Pages

Sunday, April 29, 2012

auntie...semoga kamu dikurniakan kesihatan yg baik2...:)


Salam kwn2 meow
(='v'=)
 
harap semuanya sihat2 belaka..lama plak xupdate blog...dh nak bersawang dh ni kalau lama sket dibiarkan..yelah..dh nampak encik2 spider berlari2an..hikhikhik..

akhir2 ni agak bz...bz kerja la...ni pun curi masa lunch..:P kalau leh nak bt 1 entri gak sehari..xkira! nak bt gak! asyik memandang benda yg sama...leh berpinau mata...sikit2 leh la bt benda len kot..:P

hari ni nak cerita tntang seorg auntie ni...dia ni selalu kutip2 botol plastik, paper2, dan mcm2lah...xtaulah kemungkinan dia jual kot brg2 tu..selalulah dia ngn troli dia tu..dia ni xkacau org pun..cuma...org kat cni panggil dia org giler...erm..ayat kasar kan...mgkin dia ada sejarahnya dulu2..kita xtau aku pun xsmpat interview...tp aku selalu lah gak kalau dia lalu aku tegur...dia mmg ske cakap sorang2...bebel sndirian smbil dia kutip2 tu, tp bila kita tnya elok je jwpannya...bukan melalut pun...memandai je panggil org giler kan..ja'at!

ada 2 ekor anjing org baru buang kat kwsn ni..sekor tu nmpak elok tp sekor tu aku tgk berkurap...hbs 1 badan....aku dh nak tipon dh ngn 'someone' yg selalu membantu anjing2 jalanan ni untuk bantu apa yg patut untuk anjing ni..kesian kena baling batu la...apalah dek org2 disekitar kwsn ni...yg aku nmpak aku marah lah..xnmpak...larilah mereka ni kesana kesini takut dgn manusia yg ntah giler tetiba bila nmpak anjing..sedangkan anjing tu xpnh ancam apa2 pun...takut nak dekat adalah...

tp bila aku tgk auntie ni bg makan trs aku xjadi telifon...sbb aku xmo tarik kasih syg antara mereka...biarlah...mgkin itu je yg btkan mereka gembira..kita xtau kan...(sedih pula aku), yg paling aku respek bila aku tgk dia bg anjing tu makan nasi yg org sedekah kat dia...terharu kan...diorg share bertiga...depan mata aku...dh tu bila dh hbs anjing2 tu makan..xsangka auntie tu reti amek balik alas paper tu buang lam tong smpah...kalau yg normal tu aku tgk selamba je buang smpah merata2...sapa yg xsiuman ni? hihi

sabtu lepas aku g tnya dia..

erydcat: auntie bg diorg makan ke?

auntie: yalah...dulu ada sekor busat-busat punya, olang sudah buang..tara guna itu olang..tak tau mn pegi...


erydcat: ye ke...yg ni..baru punya? org buang gak ke? (sesaja tnya hihihi)


auntie: yalah..ni pun baru lagi maaa...itu org GILA..suka-suka buang bila tak suka....kesian sama ini anjing..takdak sapa kasi makan...

erydcat: auntie, anjing2 ni manja yer ngn auntie...

auntie: ya...ni kuat makan maaaa...tp sy sudah sayang...kesian sama diorg...2 ekot (ekor) ni tuan tarak otak punya olang...


erydcat: ok auntie...sy mau amek gmbar..auntie snyum tau..

auntie: haiya...lu aaa suka kacau auntie haaaa...

hihihi org yg buang tu auntie ni panggil org GILA...hahaha mmg giler pun auntie..hikhikhik...:P xada perasaan lansung, suka2 je buang bila dh xsuka..xtau slh apa anjing2 ni...xpelah...sekurang2nya auntie dh kasi makan dn ada sikap nak berkongsi...moga2 Tuhan kurniakan kesihatan yg baik2 untuk auntie ni...

