Pages

Sunday, December 23, 2012

~berkhatan~


salam kwn2 meow...
(='v'=)


jd telah didesak beberapa kali oleh anak2 bulus yg lain, ery pun amek keputusan menghantar acham secepat mgkin...hihihi sebelum xmas ni...nyinyi, ari dan chemot juga turut menjadi mangsa serangan acham...tp sib bek semuanya garang2 jd lom lah terjadi apa2 lg hihihi...

mandul dh ko acham...tglkan semalaman supaya mamai2 dia kurang dan dpt rehat..ti kat rumah takut yg lain2 menganggu..kasilah dia rehat secukupnya...erm dh dewasa anak bie ni dah...:D

hntar hari sabtu...ahad ambil..kata doktor xmau makan...tak taulah..tp gtulah acham..dia akan makan selepas anak2 bulus lain makan...sbb kalau dia makan sekali dgn mereka2 kat rumah tu..nanti dia kena cepuk..tian, jd kena bg makan dia jauh2 sket...si uning selalu kejar dia...biasalah acham...mereka2 tu eksen...tp bie syg sama rata semuanya...

hehehe...skang acham ok dah..cm yg lain ada yg lari2 tgk dia..bau lain dh kot..dan spt biasa kalau yg ery hntar g cunat ni...sebelum tu tak manja...balik tu akan manja lebih2 ngn ery...sm spt memet...acham pun dh terlebih manja...semalam nak tidur ngn ery je...nmpaknya kena kongsi lah ngn uncle memet tidur ngn bie..:D

erydcat:
fuh....lega
1 perkara...

Tuesday, December 18, 2012

~if u read this~ (2)





Thank you for being there for me in every way possible.


Thank you for pushing me to pursue my dreams.


Thank you for encouraging and supporting me.


Thank you for being patient with me.


Thank you for listening to me


Thank you for accepting my past, and dreaming with me about my future.

Thank you for forgiving me when I screw up.

Thank you for always wanting what's best for me.

Thank you for being selfless and putting my needs before your own.

Thank you for praying for me.

Thank you for taking me as I am.

Thank you for loving me...

Thank you for being there for me when everything seems to feel so wrong...u will never know how much that means to me... 




erydcat:

You're the only one who ever
understood me and accepted me
for who I am.


Tuesday, December 11, 2012

~sekodeng~(1)





Salam kwn2 meow
(=’v’=)

Di waktu tengah hari yg agak sunyi sepi…tetiba terdgr sayup2 suara….menyanyi2..wah...riang tuuu..

'...Seiring dan sejalan
Seindah bunga di taman
Bak burung nan megah
Kanda kupuja
Bahagia kita berdua...'

Errrr..sapa nyanyi? Dah lama tak sekodeng…hikhik…
Makin dekat makin jelas suara nyanyian sepasang kekasih tu…aku fikir…:P



ni kucing2 liar yg baru dtg di kwsn tmpat ery bekerja...sesambil tu bg mereka makanan sekadar yg termampu...terbaru ada anak kucing berbulu lebat anggaran umur dlm 3bulan..ntah mn dtgnyer...tapi ery belum dpt nak pegang atau bermesra alam dgnnyer...nantilah di entri baru ery akan update tntang dia...nampak trauma sgt dgn tempat baru, nampak cantik..mgkin di buang...entahlah...apa2pun selamat dtg ke tmpat ni, insyaallah rezeki masih lg ery mampu berkongsi...


erydcat:
dgn kesihatan yg tidak menentu,
moga kamu2 si anak2 bulus baik kat rumah dan diluar doakan kesihatan bie baik2 shj...
supaya kita boleh berkongsi2 rezeki yg ada walaupun x seberapa...

