Pages

Thursday, September 20, 2012

~cahaya pelita lebih baik dari tiada~



Salam kawan2 meow

harap kenkawan2 yg lain berada dlm keadaan hepy dan osem..:)

sejak akhir2 ni agak jarang nak update blog..bukan xde cerita tapi banyak betul benda lain perlu di buat...tetapi beginilah saban tahun...kalau tiang pun leh bengkok inikan pula sayer...:P


yang nak diceritakan disini kali ini tentang pertnyaan seseorang..'eh kawan ko D, R, E dan yg len2 tu dh lama tak nmpak kan? apa cerita diorg'...

senyum memet aku buat...tetiba awan lara betul2 berada di atas kepala...mengeluh panjang..sebab tetiba teman buka cerita lama... rasanya buku lama tu dah lama aku buang jauh-jauh...sampai tak tahu dimana lagi lokasinya bak kata org skang yg serba canggih ni koordinat pun susah nak cari apatah lagi stesen-stesen GPS kat Malaysia ni..entah2 tak ada dalam sistem..hurm...

nampak mcm teruk sangat aku 'buang' kan..sebenarnya bahasa lembut lidah tidak bertulang ialah 'menjauhkan diri'...tetapi bukan untuk berkata aku sebaik2 manusia, jahat sgt org itu jahat sgt org cni seolah2 kita malaikat..sedangkan kita sama seperti org lain juga tidak lari dari berbuat kesilapan (tgh taip ni diluar hujan lebat..idea selalu ada time2 ujan) 

apa yg aku nak perkatakan ada baik dan buruknya dengan siapa kita berkawan dan dengan siapa kita berlawan..bg aku semua ada lain2 sikap...tidak semua sama walaupun hidung sama2 kemek (kalau mancung mat saleh dh tu..terima lah hakikat)

aku boleh katakan itu semua zaman kegelapan..kalau rs tak paham..duduk lah malam nanti dibilik belakang, smbil bersila ditengah2 ruang tanpa cahaya lampu...sorang diri..begitulah rasanya...syok sendiri..hahahahaha...teraba2 entah apa yg dicari...walaupun tahu bilik tu bilik belakang rumah sendiri..suis lampu suis kipas semua dah tahu dimana...tapi masih tercari2...benar bukan? :)

kebetulan 2 3 mgu sebelum itu aku terjumpa 1 profile salah seorang dari 'mereka'..erk!!! tetiba je satu persatu 'kenangan' hahaha geli pula nak taip perkataan kenangan..auwww...yelah kenangan la tu...dizaman2 kegelapan..erm...menyampah pula terpikir diri sndiri waktu tu..ceh! aku rs memet pun tak mcm tu patah lagi acham...huhuhuhuuuuuu

aku bersyukur aku tidak lagi berada disitu walaupun tidak sepenuhnya sekurang2nya...aku dh cuba meninggalkan zaman kegelapan tu...itu sudah jauh lebih baik bak kata chemot kepadaku...hikhikhik

tidak perlu dibangga2kan dengan apa yg dah pernah kita lalui lebih2 lg benda yg tak berpekdah dan tak mendtgkan apa2 yg positif...tak kemana...enjoy? semua boleh enjoy...yer..enjoy byk jenis...lompat2 ats tilam pun enjoy juga kan..hahaha..tarik2 misai acham pun enjoy gak walaupun acham geget kepala aku...:P tapi seronok..sebab berkasih syg ngn meow yg dulu terbiar di tepi jalan...

pernah dgr dari seorang kawan yg baru shj kenal di opis ni,  
enjoylah masa muda ni...tak payah asyik bekerja, kucing...bekerja, kucing shj 

erm..kamu belum kenal diri aku 10 @ 9 tahun yg lalu...sebelum nak memperlekehkan kesukaan aku dan mengeluarkan stetmen2 karipap pusing kamu tu...sedangkan kamu berjalan pun masih terkedek2...kdg2 ada gak jatuh terduduk...beli lah cermin byk2 dan gantunglah dimana2 ruang di dlm rumah kamu supaya kamu nampak diri kamu di bahagian lain..serius!!...tgk dlm cermin kadang2 boleh bt kita menangis...

minat ngn kartunis ubi...pinjam sat yer gmbar ni..:)...sayer suka inti sardin..:P
 
saban tahun umur semakin meningkat bukan semakin menurun...kekadang aku suka juga teringat tahun2 sebelum tahun yg ada ini...apa yg dah aku buat apa yg dah aku kurangkan dan apa yg dh aku lebihkan...

supaya aku boleh beringat yg aku tak sentiasa berada di atas kekadang belajar juga dari kesilapan...kena beri cabaran pd diri sendiri...semua org mampu berubah...ya berubah ke arah yg lebih cerah...

 pinjam lg yer en ubi...sayer tak ja'at sayer noty jerrrr hikhik

hari ini aku nampak zaman gelap2 dah jauh aku tinggalkan, sudah ada cahaya pelita menerangi...walaupun kadang2 berjelaga di tepi hidung tetapi bila aku lap dgn kain bersih, hilang juga jelaga itu...dan aku boleh tgk bayang2 aku sendiri berbanding dahulu, sekurang2nya aku nampak dimana kekurangan aku...

moga2 cahaya pelita ini akan menjadi semakin terang untuk menyuluh jalan hidupku sekarang dan yang akan datang...kalau boleh insyaAllah...aku juga inginkan cahaya terang benderang seperti lampu stadium...:D
 
erydcat:







Tuesday, September 18, 2012

Wordless Wednesdeyyyyyyy...