kdg2 org yg kita gelar kurang siuman ni lebih ada perasaan dr mereka yg 'normal' ni..xsangka bukan nya auntie tu punya anjing pun tp dia snggup berkongsi..tnya lah diri kita...adakah kt snggup bt mcm tu pd haiwan2 terbiar? sgp ke berkongsi dgn ikhlas tnpa mengharap2kan apa2 balasan?

bukan makan shj...malah air pun auntie tu kasi lam botol mineral...siap ada bekas lagi...tp aku sgt2 kesian sbb ada yg marah2 auntie ni bila auntie ni kasi anjing2 ni makanan...kenapa? biarlah kan...dia bg makan pun bukan mintak duit korang..urm..bt baik pun dihina apatah lagi buat jahat..pelik!

video

video auntie ni bersiar2 ngn anjing2 tu sebelum aku dtg interview..hihi


erydcat:
:D

Tuesday, April 24, 2012

yg pnh hadir disini..dan masih dihati... :)


salam kwn2 meow
(='v'=)


3'C: hai bie!!! wat pe tuh??? sihat x?
erydcat: hai....sihat alhamdulillah....ingat lupa kat bie dahhhh...
3'C: mn de kami lupa...ingat taw..
erydcat: mcmana korang? sihat2 x? mummy zetty babab x? hihihi
3'C: biasalah bie..budak noty cam ktorg kan..
erydcat: mummy zetty babab, ti korang babab dia balik yer..haha
3'C: orait bie...hikhik...ti kt sembang g bie...nenek dh balik..ni curi2 pakai laptop dia..:P
erydcat: erk! notynyerrrss...bubui sayang..
3'C: bubui bie...muahhhhhhhhh....kim slm kat acam dan uncle memet, auntie mot dan abg2 yer...
erydcat: yerrr...:)

(tgk gmbar2 mereka, makin membesar...debab2 semuanya....syg btl mummy dia kat diorg ni...gmbr ats tu chinta..ngah golek2 tu chum-chum dan yg nampak belakang tu si chintu...terubat rindu)


 
Lekir the great ('',): halooooooo..:)
erydcat: waalaikumussalam..:P
Lekir the great ('',): bie ngulor ekk..
erydcat: mn de...bie wat teje ler...
Lekir the great ('',): eleh...ni mcm freeeee jer...
erydcat: byk cakap la ko..ni merayap2 ni nenek xmrh ke?
Lekir the great ('',): nenek layan hindustan..fenin lekir
erydcat: hahaha..biarlah...ada korang pun bukan leh tolong dia masak kan..kan..bg KUEH adalah..
Lekir the great ('',): tu sib bek KUEH...ada gak gunanya leh bt baja...hahahaha
erydcat: byk la ko baja...ni tuah mana?


Tuah Jejaka Malaya: assalamualaikum bie...bieeeeeeee..tuah winduuuu lahhhh..
erydcat: waalaikumussalam..urm...windu???? eleh yer la tu..
Tuah Jejaka Malaya: betul lah...siang mlm asyik termimpi...mimpi pula disiang hari...bwek!!!
erydcat: ko klu bab merapek mmg no 1 kan..ni muka mamai asyik tido je..
Tuah Jejaka Malaya: alaaaa....xde benda nak wat...nenek asyik tgk hindustan jer...kak sya asyik sms...sms...sms..., abg wan asyik men games...
erydcat: wakakaka...g lah join skali nenek tu...agak2 tuah ske heroin mn?
Tuah Jejaka Malaya: urmmm....tuah ske tgk Kareena Kapoor...:P
erydcat: urm...nak yg hot-hot jer...
Tuah Jejaka Malaya: ye arr...alang2 kan..cari yg paling hot...hikhikhik
erydcat: amboi la hai...ni dh miang nak berbini ke? umur dh 5bulan kan...ti xlama lg kt g sunat ok..ko ngn lekir sekali...
Tuah Jejaka Malaya: errrrr..bie...tuah budak lagi la bie...nengok..macih akap peyat2 g...
erydcat: auta lebih..ti bie lik kt g cunat eh sunat..ko ngn lekir...


