..sebut ayat yg sama..cm kali kedua ni dia ada sebut ayat yg lain....dia jmput dtg kenduri umah dia..anak dia kawin...aku ngn kwn aku terpinga2..brpa byk kali nak cakap ni? td dah ckp cm yg kedua ni br dia jmput...tp yg xbestnyer knpa dia leh ulang mcm dialog je ayat2 tu kat aku ngn kwn aku tu..ish..ni dah misteri nih..mn 1 pokcik nih? yg td ke yg ni..ish3x 

adehla....aku ngn kwn trs blah la selepas bersihkan apa yg patut..ms on the way lik tu masing2 diam xbercerita...dh smpai umah sibukla bercerita...rupanyer kwn aku kata dia lg la seram duk kat dalam xnmpak aku...dia ingat aku main2...sbb tu dia pgl dan tinjau...pastu aku ngusik kalaula ms ko tinjau tu muka aku bertukar mcm hantu..rs2 ko fengsan x??? hahaha..mrh giler2 ko tau x...


erydcat:
apa2pun niat...
kita x kacau dia...
dia pun x kacau kita...
so pd yg terjumpa kucing ke...anjing ke 
ditmpat gelap...jgn la korang g baling2 batu...
xpasal2 kang..haaa..kang...err aku seram seh...
layan je bebaik...urm smpai skang msih terpikir...sgh misteri.

10 comments:

Monkey Boy said...

wah..da mcm silent hill lak..ade bnd tue..radio bnyik2..huhu..btw..mmg exprience yg gler ah.. :D

ery D cat said...

MB: tu la kan...agak seram tp misteri..hihi

* HeeBum * said...

menyesal baca.. ala.. T__________T
dah la budak2 ni suka wat sy terkejut bila jg tgh mlm.. sedar2 je ada dorg berdiri snyp je tgk.. aisehh

ery D cat said...

heebum: hahaha xniat nak takutkan pon..hikhikhik ni mesti haebi ngn heebum memalam nengok lam gelap hahahaha

Chika said...

huhuhu yg baca ni pun rasa seram gak. apa lagi yg mengalaminya... huhuhu

m4rilyn said...

err...baca dah mlm..lau esok balik tgh mlm n tringat mmg la saya seram

GtHans said...

ehehe..seramnya..mujur baca time dah siang..:)

ery D cat said...

chika: hehe jgn bygkan sgt takut x tido malam hahaha

m4rilyn:jgn ingat..ingat yg cumel2 je..:P

gthans: time siang 'depa' ngah tido haahaha

meowwmania said...

ishh macam dlm pilem lak serammmm.....

ery D cat said...

MM: tu la leh bt pilem kan hahahaha...erk!tatot lg nih :)

Post a Comment

 

Copyright © eRy D cAt. Template created by Volverene from Templates Block
lasik surgery new york and cpa website solutions
WP theme by WP Themes Expert