Pages

Thursday, June 20, 2013

KAWAN 4: anak kecil


Salam kwn2 meow...

sudah seminggu sayer nampak anak kecil ini berteduh di bawah longkang dihadapan tempat sayer bekerja...


kadang2 shj dia keluar...mungkin takut dgn keadaan yg baru  bagi dia...dgn kucing2 besar berkeliaran, terlalu asing bg dia...


ada gerai disitu...tp setakat tulang temulang didalam tong sampah untuk anak yg kecil ini...bukanlah sesuatu yg elok untuk dia...gigi pun masih kecil lagi...


sayer? sayer hnya mampu beri yg sy mampu...tetapi nama pun budak kecil, dia seperti rindu dgn ibunyer...rindu nak minum susu ibu agaknyer..makan tu makan lah tp sedikit sgt...rasa diri sendirian shj...


kesian sayer tgk...jgn ditanya kenapa sy tidak bwk pulang...rsnyer sudah sedia maklum keadaan kesihatan sy sejak akhir2 ni...jd sy hanya mampu bg makan dan ikhtiarkan sesuatu untuk budak kecil ni dpt tempat sempurna untuk tidur dan makan mengikut waktu...

tgklah...makan pun jamah sedikit...budak kecil..bukan jns makan byk tp kena kerap makan untuk membesar...comel budak ni...dhlah kaler oyen cair mata plak kaler kuning...

video

dalam video diatas shj leh dgr dia asyik nanes...rindu ibu agaknyer...dgr suara pun dh tau byk kali dh mengeow memanggil ibu dia...yg meow kaler itam putih tu..mmg sntiasa ada disitu...mmg kurang jinak...cm sesekali ske dtg makan apa yg sy beri...

harap kepada kenkwn yg membaca entri ni bolehlah sharekan atau tnya kenkwn len yg sudi adopt dan beri kasih syg dgn anak kecil ni..kesian dia...mesti byk nyamuk hurung dia ms dia tidur malam2 di longkang tu...kdg2 kucing besar kejar dia...menyoroklah dilongkang tu..

semoga anak kecil ini akan dpt famili baru yg sudi jaga dia...kita mampu tolong dgn cara ini shj...

erymeow:
maaf...b tak mampu lg...
kalau mampu b bwk lik dh...

Friday, June 14, 2013

~if you read this...(3)~


...the day I met you I knew that this was not going to be just for a day.
I knew that I will see your sweet face every day, that I will know you and live with you for the rest of my life...
I used to be lonely, waiting for the right person to come by and love me and then you came like the morning star, bright as ever...loving as only you could ever have... 
You’ve taught me the freedom of love...given me a reason to go on and live
You’ve loved me because I am who I am..


There is not a day your not on my mind...a person like you, is really hard to find.
a weekend without you is so hard to do, i can not even live a day without you... There's never been a doubt in my mind that I ever regret having you by my side, i enjoyed every minute spent with you... 
 


...So I watch you like a movie
 

I'll sing you like a song
 

Read you like a story  

Keep you like a secret
 

I'll tell you like a joke
 

and I'll love you like I always do... 

 (all these little things (that you don't like about yourself), are the things i love the most about you.)


 
  
erydcat: 

...I opened my wallet and I find it empty, 
reached into my pocket and found a few coins, 
searched my heart and I found you! 
Then I realized how rich I am...:D 

Wednesday, June 12, 2013

~ACHAMRELLA bukan CINDERELLA~


Salam kwn2 meow

di suatu petang yg dingin...

di malam hari pula...