Thursday, December 6, 2012

~membantu tak semestinya dari segi wang ringgit~


Salam kwn2 meow

2 3 hr lepas drive mlm2...niat kat hati nak singgah petrol pam, hujan turun lebat sgt...lepas trafik light dah bg signal kekiri siap2, tp nmpk 2 buah bas berhenti betul2 di simpang petrol pam...tetiba kwn sebelah tunjuk2 depan 'ada xciden slow sikit, eh akak tu dh terbaring lah...'

aku lihat sepasang suami isteri terkial2 nak bangun memang nampak baru je berlaku, aku berhenti kereta sebelah pun berhenti, arah bertentangn pun berhenti...nampak si suami terhincut2 menahan kaki sakit aku agak..nampak seluarnya koyak..

dtg seorg lelaki berbaju oren...kehulu kehilir kejap dtg kat dia kejap ke arah bas balik....ada seorg mamat yg menaiki motor berhenti...dlm hati mgkin dia nak membantu alihkan...

tapi aku lihat mamat tu tunjuk2 mengarahkan si suami tu alih motor ke tepi, dan menyuruh si suami mengalihkan juga si isteri...aku ngn kawan berkerut dahi terpikir sejenak eh kenapa dia tak tolong?

hanya suami dia shj yg memakai baju hujan...akak tu aku tgk dh basah kuyup, mamat tu msh menyuruh2, masing2 seolah2 menyaksikan sesuatu persembahan yg amat menyeronokkan dgn hnya melihat...

memang boleh lihat si suami terkial2 nak angkat motor yg tumbang kat si isteri...nak angkat isteri pun cm tak boleh dia hnya menarik2 tgn isteri dia...xkan nak tgu dia tarik isteri dia mcm tu?

aku tgk kereta2 yg berhenti semua tak ada yg turun...tak akan aku nak lihat shj sehingga sapa2 dtg? aku perhatikan lagi mamat motor tu msh tunjuk2 suruh si suami tu angkat bini dia juga..ehhhh..pehal mamat tu?

atas dasar kemanusiaan, sedangkan meow2 pun kita leh turun apalah sgt dgn manusia spt kita...aku turun, dgn hujan yg sgt lebat aku tnya akak tu kaki dia leh rasa ke tidak, dia angguk je aku tgk xde drh jd aku rasa mgkin kaki dia terseliuh sbb susah nak bgn disebabkan beban berat motor atas kaki dia...dgn jalan tar...sakit tu beb...kena sagat kat jalan...nmpak luka2 lain di bahagian tgn...

pd ms yg sm aku lihat mereka memakai baju spt ke kebun, msh ada guni yg berisi peralatan kebun...kesian sudahlah baru lik dr keje, dilanggar pula...mereka pula seolah2 tak fasih berbahasa melayu...owh mereka org asli dikawasan ni..

dgn kudrat yg ada aku angkat akak tu di bhgian badan dan suruh suaminya angkat di bahagian kaki..mamat motor yg berada disitu masih lg aku dgr xhbs2 menyuruh si suami dukung isteri dia..'tlg angkat la...' aku ckp smbil pandang ke mamat motor tu...kalau mamat motor tu xcident kaki sakit larat ke nak angkat bini dia? sama gak kan perlukan pertolongan...

mamat berbaju oren tu pun sama yg dia tahu kejap2 naik ke bas seolah2 xmau baju, rambut dan segala bagai kat dia basah...

lepas letakan akak tu di tepi aku tnya si suami..'abg kena langgar ngn apa?'
'bas' jwb dia sepatah,
'sapa bwk bas?'
'tu...' smbil tunjuk kat mamat baju oren...
'telifon ambulan ke, takut apa2 je kat kaki dia..'
'ya..ya sy cuba telifon' aku nmpak dia dail..smbil pegang2 kepala menutup terkena hujan lebat...
'setel benda ni...' aku ckp....wah cam pailang plak..hahaha..
'ya..ya...' kata mamat baju oren itu...

lepas dh bgtau tu aku ingatkan si suami akak tu supaya jgn kemana2 tgu smpai dia setelkan jgn kasi lepas itu budak baju oren...si suami hnya mengangguk...

masuk ke kereta kwn tgh bebel2...kalau awek cun mesti berebut nak angkat...smbil mrh2 sbb mamat motor tu tgk je...mgkin hujan sgt lebat aku kata, jd org xmau turun tolong...xmengapalah mgkin ini hari mereka...kita bantu shj....kalau di biarkan nanti akan melibatkan byk pihak...dgn jalan jem, akak tu sakit kat tgh2 jln...dan mcm2 lagi...

selalu kita dgr kdg2 yg membantu juga adakalanya turut jd mangsa langgar bila kereta belakang tak nmpak kita di tgh2 jalan...ms turun tu pun aku tgk2 juga...sebelum turun aku kena duk perhatikan sbb kalau parah smpai berdarah2 bagai aku juga seriau...

