Pages

Monday, May 14, 2012

..aku ada kete 2 3 bijik..tp pinjam sat kete ko..



Salam kwn2 meow
(='v'=)

hari ni nak share 1 cerita....amek yang positif...bukan bermakna aku bercerita ni nak mengeji ke hape...buka minda...kadang2 apa yg berlaku itu ada maksud tersurat...sbb bg aku..pandangan org berbeza2...kemungkinan 9 org pandang arah kanan..tapi hanya aku yg pandang belah kiri...

kemungkinan itu cara aku...org lain aku xtau...cerita ni kat tmpat keje, dgn rakan sekerja tp dia di bahagian lain...tajuk entri aku kali ni menggambarkan situasi yg agak sama ngn dialog aku ngn sipolan tu...

pd awalnya dia hanya ingin meminta tolong..ingat ya....meminta tolong...katanya GPS dia yg dipakai dalam keretanya telah terdelete sekian2 folder...aku bukanlah pakar..tetapi kemungkinan ada sebab kenapa dia bertanya pada aku...kemungkinan sbb dia tau aku tau atau sesaja nak bgtau dia ada gps....hihihi..sebab..isterinya juga bekerja sama kerjanya dgn aku bt skang ni (tp di syarikat lain)

apa yg aku nak share disini..sebelum bercerita panjang lebar..terus terang aku katakan..kalau korang2 nak mintak tolong dr sesiapa pun....TOLONG...jgn berlagak!...itu je...

aku xske menolak mentah2 kalau org meminta tolong ni..walaupun aku xberapa tahu selalunya aku akan bertnya kenapa dan mengapa dulu pd empunya diri..bukan bzbody tapi nak tau ujung pangkal...selalunya aku xske berjanji...aku akan kata boleh kalau betul2 aku xpert..dan xleh kalau betul2 xboleh dan aku xtau lansung...tetapi selalunya aku ske beri jawapan aku cuba...tetapi ditmpat keje dh tau dah..kalau aku cakap aku cuba maknanya boleh lah tu..hehehe..ngade kan..haha...sajer...xmo la tunjuk kita ni eksen seolah2 tau semua benda...kenalah pelan2...:D..ada benda leh lebih ada benda xleh...cari makan kan..:)

bila dia mintak tolong...aku mula bertnya...trs berhenti bt keje...dan tumpukan perhatian kat pertnyaan dia....

SIPOLAN: leh mintak tolong tak? GPS aku ada program dia terdelete lah...

AKU: terdelete? (kerut dahi..sbb xkan gadget gtu nak delete sndiri2 kan...kalau xde org delete) anak2 tekan ke?

SIPOLAN: eh xde...urmmm...(lama) terjatuh..biasalah kalau dh jatuh..GPS KAN TOUCH SCREEN (ayat eksen x ni? hihi) jd TERTEKAN...ibu jari ms nak amek tu tersentuh kat SCREEN...

AKU: owhhhh....(panjangggg owh aku...nak gelak pun ada...yelah..mintak tolong tp ayat mcm nak eksen jerrr...nak kaber la tu...xde maknanya GPS leh tertekan ms kt amek..tp xpe trskan lah yer cerita anda..mood aku dh berubah dh ni..)

SIPOLAN: lg 1 kan ada 2 memori card...leh x kalau ko tolong savekan dalam memori card yg lagi 1 tu...(smbil tunjuk memori card kat aku)

AKU: urm...aku xjanjilah....(wlupun dia ada eksen2 sket td....aku ada rs nak tulun sket la...apa yg aku tau..sbb benda2 ni bukan cam nak save lam tumbdrive ke lam cd ke...kn tgk2 dulu la..xpe kt cuba..nak tolong kan..tapi...) nanti aku tgk kan dulu...eh..tp xleh cepatlah kan..nak pakai cpt ke?

SIPOLAN: tu la...ingat nak cepat...kan lam kete aku tu...(dia pakai kete waja)

AKU: oo yeke...eh...xde GPS bt ms ni xpe lg kan...sementara ni ha...

SIPOLAN: ehhhh ni aku nak bgtau kat ko ni...ORG YG TAK PAKAI GPS NI XTAU...bukan tgk jln je...speedtrap ke...apa ke leh tau...haaa

AKU: (wahhhhhhhhh dh la nak mintak tolong...leh plak eksen2...g lah mintak tolong kat org yg pakai GPS...aku nak tgk dia reti ke nak selamatkan GPS ko tu...alahai mamat ni..xpernahnya nak kurang sket dr org len nak lebeeeeeyyyyyy jer...aduhai..ni org pun ada ke? ni yg aku dh nak tolong trs xjd tolong ni..yelah kete aku kan kete biasa2 mn de GPS....mahal tuuuuuu GPS....org kaya2 je yg ada hahahaha) yer??(smbil bt muka senget sket...) eh kalau dh xpert xpayah pakai GPS pun dh tau kat mana2 tmpat spdtrap ni...smbil gelak2...

SIPOLAN: (spt xbrpa suka...) lgpun senang sket kat highway kalau bwk laju bila dia dh KELIP2 bgtau depan ada haaa...kita slow lah...(nk bgtau dia ni pelumba kot...sbb berani bwk laju...tp aku xheran ponnnnnn)

AKU: hihihihi..(masih mampu gelak2 lagi la...)...kan highway 110...yg ko speed laju2 bwk anak bini tu kenapa? skang ni kena berhati2...GPS tu xmenjamin...

