Pages

Sunday, January 15, 2012

harap kamu x diapa2kan



salam kwn2 meow...
(='_'=)

spt yg kt tau yatimah berada di rumah ery...
masih perlu sesuaikan diri lagi ngn anak2 bulus ery dirumah tu....
dan asyik nak melarikan diri dr rumah je...

kalau tgk dia mmg sgt2 xske duk indoor....yelah dh biasa outdoor...sliding door terpaksa ditutup slu krn risau dia lompat (hr tu dia meluru je ke luar..dia bukan tau tgi ke rendah)...nak lepas2 kat luar umah mmg tmpat tgl ery tu xleh membela haiwan peliharaan...jdnyer nanti phm2 lah...xpasal2 ada yg angkut g buang xpun g ketuk ke..hati org kt xtau kan...kesian pun ada ngn dia ni...bila dh sihat dia meronta2 nak keluar...pastu mata asyik bergenang ngn air mata...xtaulah mgkin betul dia menangis ke hape...kdg2 rs bersalah plak...bukan nak seksa dia...cm nak selamatkan dia dr tgl kat area opis ery tu lg..kn kurung dia lam cage ms ery kuar bekerja...terpaksa...sbb dia akan bergaduh ngn yg lain2..risau kat dia sbb anak2 ery semuanya besar2 belaka...2 3 kali ganda dr dia ni...xpasal2 cedera lagi...

lebih2 lg si chemot...mrh melampau2...xterkawal....dh sudahnyer chemot x nak makan plak..memencilkan diri sndiri...ingatkan dia demam..tp tidak..dlm hati tu tgh marah sgt2...aih...sabar je la ery nih...ngah crkan dia tuan baru...ada ke yg sudi adopt yatimah ni...harap2 dia mengerti la yg ery bukan x ske dia...cm ery nak beri dia tmpat tgl yg lbh smpurna dan kasih syg yg lbh dr yg ery leh beri untuk dia...

...muka x puas hati...mrh bie kan??? sbb xkasi kuar...

v
v
v
v
v
v
v

skang ni kat opis ada lg yg masih di dlm tnda tanya...nak selamatkan semua mmg ery x mampu...hnya berdoa agar diorg2 ni xdelah ditangkap...dan kemudian dh tntu2 di PTS...urmm...bie sgt2 xleh membantu...bukan xmo tp bie dh cb...dan x berdaya...


puteh (betina) dan katik (jantan)


si putih ni pun anak2 dia dh leh terkinja2...pun beranak lam kwsn sm ngn yatimah cm anak2 yatimah je yg ntah kemana, kalau x mmg dh sebaya..anak2 dia ni masih ada..aku nmpak berlari2..itu pun ada yg dh bersuara cakap ada anak kucing ganggu keje...apa yg aku risaukan takut kejadian yg sm mcm yatimah kena...xleh masuk akal bila kata anak kucing ganggu kerja...bodoh ke hape...anak2 putih ada 4 ekor...3 putih mcm dia dan sekor tu kaler itam putih...mcm tamtam ery...

katik dan tompok

yg ni meow...adik beradik si tompok...(yg ske duk tgh2 jalan..yg pnh hampir2 kn gilis ngn kete saga)

korang mmg xmengerti apa2....yg bie tgk pepagi korang berlari2an ke arah bie (lom sempat bie nak parking kete)..dgn harapan nak makan..yer bie leh kasi...berkongsi sedikit rezeki yg bie ada...tp smpai bila kegembiraan korang ni leh kekal?? korang x tau pun ada yg xske ngn kehadiran korang...tgk lah yatimah...dh ditimpa kesakitan dr manusia yg bencikan korang2 ni...bie xtau smpai bila bie leh beri korang makan..sbb smpai 1 tahap korang akan di angkut oleh org yg kejenyer makan duit dr nyawa kucing2 terbiar mcm kamu ni...harap2 xdelah kejadian buruk yg kamu kena mcm yatimah hr tu...b xmampu nak membantu lebih...

malam pun sama..kamu semua setia menunggu kat kete, makan smpai hbs pastu tgu dan tgk bie beredar....lam perjalanan pulang slu bie terpikir jgnlah esok kamu di apa2kan...bie xmau kamu disepak2 atau dipijak2....ini je yg leh bie beri....kalau kamu di angkut jg 1 hr nanti...maafkan bie sbb bie xleh nak membantu lbh..bie xleh nak menghalang...harap kamu semua paham...slu jaga diri baik2...

erydcat: 
sedih sbb xdpt 
membantu lbh...

7 comments:

GtHans said...

kan Ery..sedih rasanya..harap sumernya slmt dan baik2 sajer..Aminn..

meowwmania said...

betul tu ery....mmg kadangkala kita tak terdaya dan tak mampu nak menghulurkan bantuan, cuma doa yg selalu dipanjatkan utk makhluk2 comel ni

smoga mereka semua sntiasa dlm lindungan-Nya, amin..

nurulsulzali said...

ERY, KDG2 KITEEH NK PIKIR LEBIH2 SGT...SEKADAR YG MAMPU...ALLAH TU MAHA PENJAGA..DIA YG CIPTAKAN...DIA YG MENGATUR REZEKI..JGN GUNDAH HATI...CHEER UP

ery D cat said...

gthans: sedih sgt...lg sedih bila tgk diorg tu xde tmpat teduh yg sempurna

MM: hanya berdoa je yg mampu...supaya mereka x diapa2kan..nak bg makan tu msh mampu lg...nak beri tmpat teduh sempurna belum ms lg..

nurul: bukan pikir lbh2, sbb dh terjadi kan..kesian, klu dulu xde sp yg bersikap kejam ni...skang siap nak pgl org tangkap..jd nak xnak sy xleh bt xtau ngn mereka2 ni..cm hindarkan dr mereka masuk ke kwsn kerja je..tp nama pun kucing...diorg ikut ske ht nak kuar masuk...nak kata mampu sgt tu tidaklah tp nak berkongsi makan tu mmg boleh...itu rezeki diorg..dr sy perabis ke arah lain...insyaAllah...sy percaya tuhan akan mengatur rezeki yg lbh baik untuk berkongsi rezeki ngn mereka2 ni....

m4rilyn said...

Allah dah tentukan segalanya...kita dtakdirkan berada pada tempat dan masa berkenaan utk membantu...lain nya Dia yang maha mengetahui..jgn fikit too deep kerana itu adalah kehendak Nya

ery D cat said...

m4rilyn: kt membantu sekadar yg termampu je..:)

marina anakcikbob said...

hei hei kucing yg tompok kat hidung!
kamu sama macam stray cat kat rumah saya la!
namanya kucing topeng pernafasan.
jom la datang rumah. boleh kawan dengan topeng pernafasan!

Post a Comment

 

Copyright © eRy D cAt. Template created by Volverene from Templates Block
lasik surgery new york and cpa website solutions
WP theme by WP Themes Expert