yelah sbb tu aku tnya akak tu pasal kaki dia...cm kaki dia sakit nak angkat...jd bukan patah...itu pd aku...lgpun xkan nak biarkan di tgh jalan hujan2 lebat yg leh lah membuatkan rambut aku yg pacak dh tak pacak lagi...hihihi..

nak membantu tak semestinya mengeluarkan wang ringgit pun...setakat hujan lebat pun aku kira setakat hujan air shj...sekali sekala mcm hindustan...:P


erydcat:
sy tidak kaya tapi insyallah
dgn kudrat yg ada saya akan membantu yg memerlukan...
xmengira mnusia atau haiwan...

sbb tu lah kdg2 dgn sedikit senyuman pun leh membantu merawat jiwa yg luka lara...auuuuuw! :P






pic dr google...mcm nano kan..hikhik..:)



~dibayangi~


salam kwn2 meow

entri kali ni nak bercerita dan berkongsi sesuatu dgn teman2 animal lover...yg dh bersua muka, dh mula bertukar2 no hikhik :P, atau yg hnya kenal di alam maya je ni...

bukanlah cerita best sgt pon cuma kdg2 rahsia alam sukar untuk ditafsirkan..cewah..entahlah mgkin secara kebetulan...kita pikir dgn minda yg terbuka ye..:)

baru2 ni ery ada meminjam kamera dr bos ery....ms balik OT malam tu (sehari selepas KATIK pergi) ery memanggil2 semua stray cat di kwsn dekat tmpat ery bekerja...tak pgl pun selalu mereka dtg sndiri bila nmpak ery turun tangga...tp hari tu sejak kehilangan KATIK ery rs nak memanggil2 semua...entahlah

tp yg dtg pun hnya 6 7  ekor shj, yg len mgkin g berjimba2 gamaknya...dgn bekas makanan ditgn ery meletak kan betul2 di depan kereta ery selebihnya ery letak kat ats batu yg selalu menjadi port si KATIK makan...

tetiba teringat nak ambil gmbar...mgkin leh update blog atau kat fb, itu yg ery fikir tapi kali ni bila ery snap (mmg dh ery setting untuk tgkap 3 kali dlm satu2 ms supaya gmbar yg cantik leh dipilih) yg dh biasa dgn kamera ni lebih tahu dlm hal ni...sbb ery hnya meminjam shj...

dh snap cpt2 off trs masuk kan lam kete...selalunya ery akan tgk balik dan pilih tp kali ni ery trs off..gerak lik rumah...mgkin sbb dh malam dan badan pun penat..ingat nak lik rumah je..

dh setel semua benda tiba2 nak tgk lik gmbar2 yg diambil smbil tu leh ambil gmbar anak2 yg sememangnya gedik nih...

tgk punya tengok ternampak sesuatu dlm 3 gmbar yg ery tngkap td...


bg kwn2 agak2 apa tu ekkk...

erydcat:
errrrrrrr.......

Sunday, December 2, 2012

~memilih~


salam kwn2 meow
(='v'=)

ingat tak dgn nano dan apin? yg telah di jaga oleh kwn ery, fara namanya...hari tu kebetulan company mereka bt team building, jd dia kena gerak ke PD..mintak tlg hntar kan ke klinik si Nano yg xberapa sihat, ery niat nak jaga 2 3 hr supaya bila hntar balik dia dh ok tapi apakan daya..

anak bulus ery si Nyinyi meragam xtentu arah...melampau2 kdg2 smpai menjerit2..errr meow pun ada jerit tau jerit marah kita angkat dia..tp tak cakar...ermm mengalahkan budak kecik yg bt hal time mak bapak xbg beli mainan hikhik..

nano tak sihat...fara hntar ke ofis...tian dia...monyok jer...
ni dh pas g klinik mai rumah...sejak gmbar inilah si nyinyi sombong tu mula bt hal...urmm..
byk bukti yg telah sy kumpul (eh dh mcm detektif conan plak) Nyinyi xbergerak di satu2 tmpat..paling lawak ery rs dia leh amek port si uncle memetnya, aih memet pun mengalah...semua nak di cakaunya...sedangkan nano sy asingkan di bilik belakang sbb dia x sht, tapi si nyinyi ni kita angkat dia lalu depan bilik nano pun dia jerit2 tp xmeronta...umpama budak kecik nangis tp xkeluar air mata..ish! xmau makan, xmau minum, x g poo x g pee..risau ler...nmpak sgt sombongnya xleh share...tak sedar nano tu adik beradik seibu dan sebapa err sebapa ke?..ish2x..lupa daratan..hahhaa...