 



erydcat:
hahaha adegan di atas lakonan 
semata2...xdelah suh itu ini..cm bebudak bulus lam rumah ni
masih lagi dingin terhadap acham...tian acham...
selalu kena lepuk2 bersabarlah acham yer..tp seronotla ngusik acham hikhik :P



 

Sunday, June 9, 2013

~sama tapi tak serupa~


Salam kwn2 meow
(='v'=)

on9 di fb, ternmpak lah gmbar wofwof ni berpoyo-poyo meniru retis di tibi,
hahaha sgt poyo kan...mgkin wofwof ni betina agaknyer...

dirumah pun ada seseekor yg sgt poyo ske tiru2 kat tv...cuba teka sapa?kunun2
perasan hencem...
V
V
V
V
V
V
V
V
V
V
V
V
V
V
V
V
V
V
V
V
V
V
V
V
V
V
V
V
V
V
V
V
V
hahaha sapa lagi kalau bukan memet...aih lah met...yolah..yolah..hencem la...
perasan retis ko ni...xleh blah tu...time kuar muka retis tu trs dia buat muka gtu...adeh~

layankan ajeee...


erydcat:
google me! 
(slh satu dialog cite cinta pintu harmonika :P)

Sunday, June 2, 2013

~ RESCUE INK ~


Salam kwn2 meow
(='v'=)

jarang plak hapdet blog sejak akhir2 ni hihihi..maklumlah...hikhik..:P apa2pun hrp semua animal lover sihat2, cm ery je kdg2 kurang sihat...kesihatan harus dijaga...ceria tu mesti kena ada...:D

entri kali ni ery nak cite tentang pasukan penyelamat haiwan di luar negara...selalu gak tgk kat astro...itu pun kalau lik awal dr tmpat keje..yg xleh tahannyer..muka mak aih..ganas2 belaka..mcm kaki pukul tapi...dalam hati ada taman..mcm memet ery hikhik..

pernah dgr tak RESCUE INK...mula2 ingat geng2 bertattoo..tp mmg bertattoo lah mamat2 ni...
geng2 beliau..
haaa nampak mcm bukan pasukan penyelamat haiwan kan..mcm kaki pukul je aku tgk..tp respek btl lah...tp mmg betul dgn gaya gini baru lah pendera haiwan takut tgk beb hahaha...tp kat cni tak perlulah bertattoo kan..itu xelok di ikut...kita ikut yg baik2 shj..hehe...errrr rs2 kalau aku berdiri sekali dgn diorg ni smbil bt muka garang leh join tak? hahaha...


baru2 ni aku tgk siaran tntang org tua berumur 80 thn dera meow2 dikejiranan diorg...mamat2 gengster ni siap rakam dan ikut org tua tu g kelas menari, sbb nak kumpul bukti nak tunjuk kat hakim..sebelum ni dh dibicarakan tp org tua tu berpura2 pakai tongkat depan hakim jd dilepaskan..seolah2 org tu tu dianiaya...tp kali ni tak lepas la..sbb mamat2 gengster ni siap rakam lagi org tua tu berjalan dan seterusnyer menari2 di dalam kelas tarian tu..haa...dh ada bukti trs dibicarakan...padan muka...cm kena denda dan bt keje2 amal bersihkan kandang2 di tmpat perlindungan haiwan..sbb mgkin dh berumur kan...tp kalau tgk video dia dera dan bunuh meow2 tu sakit jiwa beb..muka nmpak baik..lg org tua..dh berumur 80 thn tak sangka plak gtu gayanya...dr mamat2 muka gengster ni lg baik..

tp itulah..jgn menilai dr luaran kan...aku dh belajar sesuatu disitu..
nilah ketua penyelamat haiwan ni...Joe Panz...bersama rakan2 dia..muka pun ganas siot..haha...

hah! tattoo penuh tu..bila pegang kucing..trs muka baik heheheh meow tu pun sama senyum hahaha..tomei lah...hikhik...



korang leh google sndiri atau tgk kat youtube pun leh nak tau lebih lanjut tntang aktiviti mamat2 ni..apa2pun bukan rupa ukuran tp hati tu yg penting...niat yg baik lg bgs kan...:D


erydcat:
dimana2 negara pun
ada penyelamat haiwan,
kdg2 kesian sbb mereka2 ni
hanya bergerak sndirian xde sesiapa
yg nak support...tapi niat diorg baik...
moga2 semuanya berjalan lancar...:)














 

Copyright © eRy D cAt. Template created by Volverene from Templates Block
lasik surgery new york and cpa website solutions
WP theme by WP Themes Expert