Tuah Jejaka Malaya: urmmmm..bie..ngantuk plak..nak titon lah...
erydcat: aik? cakap sunat je trs ngantok...
Tuah Jejaka Malaya: btl lah bie...QIR....jum titon...rs2 mmg dh waktu kt titon ni..tu yg ngantuk sgt 
Lekir the great ('',): yelah...QIR pun rs gtu...abg T tolong offline kan, lgpun bateri mcm nak hbs jer.....babai bie...maaflah mmg kena offline ni...
erydcat: weh korang!!!! kuang asam betul...sj je kannn..belum hbs lg lahhhh!!!!!
Lekir the great ('',) / Tuah Jejaka Malaya: bye bie...hikhikhik :P


 erydcat: HAMPEH!!!!!

tetiba....
v
v
v
v
v

 
Tam (meow lam entri xpe..akak dah BIASA):....hai....lama xdgr cite?

erydcat: heghheghhgehhhhhh...............................................!




erydcat:
seronok tgk anak2 bulus yg pernah di jaga
bahagia bersama tuan baru mereka...:)



Friday, April 20, 2012

...xpe...akak dh BIASA~


salam kwn2 meow
(='v'=)

NOTA PENTING: Kisah ini kisah benar (bukan dongeng)....jgn baca waktu siang..baca waktu malam shj...

ms muda belia dulu (tahun 2001)... acam (bukan nama sebenar) pernah duk hostel kat 1 taman perumahan ni...sebelah rumah bos dia, dh lepak2 kat rumah, mlm tu terasa nak kuar berjalan2 seorg diri...seberang jalan tu ada sekolah...depan sekolah selalunya ada apa? ada tmpat bas berhenti...ni bukan kat area kl lah...jd waktu tu xmcm kl...atas kul 9 mlm dh sunyi sepi..bas xde kereta pun kurang...waktu tu lam kul 12tghmlm...acam pun xingat kenapa dia kuar jalan2 sorang diri...acam ternampak kat bus stop tu ada sorang akak dan anak perempuannya sekitar umur 4thn...

acam g dtg dekat dan snyum kat akak tu...mereka berbalas snyuman....acam berdiri je...anak akak tu main lompat2 dan jalan2 ats tmpat duduk tu...akak tu ngah duduk...smbil kaki dia yg terjuntai tu....dia pun tegur acam...

akak: adik tgu sapa?

acam: xtgu sp2...sj je jln2 kak..urm akak ni tgu sp plak? kat cni bas xlalu kak...bas lalu kat jalan besar luar tu...

akak: hehe xdelah akak tgu suami akak...dia selalu lalu jalan ni...dia bwk lori...

acam: oooooo..tu la...pelik gak kenapa akak tgh2 mlm tgu kat cni...dr mana sebenarnya kak? (eh bzbody plak acam ni)

akak:  akak dr cnilah dik...hehe..rumah akak kat jln belakang tu..

acam: (cam poyo2) ooo kat jln shortcut nak ke highway tu yer...

akak: a'ah dik....tulah..laki akak sepatutnya dh lalu ni...tp xlalu2 lg..

acam: laa dia bwk lori g mana?

akak: dr K.L ke sini...kdg2 ke Kedah..mcm tu la...mmg dia akan lalu depan ni...

acam: urm xpelah jap2 g smpailah tu...

acam pun smbang2 ngn dia...mcm2 cerita..tp acam tetap xduduk...acam masih berdiri..akak tu ngn anak dia masih duduk kat tmpat duduk tu...dan berceritalah tntang kwsn tu...yg acam tau acam mmg pernah dgr area ctu org pnh jmpa ada org xde kepala bwk basikal lah...jalan lah apalah..tp biasalah cerita2 org...pastu tetiba akak tu cerita pasal tu...tp mereka gelak2 la smbil bercerita seolah2 dh kenal lama...anak dia mcm biasa kesana kesini atas tmpat duduk tu...