semua tak kena...menderam sana menderam sini seolah2 sy membela seekor anjing berupa kucing...garang tak tentu pasal.. tgk je lah muka dh tau sombongnya tahap mana...chemot pun tak mcm tu walaupun dia perasan diva...hikhik..

sila layan video Nyinyi dalam keadaan tertekan yer...kuatkan volume speaker anda ngeeee~

video

erydcat:
jgn sombong tak bertempat...
hikhik

Friday, November 30, 2012

~STANDARD JIWA RAGA ~


Salam kawan-kawan meow....
(='v'=)

harap semua kenkwn dlm keadaan sihat2 dan bertambah ohsem...

kadang-kadang perkara yang tersangat kecil kita tak kan perasan kalau yang remeh lagi temeh itu tidak berkaitan dengan diri kita...berjalan errr maksud aku bila 'drive' kete sorang2 selalunya idea2 bernas dan xberapa nak bernas akan menerjah...kdg2 tak perlu fikir pun tak mengapa...tapi bila pandang pada sudut lain...perkara itu kadang2 boleh buat kita sedar diri...hey!hey! smbil petik2 jari depan muka sendiri ni haaa....

geleng kepala...dalam kesibukan bekerja, kesibukan mengejar cita2 dan cinta eh silap..cinta la pulek!!! hahaha...tak pasal2...kihkih...:P...jenuh...berada di kota Kuala Lumpur ni...bila hari2 menempuh trafik sesak...erm...

kebelakangan ini hujan akan turun di petang hari sehingga lewat malam...bukan tidak suka...tetapi kadang2 ada tujuan bila hari2 tertentu yang amat penting spt inspektor gajet nak jalankan tugas...tapi itulah....kadang-kadang...

dlm kesesakan, dilihat pada cermin keretaku...hujan masih menitik..makin lama makin lebat...dalam fikiran...entah bila aku nak sampai ke rumah...jam dah menunjukan 9.30mlm...tekan 'clutch' masuk gear 1 pijak pedal minyak sikit2...aduh...pakai kete manual ginilah...last2 mls nak gerak sikit2...terus tarik brek tgn, menung kejap fikiran ntah menerawang kemana...tetiba terpandang diluar betul2 di tepi kanan aku...di pembahagi jalan..aku lihat beberapa lelaki siap dgn pakaian lusuh mgkin itu pakaian kerja mereka...nampak macam sibuk sangat2 di tengah-tengah malam ni...menarik perhatian aku...

aku lihat mereka meneruskan kerja2 untuk memudahkan kita pengguna lebuhraya nanti dikemudian hari...aku terleka seketika bilamana aku lihat mereka membanting tulang di dalam hujan lebat...dimalam hari..dimana aku tadi mengeluh sana mengeluh sini sedangkan aku tidak perlu berhujan untuk balik kerumah...

bersyukur pd Tuhan tntang apa yg aku perolehi...susah aku ada ramai lagi yg susah mencari rezeki....aku kagum...lihat semangat mereka memperjuangkan hidup...tiba2 teringat bagaimana susahnya mencari duit masa muda-muda dulu...

alangkah bagusnya kan...jika mereka tidak perlu bersusah payah untuk mencari sesuap nasi untuk diri sendiri/anak/bini dirumah...lalu aku perhatikan lagi...teringat kadang-kadang kawan2 sekerja termasuk diri sendiri yang adakalanya mengeluh mengenangkan kerja sndiri..erm...korang memang sgt2 beruntung sebenarnya...

lalu aku melihat lagi...erm...kesiannya mereka...aku sendiri pun rasanya memang tidak mampu bekerja seperti mereka...

