Pages

Sunday, February 12, 2012

Terlalu awal Ebat tinggalkan B



salam kwn2 meow
(=;_;=)

semalam adalah hari menyedihkan buat ery....
si jebat telah pergi buat selama2nya...meninggalkan adik beradiknya yg lain (Tuah, Melati B dan Lekir)

Jam 6 pg semalam bie bgn beri makan kat semua, Jebat bie tgk makan dgn selera....bie tmbah sket lagi pun hbs Jebat makan...tp Jebat asyik memandang bie. Jam 12tghri bie perasan yg lain je bie nampak, tp Jebat dah kejang2 tercunggap2 kat tmpat tidur Jebat...bie sedih sgt2, bie balut badan Jebat supaya Jebat xkejang2 sgt...bie tgk nafas Jebat makin lama makin perlahan...bie sedih...

Patutla 2 3 hr ni Jebat selalu memandang bie lama2...rupa2nya Jebat nak bgtau yg Jebat nak pergi. Maafkan bie kalau selama menjaga Jebat ada byk yg kurang, terima kasih jd budak yg baik selama bie jaga Jebat....antara 4 adik beradik Jebat hanya Jebat yg menyahut setiap kali bie memanggil nama...Jebat sgt2 cerdik..suke bermain2 ngn bie dan ikut bie kemana2.

Dalam masa nak menghembuskan nafas terakhir pun bie panggil nama, Jebat berusaha untuk menyahut...tp bie ada berbaring sebelah Jebat, supaya bila Jebat tutup mata wajah bie yg Jebat nampak dan Jebat tau bie sntiasa ada dekat Jebat. 

Perginya Jebat sekurang2nya pernah merasa kasih syg dr bie wlupun xla semewah mana, kisah Jebat dan adik beradik lain yg ketiadaan ibu, duduk2 ditepi longkang, amat2 memilukan hati bie. Sekurang2nya Jebat ada pusara dan ditanam dgn sempurna oleh bie yg sygkan Jebat...

Yg paling menyentuh hati..abang uning dtg mencium Jebat bt kali terakhir..Uning tau adiknya nak pergi. Yang lain2 pun spt tau dgn kehilangan Jebat..semuanya diam dan duduk baik2 di luar bilik.

ptg tu jgk ery g tanam Jebat, ms tanam pun menitiskan airmata, sgt2 sedih nak mencangkul tanah pun jd xlarat...bila balik nak masuk bilik bg adik beradik Jebat yg lain makan pun ery rasa xmampu masuk bilik tu...sedih sgt2.

inilah risiko bg sesiapa yg membela haiwan peliharaan...hnya mereka yg merasainya yg tau bagaimana sedih dan pilunya hati bila kucing yg kita syg pergi bt selama2nya...

Jebat, bie sntiasa syg dan akan ingat Jebat smpai bila2...


 
 
 
 erydcat:
teringat mulutnyer yg 
kecil berusaha mengigit 
ibu jari ery meminta susu......
....selamat tgl Ebat B...:(

13 comments:

nur anis said...

kalau bela kucing memang macam ni..lagi-lagi anak kucing..memang kena kuat..saya pun baru kehilangan 3 anak kucing minggu lepas..

GtHans said...

sedihnya..Ery dah buat yg terbaik utk Jebat..sabar yer teman..Jebat dah aman disana..

NNS said...

Bertabahlah....sudah ajal sikenit tuh...RIP Jebat..

Mama Tatami said...

huhu...sedih tau bie, sedih....boleh dikatakan dalam dua bulan ni kita baca dan alami kehilangan sibulus yg kita sayang. sedih tgk muka jebat. minggu lepas mama tatami hilang brown (anjing yg baik). sampai bengkak mata nanges....ni pon nanges lagi. sebab kasih kita pada mereka tak kira yg jauh atau yg dekat, kita sama2 bersedih dgn kehilangan mereka.

sayang Jebat. We all luv u too. RIP

semoga kita dan mereka dikurniakan kesihatan yg baik dan sejahtera hendaknya. Amin.

adeq said...

sabar ya.... sedih bila baca.. semoga ery tabah, ramai lagi yang perlukan perhatian dari ery.. take care

nurulsulzali said...

Ya Allah, ujian ape ni...mama tatami, kak kim...dan sekarang ery..

Jebat paling kite suke..paling kiut..

nangis semalam lom hilang hiba, hari ni 2x nangis

Anonymous said...

sorry for your lost Ery...

Dear Jebat,
may you rest in peace sayang...

Mya

m4rilyn said...

walau pun tak lama kenal Ebat...tapi trasa gak kehilangan dia..

tenang kamu dsana ye sayang

ery D cat said...

terima kasih kwn2 dgn doa dan kata2 semangat dr kamu semua...

MamaBetty said...

ery..takziah dari kami sekeluarga... sob..sob..sob

UniMeOw said...

sabar yer ery..
Allah lebih sayangkan ebat..huhu

Chika said...

Sabar ye Ery... Dia dh tenang kat sana. RIP Ebat. kite tumpang bersedih... :(

Anonymous said...

sye yg first bace blog ni pown xsanggup bace cter ni...sekerat jalan je bace...kite pown penah rase caner kehilangan kucing...dalm bu;an pose taun lepas...2 ekor pergi tgglkan kite...dahla kucing yg kite paling sygg...sabarlah yer.....

Post a Comment

 

Copyright © eRy D cAt. Template created by Volverene from Templates Block
lasik surgery new york and cpa website solutions
WP theme by WP Themes Expert