smpai 1 ms acam sndiri xingat kul berapa...

acam: kak..dh lewat ni...bhya duk berdua je kat cni...xmo tahan teksi ke? suami xde hp?

akak: eh xpe dik dah BIASA...mmg slu tgu dia...suami telipon xdpt...

acam: xpela kak..sy balik dulu...ti kalau lewat tahan teksi kak...bahaya...

akak: yer dik..xpe...dh BIASA...

lalu acam pun seberang jalan toleh kanan toleh kiri pastu kanan balik smbil leh tgk akak tu ngn anak dia duk lg kat bus stop tu...jln perumahan xbesar mana pun..bukan highway...pastu acam rs xpuas hati dia pun toleh...ya Allah....acam tgk xde sorang pun kat bus stop tu, 2 kali acam toleh nak pastikan kat keliling taman tu...(korang rasa acam bt apa pas tu?) lari laaa xkan nak tgu lagi? xtoleh belakang dh....kejadian tu terlalu singkat masa acam seberang jln dan toleh...mustahil akak tu naik teksi ke hapa ngn anak dia..kan acam baru je tgk kiri kanan...


tp ms smpai depan pintu rumah...korang tau x, apa yg ikut dia? ada sekor kucing hitam...ekor panjang...umur lam 5bulan...kesian acam yg termngah2 lari..meow tu berlari2 ikut acam ms acam lalu kat lori 1 tan yg parking kat tepi jalan hostel acam tu...

dgn rs takut...kucing tu masih mahu ikut dia smpai bilik...tp xtaulah apa rsnya...xde rs nak halau dia ke hapa...acam biar je dia ikut...last2 dia tido bilik acam....dlm pikiran masih terbyg2 wajah akak dan anak dia tu...

persoalan:
  • akak tu siapa? dan anak dia tu? patutlah td ms acam kuar xperasan ada org kat bus stop...
  • depan sekolah bukan berbukit...lapang dan ada lampu jalan..kalau ada lori ke teksi berhenti acam leh dgr klu2 ada yg berhenti amek akak tu..sbb acam seberang jln dia msh nmpak lagi ms dia toleh ke kanan tp bila dh lepas je jln tu dia toleh dh xde...dan xde 1 kete atau motor yg lalu..malah basikal pun xde lalu...
  • patutlah kaki akak tu ngn anak dia xjejak tanah...erk! skang br acam perasan pelik..td x...
  • patutlah dia kata dia dh BIASA tgu laki dia...selama acam duk area tu xpnh nmpak mlm2 ada org tgu suami kat ctu..
  • dan acam baru perasan bila dh lik rumah..akak dan anak dia tu rendah....rendah orangnya..errrr...
  • dan paling bt acam bertambah rs seram bila acam teringat dia kata 'rumah akak jalan kat belakang tu' ..yer mmg jln shorcut ke highway...dan kena lalu depan tanah perkuburan...errrrrr.....(aduh pening plak aku taip ni)
cm bila acam tgk kucing hitam solid yg ikut dia ms dia lari xcukup tanah tu, dia xmo halau cm dia kata pergi kalau ko ada niat xbaik duk cni (ntah hape2 je acam nih) hihi mgkin dia pun ikut berlari sbb nampak gak kot hahahaha!...err...acam beri nama dia tam...sejak hr tu dia warga hostel dan kwn2 pun xmarah...dia gendut tp aktif....hihihi..tp pas 2 thn hidup ngn acam..kena keje ke Johor balik...hntar rumah mak acam meow tu...meow tu hilangkan diri mlm pas acam gerak ke JB...sama mcm dia dtg...dan mcm tu la dia pergi...
lebih kurang besar mcm ni la meow yg ikut acam lari...gelap pun mcm ni...


