Pages

Monday, October 1, 2012

Twinkle..semoga kamu tenang disana...


Salam kwn2 meow

Twinkle @ Win, spt yg kita tau dia xberapa sihat sejak akhir2 ni (update sebelum ni leh tgk di blog tatak Gthans...) semalam bw Win ke klinik yg biasa ery bw anak2 bulus ery, dgn harapan win akan sembuh walaupun kita tau kemungkinan win kena sakit FIP.

pagi dah ramai yg menunggu dan ada yg tgh berckp dgn doktor mengenai kucing2 mereka yg memang tenat juga, tapi ery tak peduli sebab Win dah start pg tu kul 9.30 kejang2..tak leh tgu lama, ery nak dia diperiksa dulu, maaf kalau sy potong Q, doktor sndiri kata perut Win kembung penuh dgn air, kemungkinan Win kena FIP memang tak ada ubat nak sembuhkan dia.

tapi ery kata btlah apa sj doktor masuk kan air ke hape ke janji saya nak tgk dia angkat muka dan leh berjalan. doktor masukan air untuk bwh kulit dia, dan 1 lg dlm saluran darah dia, terus Win angkat kepala dan perlahan2 ke arah aku seolah2 ingin bermnja, doktor sendiri terkejut cepat betul tindak balas dari Win. Kuat sungguh semangat kamu Win...walaupun kamu masih kecil.

selepas tu doktor enjit antibiotik pula, nampak Win segar mata dia leh kelip2, dan mengeow kalau doktor berkata2 dengan dia. terus doktor masukan air lagi sebab badan dia perlu air, dlm perut dia penuh air tp air tu semua air tak sihat sbnryer...kesan dr penyakit FIP tu.

doktor suh tahan dia kat klinik untuk setiap 2 jam masukan air dlm badan, sebab Win tak mahu makan, doktor kata kena paksa dia makan wetfood, nanti petang baru ambil dia.

win kat opis dgn aku, dia lemah shj tp sekurang2nya dia dh leh berjalan...
aku tgk Win dah leh bangun betulkan keddukan dan leh berjalan walaupun perlahan...petang tu selepas hujan aku g amek Win di klinik, tapi doktor kata kat aku, mmg dia disahkan kena FIP, jd kena terima sebarang kemungkinan sbb sakit tu tiada ubatnya...yg boleh kita bantu apa shj untuk dia bertahan walaupun sbnryer Win tu sgt2 lemah spt kata doktor...beberapa hari ni doktor mintak ery bwk dia ke klinik untuk masukan air dlm badan, kalau dh ok baru stop...doktor bekalkan wetfood untuk dia. Kata doktor dia bagi shj.

teringat kata2 doktor ms last nak keluar klinik..'kita akan bantu apa sj untuk dia dan kita dah pun berusaha, skang ni bergantung pd semngat Win untuk lawan sakit tu, dan selebihnya doa..' aku phm maksud doktor tu...tapi kita akan cuba apa shj, Win mengeow nak keluar beg nak duduk diriba, bwk kete pangku dia balik ke opis semula, dia diam dan nak tidur...mgkin letih agaknya...

dibwh ni video Win selepas aku ambil dia di klinik, dia dah leh angkat muka tgk2 kita, doktor pun dh cakap dia sgt2 lemah sbnryer..

win lemah.
terpaksalah Win tgu aku hbs keje tapi dia tidur, cuma sesekali dia angkat muka tgk aku, balik rumah mlm tu dia mengeow kuat spt lapar..aku bg wetfood yg doktor bg tu, Win leh makan sendiri, tapi walaupun dia nak kunyah tp kesian tgk dia lemah terpaksa aku suapkan juga...

win ske duk ats bantal nih...dia diam shj..sesekali bgn nak bermanja...
nmpak bekas tu, bnyak dia makan dia mintak mcm nak mkn sndiri tp aku suakan juga...dia diam mcm tu je...
win mampu berjalan so aku yakin dia kuat..dia leh lawan sakit nih..semngat dia sgt2 kuat..
nmpak Win tahan sakit..kuat semangat kamu..
bila aku berckp dia pndang aku mcm paham, pgl nama dia beri respon, bg dia tidur ngn selesa, selimutkan dia...dia tidur mcm biasa.

tapi semuanya di tangan Tuhan, kita hnya mampu berikhtiar dan berdoa semoga Win akan sembuh...tapi pagi tadi tgh tidur aku terkejut sbb dia menendang2 tertarik2...tgk jam dah dekat 5 pagi...
gmbr pg td...lemah sgt..nak berjalan tak boleh dah..
sesekali mengerang, sedih sgt, kata aku pergilah win dgn tenang jgn tarik2 kejang mcm ni sedih tgk kamu terseksa mcm nih, maafkan bie yer...bie dh berusaha dah untuk kamu rs selesa, tp virus tu lebih kuat, memang niat nak bwk dia hr ni masukan air lagi mcm doktor minta..

win tenang ms dgr suara kakak kat telifon...(sedih rs, aku pun turut menangis bersama kakak smpai dah tak dpt berkata2..)
terus terang cakap..win pergi dgn sangat tenang seolah2 dia tak sakit, yg paling sedih bila dpt dgr suara kakak beberapa kali dia kelipkan mata dia, lepas tu dia terus pergi tinggalkan kita...