(='v'=)



untuk semua mummy2, ibu2, kakak2, umi2, mama2 anak berbulus semua...

dari memet @ encem...:P

Monday, September 10, 2012

NYINYI dan KHAMIS


Salam kwn-kwn meow
(='v'=)


NINI dan KHAMIS (anak bulus pak ngah)

erydcat:
kdg2 tingkah laku atau percakapan
membolehkan org lain tahu
akan isi hati kita...:)...
KENA KABER LINE....btl tak? hihi :P

Nyinyi dan Unclenya...


Salam kwn2 meow
(='v'=)




erydcat:
harap-harap
jgn chemot tau ini cerita..hihi

Monday, September 3, 2012

~Nano dan Apin~


Salam kwn2 meow
(='v'=)

masih ingat ngan budak ucuk 2 ekor nih?
nano muka memang selalu tersenyum..hihi..:)

mereka ni adik beradik nini dan ari...anak2 puteh yg aku bawak balik jaga sementara..disebabkan keadaan mereka waktu tu xberapa sihat...dgn mata tertutup rapat, tidur di bawah tangga dan byk lori keluar masuk...

alhamdulillah xberapa lama selepas itu kawan sekerja nak cari anak kucing untuk anak dia...yang dijaga nenek di kampungnya antara gapi serendah..selain bobby yg dijaga baik oleh uncle angah, biarlah mereka berdua ni menjadi kali ini bersama keluarga baru...

memang niat nak ke sana jenguk2 mereka...bukan takut xdijaga tapi..kdg2 rindu tu ada..:D.. kazen pun rindu sgt ngn nano sbb nano rapat dgn dia..:) 15 minit dh smpai...aku betul2 masa nak g tu terpikir agaknya anak fara memang rapat sgt ngn meow2 ni..yelah dulu mula2 pun mmg fara nak cari anak kucing untuk anak dia...tapi bila sampai sana..aku silap...hehehe nampak gayanya nano dan apin ni kemanjaan nenek dan adik fara...:P
muka buat2 manja..nyampah!
adik fara yg ni lah manjakan sgt si nano...(jeles i) :P
 besar sunguh lah aku tgk mereka ni...nini ngn ari pun xgebu gebas mcm ni...nmpak bahagia kan..:)
tgklah si nano...ekor kembang2...hehehe..rumah ada tanah leh makan2 rumput sket..lari2 naik ats pokok manga nenek..hehehe
ari ni cerdik sgt kata adik fara dan mak fara, pernah dia lari keluar main kejar2 ngn adik fara, xtau mn lobang dia keluar, pastu dduk bwh longkang besar main sorok2...hehe mereka risau byk anjing liar kat situ, tgklah..pagar dh ada...tapi ditambah lagi jaring dibahagian bawah..punyalah risau xmo cucu2 berbulus main keluar kwsn rumah...nilah baru betul terima mereka seadanya..sanggup bt apa je untuk pastikan kebajikan mereka terjaga...

  tgk tu si apin geget je nak keluar..hehehe...nano kata mak fara sgt2 manja..pandai amek hati..apin plak otak tu geliga betul pandai nak buka selak sangkar tu dah..ish3x...:)
video
ni video ms baru2 je sampai..lihatlah..betapa hepynyer keluarga ni bercerita tentang nano dan apin..aku dgr dan tgk pun hepy..sampailah ms balik tu sungguh xde rasa menyesal, sedih atau apa2 bagi nano dan apin kat famili ni..yg ada rasa hepy sgt..mereka bahagia dan diterima..itu je yang aku minta setiap kali cari tuan baru untuk anak2 kucing yang aku jumpa spt 3'c dan yatimah, bukan minta duit sebagai balasan, bukan minta nama nak tunjuk baik..tapi terima mereka seadanya sebahagian dari famili..bersyukur sgt...

lepas makan bihun goreng xpress yg mak fara masak, sedap sgh lah..hehehe..aku pun gerak balik..memang famili fara mesra walaupun baru kali pertama jumpa...kata mak fara lagi..datanglah dekat je rumah..ada2 ms datang lagi..insyaAllah..
v
v
v
v
v
v
v
nini ngan ari ni kecik je aku tgk..hehehe...tapi apa2pun bersyukur mereka adik beradik sihat2...

terima ksih pd keluarga fara menjadikan nano dan apin sebahagian dari familinya dan ery doakan semoga fara dan keluarga dilimpahi rezeki dan dipermudahkan segala2nya...
 
erydcat:
tidur pun
leh senyum hikhik..

 

Copyright © eRy D cAt. Template created by Volverene from Templates Block
lasik surgery new york and cpa website solutions
WP theme by WP Themes Expert