Pages

Wednesday, February 15, 2012

Geng belang 3



Salam kwn2 meow
(='v'=)

semalam ery amek cuti...byk benda nak settle kan..pastu bwk geng belang ke vet...doc yg slu ery jmpa tu xbertugas...gantikan dgn doc lain..tp doc ni pun nmpak orait jg...:)

masa nak g ke vet...mereka bebaik shj...:D

bila melihat Tuah, Melati B dan Lekir kata doc mgkin virus, cirit birit atau cacing...tp xpe..mereka di beri makan ubat cacing dulu...kata doc g kemgkinan virus tu tidak sbb dh seminggu lbh kan ery bwk lik mereka2 ni..klu virus dh lama yg lain pun mengikuti jejak Jebat...

skang ni doc xkasi mereka2 ni minum susu...mgkin sebelum dijumpai mereka2 ni dh makan ntah hape2..kt xtau lam perut mereka tu ada benda...jd wet food pun xleh...JANGAN..kata doc..heheh dia suh beri biskut2 kecil untuk baby..hihi...jd ery beli sekali...ubat smpai dpt 2 botol antibiotik..1 kaler oyen 1 kaler putih..si Tuah sampai loya2..si melati b plak pandai xmo telan pastu berbuih2 mulotnyer...air liur..eeeuwww..ucuk betul la bebudak ni....hahaha...pahit la tuh...:P

paling senang si Lekir...xkisah sumbat aper pun lam mulot dia...:)...untuk mengembalikan air dlm badan mereka doc suh aku beri mereka minum air 100plus...mula2 tercengang gak...tp campur air suam la..supaya gas2nyer dah xde...oooo br ler aku tau ni ha...kesian bebudak ni...muntot2 mereka yg nampak agak kemerahan tu doc suh letak bedak hikhik..cam baby manusia plak..yelah ms amek memet dulu xde plak sakit gini...yelah mgkin lain meow..lain la sakitnyer...

bila kat umah bt mcm yg doc suh..mmg alhamdulillah...muntot mereka dh xmerah2 g...kata doc kalaulah lalat hinggap...HABIS!!!..pelik jgk doc tu ske gn perkataan yg menerangkan segala2nyer hehehe..

tgk dah ader perubahan..bebudak ni pun aku tgk dh terkinja2++...cm time bg ubat tu pandai melarikan diri..ceh...noty!...lbh2 Tuah..mmg bertuah punya budak...mulot bising...cuit sikit je bukan sakit pon..ngade!..yg Melati xhbs2 kacau abg dia tu..geget je kejenya...lekir sentiasa Cool...:D

cm yg aku ralat..xsempat nak bwk si Jebat bersama2 mereka..tp aku tau dia pun dh tenang disana...terima kasih kwn2 dgn doa dan kata2 semngat kamu semua...semoga bebudak geng belang ni nanti akan membesar dgn sihat...dan anak2 bulus ku dirumah xlupa jg meow2 kenkwn yg lain...:)


11 comments:

GtHans said...

harap lepas ni sumernya sihat2 belaka..InsyaAllah..:)

Anonymous said...

Mereka sgt cumel mcm aku kan?? kan kan?? (masuk bakul nak angkat sendiri tak larat, ko tlg angkatkan blh tak?) hikhik :P

Mya

ery D cat said...

tetiba aku muntah kuning la mya...hakhakhak...:P

m4rilyn said...

kaki bully in the making!

hud aikara said...

semoga cepat2 sembuh...hihihi teringat pulak kat kucing aku leo yg pon takut makan ubat. caranya aku bedung dia dengan kain supaya dia tidak meronta2, lepas tu baru sumbat ubat..ngeh ngeh ngeh...

Chika said...

get well soon geng belang... kiut2 blake. besar2 ni kalau cirit mmg banyak la kejenye. hehehe

*Vivilicious* said...

nak la beg mcmtu jugak..

ery D cat said...

marie: yg ske buli aku tau sapa lg kalau bukan melati..semalam nak bg ubat dia sembur2 aku..derhaka btl!

HA: bedung dh cuba..meronta kuat 3 ekor ni..melampau..haha..

chika: urm...kurang sket kalori ery kalau berkejaran ngan mereka hahaha

ery D cat said...

V: hehehe ada kat petshop v..bermcm2 jns ader...lg cantik2..:)

Mama Tatami said...

Mcm mama tatami dulu dok jg sikecik empat ekor yg org buang. Tp syukur semua selamat. Semoga semua yg kita syg pnjang umur dan murah rezeki:-)

Jg baby memang cerewet:-)

ery D cat said...

moga2 MT...ery rs ery yg cerewet bukan diorg hehehe...dr kecik kena ajar mcmana nak jd mcm memet..skang tgh ajar makan tertib...mcm anak2 kat umah yg xberebut2...ni tgn2 pun masuk bekas...marah betul lah..sememeh je..:P

Post a Comment

 

Copyright © eRy D cAt. Template created by Volverene from Templates Block
lasik surgery new york and cpa website solutions
WP theme by WP Themes Expert