Pages

Friday, February 24, 2012

CHAM-CHAM, CHUM-CHUM, CHINTA & CHIN 2


Salam kwn2 meow
(='v'=)

rasa2 korang tau x apa kebendanya ngn tajuk entri aku kali ni...mcm nama gula2 pun aderkan..hikhik..tp sebenarnyer mereka ialah 4 ekor anak tucin yg kazen aku jmpa kat tmpat kejenyer hari isnin baru2 ni...amatlah terkejutnya beliau krn nampak bangkai tikus separuh badan je...adakah? apakah? siapakah? yg bg makan tikus itoooo atau mereka berempat yg tangkap sendiri? ish3x...makanan xberkhasiat...

jd kebetulan ada seekor tu sgt2 lemah...tgk badan xde plak luka2...tp diam je...badan xpanas, berbaring je...urm..mgkin cacing kot...kazen mintak tolong bwk g vet...jd ery pun bawa dulu yg sakit terbaring tu je..pastu suh kazen bwk lik semua letak kat umah ery...yg lain cergas hnya dia yg lebih kaler oyen tu yg sakit...kata doc mereka2 ni berumur dlm 2 bulan...yg lain xsmpat nak belek...tp yg sakit ni betina...ms tulis kad tu teringat tetiba nak letak nama CHIN 2...dan yg lain2 pun ery panggil bermula dgn huruf C...smpena nama CHEMOT...:D

bwk g vet beli skali ubt cacing untuk 3 ekor adik beradik si CHIN 2 (betina) ni...nama panggilan Ah Chin lorrrr...mata sepet cam amoi...hehehe...xpe foster dulu...:)

ms ni otw g vet..lemah je..krn pakai kotak limau untuk Chinese New Year knlah letak nama ala2 amoi..:P
owh! xlarat~~~cpt ler smpai vet...

doc pun dh bg ubat cacing kat chin 2 ni...kesian dia lemah je...xtaulah knp..demam xde...
balik tu dia nak melekap je ngn adik beradik yg lain...kenalkan mereka...


 yg lain aku xbelek lg jantina...tp main letak je nama...pas mam ubat cacing keesokan hrnyer xpyh cakaplah ekk..brpa byk cacing yg gemok2 kuar dr muntot2 beliau2 nih...adehla...penternak yg berjaya rupanya...yelah makan ntah hape2..bangkai tikus pun ader kat sebelah..bau pun bau kencing tikus beliau2 ni..ceh! ucuk acam...:P

tp chin 2 dh nmpak perubahan cuma dia xde selera makan kena paksa la suapkan..kesian..suara semua halus2...dan paling best dgr kata...apa2pun tolong mereka dulu baru lah pikir nak carikan tuan baru kemudian...skang ni byk plak jmpa babies2 kucing kan...urm...

ngah tertinjau2 berada dimana ni...dan byk plak pokcik2 misai yg besar2...
dah puas bermain2..nantok pula~

kat bwh ni video si cham-cham nantok...:D

video

lena titon yer...penat main2 td...tp korang perasan x? si chinta ni seiras chemot ms kecik...

kan??? hehe ske!
v
v
v
v
v
v


erydcat:
senyummmm...

12 comments:

nur anis said...

kenapa nama chinta yang lain..takde double jugak..huhu...cepat baik ye chin chin..

ery D cat said...

owh...sbnryer sama mcm chin 2...chin ta..tp ery dekatkan..:) sbb bila tgk dia pertama kali dah jatuh chinta...cinta kat semua2 yg ucuk acam ni..hahahaha

Rosmawati Yusof said...

Ala la la... comel lg tiutttt sgttt....

adeq said...

comeynya... semoga bertambah baik ya...

GtHans said...

ntah2 kang Ery yg bela..ehehe

Naz said...

comelnye Chemot masa kecik2..

UniMeOw said...

uni npk samaaaa je dyorg ni ery..
cmne ery leh cam? :o

Shaz Alina said...

alahai... comey tiut miut sume sume... gewammm!! ngee~

m4rilyn said...

padan muka Memet.

ery D cat said...

kak kim: tiut kan...dgr kata dan cergas

adeq: :D

naz: tu chemot dah 2 hr kat umah ery masa jumpa xyah cakaplah...busok dan kotor2..dah mandi br ada rupa kucing..hehe

UM: eh klu tgk kat luar ni leh cam..semua ader pattern tersendiri...

marie: kan..hahaha..tian plak ngn memet..:P

¤(`×[¤MyA¤]×´)¤ said...

Ahahaha....kretip ko ye..name kalah retis... :P

nurulsulzali said...

ery, idung2 diorangkan, cam idung gmbar profil ery tau! cute cam ery..hehe

Post a Comment

 

Copyright © eRy D cAt. Template created by Volverene from Templates Block
lasik surgery new york and cpa website solutions
WP theme by WP Themes Expert