SIPOLAN: GPS aku ada dua (ada dua plak dahhhhh...nak lebih lg tu, len aku cakap len dia jwb) 1 tu yg lekat dh..ni yg leh tanggal2 tu...

AKU: (minta maaf lah...aku mmg xleh la tolong org yg berlagakkkk xhbs2 ni...) aku rasalah kan...lebih baik ko g tanya kedai yg ko beli tu...sbb lebih baik kotttt dia btkan...tp kena byr sket la..nak elok kan..

SIPOLAN: alaaaa tu la duit...kena byr (hahaha td eksen..time byr tau plak ko...kata ada DUA GPS..mampu la tu...hehe)

AKU: ala...g hntar je dulu ti ada duit amek la..tak pun tanya dulu brpa kena...aku mmg xleh la...sbb takut ti aku bt apa2..tetiba ko ON...ntah lari kemana file2 tu..(ceh..ceh..file leh lari lah hahahaha kalau aku tau sekalipun xmo lah tolong org yg eksen berlagak bagai ni..)

SIPOLAN: urmmmm...xpelah..ti aku g la tnya kedai...duit lg kan..(smbil keluar bilik opis aku..mcm memikirkan sesuatu...risau gamaknya xdpt tgk speedtrap spt yg diperkatakan tu hahahaha)

AKU: (selamatttttttttttttt)

aku rs korang2 pun dh leh agak kenapa pd mulanya aku mcm nk tolong tp last2 aku trs tolak...mamat berlagak ni kalau nak mintak tolong leh x jgn nak berlagak2 lagi...termasuklah aku....kalau aku nak mintak tolong sekalipun xkan sesekali aku nak berlagak2..sbb kita pun dh tau nak mintak tolong kan..apa slhnya kurangkan sket ego tu...org nak tolong jd xmo tolong...tp kat opis ni dia mmg terkenal ngn sifat lebeyyyyy nya tu...biarlah kan...:P

aku XDE pc kat rumah..tp aku kat tmpat keje, bekerja spt xdpt dipisahkan ngan pc opis ni....

aku XDE laptop...tp aku tau guna...

aku XDE tab..tau je guna...

aku XDE iphone/smsung galaxy atau seangkatannya...tp tau je nak pakai...wlupun hp aku masih hp yg cahaya kunin tu..hihihihi..mms pun xleh trima kahkahkah....

aku XDE kamera Nikon D90....tp aku tau guna, tau nak adjust2...wlupun pinjam hihihi...

aku XDE GPS...tp ko mintak tolong kat aku gakkkkkkkkkkkkkkkkkkk!

jgn perlekehkan org yg xbeli dan xada sesuatu gadget tu....tetapi korang tak tau...ntah2...bukak, pasang balik dan repair pun tau selain korang yg ada so..pd kwn2...jgn terlalu berbangga sgt la dgn apa yg kita ada...kalau kt rs pandai ada lebih ramai lagi yg pandai...betul?..kan lebih baik berkongsi ilmu...byk manfaatnya...

SEKIAN TERIMA KASIH...



erydcat:
eh..aku tak duk kat jepun..
tp org panggil aku PANDA...haaa...tomei tu...hikhikhik..:P

10 comments:

PUCCAnis said...

sabarnye ery d cat ni..ihik3..gud2

Ms J said...

Hep.. Chemot! Takmo eksen-eksen naa... :p

Ms J said...

eh.. ada ye GPS yang boleh detect speedtrap? (serius taktauuu) heeee....

ery D cat said...

PUCCAnis: sabar? hihihi kata kwn2 sy bukan seorg yg penyabar..tp xtaulah..kan..tgk keadaan kot..

Ms J: chemot kan diva..layankan je...eh ms J xtau? ery lg lah xtau...:)

m4rilyn said...

eleh POYO. aku pun xde GPS tu tapi tahu la pasal dapat track speedtrap tu.

oit Chemot....sombong. bwekkk

ery D cat said...

marie: tu la...ni la contoh2 lelaki poyo...mcm dia je yg ada gadget2 terkini..nak eksen ngn kita...xkemana pun.....chemot sakit hati dgr aku cerita kat dia..tu yg muka eksen kerek tu..hehehe

joijoi80 said...

haahahha..camtu la aku buat pada org yg eks ader ipad..tetiba dtg minta tolong ...selamba la aku jawab... aku xder ipad x gheti nak guna.. pi la tanya org pakai ipad....
walhal kalo nak tolong bleh aje....

ery D cat said...

joijoi80: hahaha kan...eksennn ada semua tp nak mintak tolong ada hati nak berlagak2 lg tu...dh tu ingat beli pandai guna semua...ntah2 dia yg terdelete...cover ckp terjatuh dan ter touch2 screen hihihi :P

meowwmania said...

hamboiii hamboiiii....eksennya budak chemot tuh!!

Chemot sila jgn berlagak hakhak~

ery D cat said...

MM: hikhikhik..chemot mmg eksennn

Post a Comment

 

Copyright © eRy D cAt. Template created by Volverene from Templates Block
lasik surgery new york and cpa website solutions
WP theme by WP Themes Expert