* gmbar pinjam dari uncle google. 




 erydcat: 
smpai sekarang xleh nak bygkan,
ntah2 org lalu tgk acam (bukan nama sebenar) cakap sorang2...
haiya!
:P


Thursday, April 19, 2012

budak ketot perut buncit


salam kwn2 meow
(='v'=)

cerita terbaru tntang buboo yg xleh gerakan kaki belakang dia 2 3 hr lepas, skang ni alhamdulillah...kalau nak poo dia dh leh jengkit sket...wlupun xla leh jalan spt biasa...masih tatih lg...pegang2 kaki dia..dh ada respon...xpe..skang ni pun usap2 kaki dia...lurus2kan mn yg patut...sisir2 bulu dia..kasi dia rs heppy sket...rindu nak dia sondol2 tapak tgn dan kejutkan ery bgn tido...smbil sondol2 telinga kita...skang menung je...borink kot...xleh berlari2 ngn adik2...tian dia...


hehehehe...acam @ cham-cham...sgt2 caring dgn abg buboonyer...:)

Wednesday, April 18, 2012

WORDLESS WEDNESDeyyyyyy




Salam kwn2 meow


Sunday, April 15, 2012

buboo...bie sntiasa ada...


Salam kwn2 meow
(='_'=)

*sila tgk video dulu..

video

luruh hati bila melihat anak bulus xleh mengerakan kaki belakang dan hanya reti mengensot shj...tak ada siapa pun yg mahu keadaan anak bulus mereka jd begitu...

patutla sehari sebelum tu buboo sgt2 manja lebih manja dr kebiasaan yg dia bt...tak sangka pagi sabtu lepas ms aku nak pergi keje, aku tgk dia mengensot sebenarnya dia sakit...aku ingatkan dia malas nak berjalan..sbb buboo ada mcm2 perangai yg xdpt disangka...bila dh mengensot dr satu tmpat kesatu tmpat aku trs angkat dia belek apa yg patut...aku picit kaki pun dia xde respon...luruh hati tu Tuhan je yg tahu...sedih sgt2..video kat ats tunjuk nak naik ke katil pun dia xleh...selalu tapak tangan aku dia suka sondol...tp sekarang aku yg kena dtg kat dia...kasi dia puas hati...

g keje dlm hati risau, nak tgu 12.45 tu rs mcm nak tgu 6 petang...klinik tutup pukul 3ptg...aku bergegas balik...bwk ke vet...kata doc christina, lutut buboo bengkak...kemungkinan dia melompat, mcm kita manusia..kdg2 ada gak terseliuh..begitulah buboo...ada rs lega sbb aku btl2 risau kalau berkaitan dalaman...tulang ke hape...sbb aku pnh bc 1 artikel berkaitan tendon, kena jahit bagai...aku yg sedih...xdpt bygkan anak bulus diperlakukan begitu..

tp itulah buboo, kaki sebelah je yg bengkak tp dua2 belah dia xmo angkat..sakit sgt agaknya...semuanya aku suakan...air, makanan...


timbang pun dh turun berat badan..dr 7.5kg ke 6kg shj...skang ni makan pun mcm berselera tp pastu dia muntah...sedih, badan pun dh susut...risau sgt2..

itu pun kdg2 dia cuba untuk dtg kat aku...tp bila dh mengensot mcm tu....sapa2 yg ada anak bulus pun akan rs sedih...

bila dia tidur mcm ni, rupanya buboo ada janggut sejemput..

kdg aku bwk dia tido di katil..kdg2 aku bwk dia kat sofa...paling sedih bila dia nak poo & pee....semalam sedih sgt2 bila angkat dia najis terlekat2 kat badan bila dia nak membuang...dia xleh nak menjingkit...kaki dia kan sakit...aku basuh pun air mata nak menitis...sedih...

buboo kena kuat...skang dh mam ubat..nanti sembuh..selagi bie ada bie sntiasa ada kat buboo...ti dh elok kita main2 lagi yer...tp kalau masih xde perubahan selepas ubat habis...aku nak g balik ke vet...risau...cm berdoa xde apa2 yg serius dan dlm ms 2 3 hr ni dia dh leh berjalan.....