.... maafkan bie win, bie tak mampu buat apa2...kami semua dh berusaha...semoga kamu tenang disana..

..walaupun bie jaga kamu sekejap 2 3 hr tapi bie akan tetap ingat kamu smpai bila2...

*terima kasih buat semua terutama kakak gthans, marie dan pak ngah yg berusaha juga, dan sp2 yg membantu semasa Win tak sihat, dan xputus2 berdoa agar dia sembuh, tapi Tuhan lebih sayangkan dia..
 erydcat:
maaf kalau ayat tungang
lagang sbb beberapa kali 
kesat air mata ms taip entri nih..
lgpun dlm bilik ofis aku ni masih ada bau dia...apatah lg kakak,
RIP Win...

15 comments:

Iela Lullaby said...

Hurmm..sy fhm prasaan nie..

2ekor kucig sy mati sbb FIP jgk..

Syg Win sgt2 sbb Cik iela slalu bce psl dia.....smge win tenang kt sne..

Tak sngka skjap shj Win di pinjamkn pada Kakak..

Ape2 kite dh cbe yg terbaik...redha dgn pmergiaan Win walau trase sedih sgt..

Sampaikn salam pada Kakak ye..

Ms J said...

Semoga Kakak, Ery & Marie semua tabah dengan pemergian Win. Smoga Win bahagia kat sana.

Chika said...

Sedih la. Ingat lagi aunty kacau win tido win marah2... Rindu nak kacau win lagi. Aman la kamu disana sayang. Terimakasih maktok update psl win. Terima kasih menjaga win hingga ke saat2 terakhir dia. :,(

Rosmawati Yusof said...

Tabahlah, izinkan dia pergi ke sisi PenciptaNya.

¤(`×[¤MyA¤]×´)¤ said...

speechless :'(

Anonymous said...

saya memang selalu follow kisah win di blog shomeyshayang...hari ni je ntah berapa kali airmata saya mengalir bila tengok muka win...sedihnya seperti win anak bulu saya...moga win aman disana...

Salam,
Hayati

meowwmania said...

sebaknya dada baca entri ni..dapat bayangkan keadaan Win

tapi Win dah tak sakit lagi, pasti itu yg terbaik utk dia..Allah lebih mengetahui

Win sgt beruntung kerana berada di sekeliling org2 yg menyayanginya

Twinkle akan sentiasa diingati~

Unknown said...

huargh... menitik airmata bc entry ni....
sy slalu follow perkembangan win kat blog kakak... akhirnya.. ALLAH lebih sygkn win.. tenanglah kamu di sana win.... RIP utk win.. sobbss...
(sambil kesat airmata)

Mama Tatami said...

Ery, akak sedih...semoga win aman di sana. Kisah win ni sama mcm adik lucky one eyed kitten akak. Pergi bulan jun lepas...suspek FIP, sama kes mcm win bila akak kenang balik. Pas bg ubat cacing, dua tiga hari pas tu dia jd lembik. Dlm ms kurang 24 jam, dia pergi. Ms azan subuh 530 pagi. Sungguh akak tak mampu tengok....sayu bila dia pergi...buat win dan dek lucky, rip sayang. Mama luvs u no matter what.

Cikgu DrDJ said...

Speechless aku ery..RIP Win..semua akan rindu Win lepas ni..tabah ya Ery & tatak..

yusz chomei said...

salam takziah...damaila kamoo disana sayangku...

Mrs.Yana @ K.M & B.U.M.P said...

takziah Ery, sedih nya baca entry ni. memang terkesan ! sama rasa nya macam masa Brown pergi tu. Mungkin jugak Brown ada FIP... Allah swt je yg tahu sebab dia pergi terlalu cepat. Semoga Win tenang kat sana .. sob3 =(

m4rilyn said...

RIP Win..rindu dengan bebelan Win bila kita ganggu ...

Lara sushi said...

RIP Win..tak pernah menjagamu tapi sangat sedih dengan keadaan tu..sabar ery,kakak Gthans and semua yang saya belum kenali..dia tenang di sana..pasti keadaannya lebih baik di sana..sedihnye..

Anonymous said...

takziah utk win..

semoga aman di sana.tu lah jika tidak berkira dan syg kucing..tak berkira masa dan wang ringgit. rezeki akan dtg tanpa dipinta.harap dalam balasan oleh-NYA. amin..

Post a Comment

 

Copyright © eRy D cAt. Template created by Volverene from Templates Block
lasik surgery new york and cpa website solutions
WP theme by WP Themes Expert