Pages

Wednesday, May 9, 2012

HIKAYAT 1001 MACAM...


Salam kwn2 meow
(='v'=)

Nota penting: sbnrnya cerita2 dongeng ni bermcm2 versi...ada yg dibukukan...ada yg diceritakan melalui lisan..dan sekarang saya menggunakan blog sy ni untuk menceritakan beberapa cerita dongeng yg belum dibaca atau di dgr dari mn2 buku malah sewaktu gosip juga...:P

Tersebutlah kisah 2 org sahabat baik yg ingin menuntut ilmu..jauhlah mereka merantau kedalam belukar, denai2, hutan tebal (sampai terserempak dgn panda lah hihihi), anak sungai dan akhirnya sampai di sebuah kampung...KAMPUNG SEKUMIS MEOW nama diberi..(hikhik..:P)

lalu pergilah mereka berdua ni berjumpa tuk guru yg telah di 'rekomen' kan oleh NENEK DINDA di daerah MEOWIT..(dlm kisah dongeng yg lepas)...tok guru itu sudah tahu akan hajat kedatangan 2 org sahabat baik tersebut....

berkatalah tok guru tersebut kepada kedua2 sbht itu diantara2 jurus yg ada, sesambil berendam2 didlm air bagi memperkuatkan lagi ketahanan pengecutan...hehehe...:P

sesmbil tu tok guru menunjukan para2 pendekar yg agak mampu mematahkan pokok galak kucing...diantara jurus2 yg diwarisi tersebut ialah..

 (ebin dan panda tatak)
..errrr...
malah mereka teruja melihat penduduk2 kampung yg sgt2 hebat itu...DASYAT!
tp jurus2 tersebut amatlah tidak sesuai bt mereka berdua...tp ada 1 jurus yg sgt2 sesuai bt hang merah itu...:P
wlupun pd mulanya mereka susah untuk menerima jurus kecut itu..tp akhirnya akur ngn kehendak tok guru...yelah...dh jauh berjalan kan..xkan nak pulang tangan kosong je..:) 

bersambung....

erydcat:
jumpa lagi di Hikayat 1002 Macam pula...
jeng..jeng..jeng..:P

10 comments:

m4rilyn said...

hoitttt sejak bila berpaling tadah ni?????
*sambil asah kuku*

GtHans said...

ahaha..cepat sket sambung..

UniMeOw said...

jurusan medik xde ke ery??eheh...

meowwmania said...

hehehehehehe.....

Shaz Alina said...

ekeke... byk tul jurus berjurus² ni... awk lak amek jurusan ape plak ery? ;p

joijoi80 said...

haaha...jurusan lepasan angin sekentul xdrke?

ery D cat said...

marie: ngehngehngeh! aku kan pendongeng terhormat..*smbil garu muntot*

gthans: sabor kak..bg saspendet sket..:P

unimeow: medik xdelah..tok guru kata jurus doyek2 adalah..:)

MM: jgn xpercaya mereka2 ni MM..dasyat!

SA: ery rs ery jurus skodeng kot...hahaha...

JOI: haa itu kn tgk anak murid menuntut ke idak..xpe2 ada smbungan kan...kt tgk sp yg kena!!! :D

Anonymous said...

setuju dgn tatak...cepat sket sambung :P

Mya

aby said...

seronok berendam ...

hud aikara said...

bestnya main air! hehehe

Post a Comment

 

Copyright © eRy D cAt. Template created by Volverene from Templates Block
lasik surgery new york and cpa website solutions
WP theme by WP Themes Expert