Pages

Wednesday, February 22, 2012

Geng Belang 5


salam kwn2 meow
(='v'=)

geng belang ery tgk makin sihat dan cergas, alhamdulillah mereka ery nmpak makin membesar dan dah pandai derhaka...huhuhuhu~~~

sabtu lepas ke rumah tatak bwk mereka sekali...pastu trs lik ke kg...mereka tido lena sepanjang perjalanan...bising pun xde...cm terdgr kertas2 yg dialas tu mereka koyak2kan dan berguling2 sesama sndiri...mgkin mereka2 ni xde ibu..jd mereka dah biasa berdikari...urm..sedih pula..adalah ery berhenti kat R&R untuk beri air dan makanan...cerdik..minum pun sm2 makan pun nak sama2..lglah sayu...

ada seorg kenalan bernama sri yg terjumpa geng belang ni sbnrya....dia meminta tolong dr kenkwn yg leh adopt di wall SCRATCH (fb), jujur cakap 1st time tgk ery dah sayu...kesian sgt..berlari2 org amek gmbar nampak sgt mereka2 ni ketakutan...ery bgtau leh beri kat ery untuk foster dulu nanti2 ery carikan owner baru...sbb ery tgk mereka ni dah lama berada diluar...ms ery dh bwk mereka balik ery perasan sebenarnyer si lekir dan melati b mata mereka bukan nampak betul2 lg...nmpak sgt mereka2 ni sgt2 kecil...

ni la photo yg ery maksudkan
 sedih kan...tanpa ibu...

mereka xbyk ragam...mgkin mereka tau mereka tiada ibu..cukup bg mereka makan tmpat tido selesa...teman mereka bermain2..ery tgk mereka ceria...cuma...hanya arwah Jebat je ery xsmpat untuk selamatkan...kdg2 salahkan diri jg..sbb seolah2 ery ni xpandai nak jaga...

TUAH ske ngn kamera

MELATI B xske kamera..:P

LEKIR mmg agak slow..tp dia ske duk tmpat2 gelap..slu kena buli ngn TUAH dan MELATI B, nak amek pic dia pun susah...dia xmo pandang kamera...

smpai di rumah...bwk masuk dan bermain2 ngn geng2 belang ni..terus adik dan mak berkenan ngn mereka bertiga...xde plak niat bwk lik ke kg tu semata2 nak suh diorg jaga..dan bg ery mmg nak cr kan mereka owner baru...sbb ery rs ery bukanlah boleh menjaga mereka ngn sempurna...sbb kalau niat nak tolong tp xjaga ngn sempurna itu dah kira kt mendera dah tu....byk sebab...jd biarlah mereka dpt tumpang kasih dan berteduh dgn yg sepatutnyer...tp alhamdulillah xsangka...Tuhan tu xberi ery berjauhan sgt ngn mereka2 ni...siapa sangka..mmg dah ditakdirkan geng belang jd family ery...cuma bukan ery yg menjaganya...kalau rindu ery akan lik ke kg...lihat mereka...tp ms nak lik ke kl pun dah terasa kerinduan...ngn mereka...urm...tp ery percaya...mak dan adik leh jaga mereka lg baik dr ery...

dgr cerita hr pertama nenek dah bwk mereka tido sekali ats katil..ewah3x...melampau...siap pasang aircond..ceh!!! adik kata tiap2 tgh mlm si TUAH ske pijak2 dia ajak bermain..hehehehe...adik nak keje esoknyer hahaha..xpelah...keletah mereka tu yg btkan kt makin sygkan mereka kan...alhamdulillah..sekurang2nyer dgn nenek mereka ery leh jenguk2 kan...owh! semakin rindu cewah...kalah org bercinta kan...bt video call dgn adik...seronot mereka jenjalan naik kete...ish3x...dimanjai sgt ni..jeles pula..hahaha...xpela...janji kita sama2 bahagia..(ayat~)

ni video ery bt ms diorg msh kat umah ery...lagu tema tu adalah lagu dari Kiroro bertajuk Mirae...sbnryer lagu tu bermaksud perjuangan hidup..mmg sesuai untuk geng belang ni...lirik dlm bhs jepun dan terjemahannyer leh cari di SINI

video

apa2pun...ery tau akan perkembangan mereka..nanti ada gmbar terbaru ery akan update lg yer..

erydcat:
dah syg...tipula xrindu kan..kan..:)

9 comments:

nur anis said...

comel-comel mereka..kesian tengok anak-anak kucing macam ni terbiar merata...

GtHans said...

sedih lak baca..syukur geng2 belang dah bahagia skang ni..:)

Rosmawati Yusof said...

Kan, anak2 kecil ni cepat berdikari dan pandai bawa diri... T/kasih Ery sudi adopt mereka.

*Vivilicious* said...

comel la tuah!!

alhamdulillah semua ok.

m4rilyn said...

pandai dorang amek ati Nenek :)

ery D cat said...

NA: mereka sgt2 cumel kan..kesian kcik2 terbiar merata...

gthans: sedih tu mmg...rindu kan..nak nanesss.waaaaaa

kak kim: yer sgt2 mudah jaga mereka...sama2 kak...kt tolong menolong sesama makhluk..

V: tuah mmg cumel...cerdik cergas tp banyak mulot..hahaha...

marie: nenek syg giler tu..jeles!

Chika said...

Alhamdulillah... Comel2 geng belang ni ye. Smoga korang membesar dgn sihat n comel mcm abie tau...:)

UniMeOw said...

tuah pandai betul posing yer...comey! :D

ery D cat said...

chika: hehehhe b diorg mmg sihat dan besar hahaha

unimeow: tuah mmg ske org amek gmbar dia...:)

Post a Comment

 

Copyright © eRy D cAt. Template created by Volverene from Templates Block
lasik surgery new york and cpa website solutions
WP theme by WP Themes Expert