Pages

Tuesday, May 22, 2012

...patutkah aku biarkan saja...



Salam kwn2 meow
(='v'=)

semalam sebelum hujan turun dan kilat smbung menyambung...seorg rakan sekerja dtg ke opis...beritahu tentang anak-anak2 siputeh...

sgh aku xpnh jumpa anak2 dia...xtau dia sorok kat mana..tp dari cerita yg lepas2 puteh ni hnya pandai beranak dan pandai menyorok anak2 dia..cuma 1 je...anak2 dia selalu dia tinggal2kan...dan selalunya berakhir dgn kematian...lebih2 lg kalau anak2 dia dh buka mata..tp bg aku mereka kecil2 lg...dan phm2lah tmpat keje aku ni ada seorg 'MANUSIA' yg xsuka kucing...aku rs sesiapa yg follow blog aku tau lah siapa yg dimaksudkan sejak2 kes Yatimah lg...

pas minum aku g belakang tangga ni...jauh dibelakang..tertinjau2 aku...terbongkok2 mencari...


mula2 xperasan sbb mereka xberbunyi..tetiba aku ternampak...aku perhati betul2...nak aku buat endah tak endah...rsnya xsmpai hati...nak biarkan mereka...yer mereka ada ibu..tetpi mereka tidak terurus...


korang pun leh tau si puteh tu mcmana perangainya...anak2 sndiri pun x dijilat dan dibersihkan..semuanya sakit mata...yg ngah tido tu lansung xleh buka mata...


kwsn belakang ni selalu lori besar masuk nak ambil cebisan2 kertas yg tak pakai..mmg ngam2 parking kat depan tangga ni..aku risau..ngn mata xleh buka...itupun aku dh lap kan...

tetapi kata kawan tu ada sekor berwarna puteh spt ibunya..tp aku xjumpa2 pun...kemungkinan dah xde atau ada yg ambil..kalau ada yg ambil jaga bebaik..aku xkisah...harap2 dia dpt penuh kasih syg...cm skang ni aku berbelah bahagi...

aku cb bt xpeduli tapi aku xboleh...tetapi bila aku terpikir xmau kejadian sm berulang..xmau rs serba slh sbb ada yg nak buang...aku pikir byk kali nak bwk pulang....

tgklah wajah mereka satu2...patutkah aku biarkan saja?


erydcat:
tnya anak2..semua diam je
mcm paham...bg ke? kena bt keputusan bwk pulang
hari ni juga...






7 comments:

m4rilyn said...

ya Allah. comel2 budak2 ni.

put up for adoption la dude

Sharz said...

ciannye kat dorang..sedih tengok yang sakit mata tue sebab kite pon pernah ade jugak anak kucing macam tue..

kadang2 bukan kite taknak amik dorang balik tapi sebab keadaan tempat tinggal dan jugak dah byk kucing membuatkan kite biarkan je mereka...

setakat nie tak pernah lagi terserempak dgn kucing2 jalanan yang daif lagi..kalau jumpe saya mesti bwak mane yang mampu je..

harap ery dapat cari jalan penyelesaian..semoga ery dimurahkan rezeki dengan tolong anak2 kucing yang ery pernah jumpa...

¤(`×[¤MyA¤]×´)¤ said...

Ambik la beb! Put up for adoption..mereka comel2 semuanya... sedih..and for sure ko akan rasa bersalah kalau ko tak rescue dorang :'(

meowwmania said...

faham perasaan ery...mmg kdg kala bila berdepan dgn situasi mcm ni ada kala kite rasa macam tak berdaya

nak dibiarkan tak sampai hati, nak dibawa pulang byk bende yg perlu diambil kira..

ery fikir lah masak-masak, insya'Allah kalau niat kita baik Allah akan bantu dan tunjukkan jalan :)

moga anak-anak si puteh ni kuat dan dpt membesar sihat, amin...

♚ wonderFURRworld ♚ said...

siannyer dorang..dah ker comel..

bawak balik jer la dulu..jaga sampai dorg bleh berdikari.. takut kne lenyek dengan lori2 plak nanti..

♚ wonderFURRworld ♚ said...

*dah ler

Mama Tatami said...

Nak buat tak tahu, tapi dah tahu. tak sanggup rasa hati nak tinggalkan mcm tu saja. Ery, mohon petunjuk dari Allah. Melalui gerak hati, kita dapat rasa apa harus kita buat.

Akak Faham, sebab kita selalu hadapi situasi yg sama. tak sampai hati...kalo dibiarkan, takut makin teruk mcm kitten yg akak jumpa. sedih.

Ery...follow your heart;) All the best. semoga Allah membantu Ery. Amin

Post a Comment

 

Copyright © eRy D cAt. Template created by Volverene from Templates Block
lasik surgery new york and cpa website solutions
WP theme by WP Themes Expert