kena hujan sikit dah achoooom..achommmm..bukan acham yer...acham tu meow aku...hihihi...memang adakalanya yg berkata-kata tentang entri aku kali ini...belajar tinggi2 tak perlulah kerja berpanas hujan...erm..salah tu...kita tak tau kenapa mereka kerja mcm tu...jgn nilai seseorg itu dr pekerjaan dia...kemungkinan hati dia lagi murni dari kamu yg mempunyai segulung ijazah...(jgn marah..jgn marah...hehehe)

betul lah nak nmpak muka org kita bt kerja2 mcm tu agak payah dan sukar...kira itu bgs lah kan...masing2 dah maju, cerdas dan cergas...tapi sedarkah tak ada mereka yg sgp buat kerja2 yg agak comot tu sapa lg nak buat? jd jgnlah memandang hina...sy belajar dari pengalaman sbb pernah jumpa seorg hamba Allah yg hanya berkawan dgn org setendet dia je...org yg bekerja biasa2 di herdik2 sesuka hati..geli bila barang bertukar tgn seolah2 jijik dgn mereka..urm...

bukan itu sahaja...perasan atau tidak dikalangan kita-kita ini pernahkah korang semua berjumpa yg berkereta besar, berpakaian stendet-stendet turun bagi makan kucing jalanan...ada tak? kalau ada alhamdulillah..dan kalau wujud sekali pun leh dikira dgn jari....sory pd yg stendet2 sgt tu (kalau korang perasan standard la)..ini adalah luahan rasa org yg xberapa nak stendet..janji hati saya stendet!!auwww~

selalu yg aku jumpa hnyalah aci-aci tukang sapu, apek2 kumpul tin kosong, makcik2 guard atau bg aku biasa2 je kerjanya termasuklah diri kita sendiri, bukan dikalangan org berada, bukan setendet melambung tinggi tapi MASIH MAMPU untuk BERKONGSI REZEKI dgn haiwan jalanan...oh lupa mungkin tidak stendet kalau pegang kucing jalanan gamaknya...:P (eeeuuuuwwwww...err mgkin ini kata2 org stendettttt sy taip jer...)

mgkin aku belum jumpa sbb aku bukan berkawan dgn org stendet semata2, kawan dengan semua tnpa memilih kecuali kamu buat hal dengan aku yang tak pernah buat hal dgn kamu...ngeh..ngeh..ngeh...

kawan-kawan aku di alam maya, (yg ambil @ selamatkan kucing ditepi jalan bukan dibeli ya) diluar sana pun aku kagum, mereka org biasa2 bukan org yg kaya raya tapi masih mampu berkongsi rezeki dgn kucing2 jalanan terutama sekali yg sepanjang tahun tidak pernah berhenti dr berbuat demikian, dr sakit dan xberapa cantik sehingga sihat gebu gebas...syabas kat kwn2 aku semua...korang semua kaya...kaya dgn kasih syg...sesama makhluk Tuhan...:D dan yg paling penting korang 'STANDARD' jiwa raga...:D

teruskan usaha murni korang membantu tak byk walaupun sedikit, besar impaknya terhadap kucing2 jalanan diluar sana.... 

'ingat biar kita tak standard mn tapi kita standard jiwa raga'


SEIRAS ACHAM AKU KAN? HIKHIK


erydcat:
lalalalaaaaa ujan diluar sana...:D


Thursday, November 29, 2012

~tak cihat~


Salam kwn2 meow,


ginilah keadaannya jika ery tak sihat...Memet lah diantara byk2 anak bulus dirumah yg akan menunjukan tanda2 tak bermaya spt diats...

mgkin kerana memet terlalu rapat dgn ery jd setiap kali ery tak sihat memet akan xsht sama...mula lah dia kurang makan, asyik tidur, mata kuyu lepas tu duk satu-satu tmpat shj..

kdg2 kesian tp nak bt mcmana dh ery sakit nak tipu2 tak boleh, tp memet bgs bila ery tak sht dia tidur sebelah smbil tgk muka kita mcm kunun2 dia jaga kita lah...hehehe syg kat memet...tgn xpyh ckp selalu tgn debab dia tu sentuh pipi kita ms nak tidur..mgkin itulah cara memet tunjuk kan dia syg kat ery tp bila ery sihat kaki dia dua2 kat pipi ery..kuang hajor! hikhik

sejak kebelakangan ni xberapa sihat barulah sehari dua ni ery rs ok sikit...nak update blog pun dh ada daya...apatah lagi mengurat hakhakhakhak...:P

cuaca yg tidak menentu kdg2 leh bt kita xberapa sihat, jadi kenkwn bebaik ye...:)


erydcat:














 

Copyright © eRy D cAt. Template created by Volverene from Templates Block
lasik surgery new york and cpa website solutions
WP theme by WP Themes Expert