...doakan buboo cepat sembuh yer...


erydcat:
terima semuanya dugaan,
selagi ada bie akan
bt semuanya untuk buboo..

Friday, April 13, 2012

met rindu~


salam kwn2 meow
(='_'=)

semenjak ahad hr tu nmpak memet mencari2 sesuatu...selalu menyendiri...selalu tgk cham2 dr kejauhan...pastu muka serius je...ingatkan dia jeles ke hape..yelah ada kucing baru kan lam rumah..tp kan mereka dulu dh duduk umah ni beberapa bulan...kalau nak merajuk hati dh tentu2 dr hari tu...skang lebihkan dia...takut dia terasa ke hapa...teman makan dan segala2nya...smpai cuti rabu lepas pun bwk dia jalan2 nek kete pusing2 town...yelah kot2 boring ke..kejap je..pastu masih menyendiri dan tercari2...

risau jg..belek2 dia kot2 xsht...tp kadang2 meroyan je terkinja2 bermain...tp setiap kali dia berlari2 bermain dia akan masuk bilik cham2 dan adik beradik cham2 dulu...urm...perati dia 2 3 hr ni..barulah ery sedar sesuatu...


Memet rindu mereka rupanya...

memet amek masa tido lam bilik diorg...sbnryer memet xpnh tido kat cni..paling kuat pun masuk pastu kuar...ms tu ada lagi mereka....tp bila 3 C dh berada dirumah mummy barunya...memet ery tgk mcm rindukan mereka...si cham2 xpyh cakap..lupa dh terus...gila kuasa adalah hehehe..

xsangka memet smpai mcm ni...bukan bie saja2 hntar mereka tu..bie bt semua tu bersebab...untuk masa depan dan kebaikan...


gitulah si memet...dlm dok mencari tu dia asyik nak mrh ngn anak2...
berita baiknya..

V
V
V
V
V
V
V


ni gmbr terbaru si chum-chum baring berpeluk2an ngn baby kucing Pn Zetty...alhamdulillah...mereka baik2 shj memet....

erydcat:
rindu terubat
dgn gmbar2 mereka..:D
terima kasih pn zetty krn
masih sudi update tntang mereka...:P


Thursday, April 12, 2012

selamat dtg cham-cham



salam kwn2 meow
(='v'=)


* hehehe...moral kalau g tmpat org kena hormat org yg lebih tua...

kenalkan ahli baru kuarga ery...CHAM-CHAM...


dia kecik jd semua nak buli dia...apa2pun dia dh pandai manja2...dh tau nama sndiri...dan pandai nak geget uncle memetnya...itu lom lg bila putri ada baju ke seluar ke dia geget tarik2...ngn ery dia xberani..biasalah..ti kena buli..:P


erydcat: 
rindu ngn semua yg pnh hadir... 
(kucing hokey..bukan manusia..:P jgn salah sangka)

Tuesday, April 10, 2012

buli ebin



salam kwn2 meow
(='v'=)

dipagi hari yg indah di tepi padang futsal umah tatak Gthans..


hehehe sajer je nak hasut ebin supaya jgn jd ahli gimnastik...:P
(smbil buli dia hr tu...tatak..xmo mrh ekkk...bt entri sal ebin)





erydcat:
people that hate cats
will come back as mice in their next life...:)
 
 

Copyright © eRy D cAt. Template created by Volverene from Templates Block
lasik surgery new york and cpa website solutions
WP theme by WP Themes Expert