Pages

Tuesday, May 31, 2011

Please laaa...

Salam pd semua blogger pencinta haiwan semua...

Skang ni mcm2 kt dgr kes penderaan haiwan..xkisahlah haiwan jns apa..kucing ke, anjing ke...anak itik ke (eh ada ke?) tp kebanyakannyer korang perasan x??? yg kena dera adalah haiwan peliharaan...spt kucing dan anjing..klu hamster tu..xtaulah aku..arnab pun mgkin kes2 terpencil..

tp bg aku x kisahlah haiwan apa tp kt x de hak nak bt suka suki je kat 'mereka2' semua tu..kdg2 aku terpikir mgkin nak dera singa atau gajah..xberpeluang kot..sbb 'mereka2' semua besar2 gabak...kang x pasal2 kena pijak dek gajah tu kang..haaa pastu xpasal2 gajah tu kena tembak sbb pijak manusia..urm..xpaham aku..mula lah kata dah dasar binatang...liar!kijam!xberperasaan...dan sbgnyer..yg diorg (terpaksa pgl diorg untuk membezakan..tp tu pun klu dpt beza la ngn binatang dan org) tu bt kat haiwan2 kecik dan manja mcm kucing tu x ke sama je??? 

urm....mgkin ngn kucing dan anjing ni haiwan kecik2 je..lbh2 kucing..manja senang dipanggil..plg kuat pun cakar je...jd manusia2 yg rs dah besar sgt tu dah leh mengawal keadaan dan seronoT~~~mendera binatang dan membunuh 'mereka2' ni..sbb tu aku tulis td ngn gajah ngn singa berani ke?diorg bt mcm diorg bt kucing or anjing tu??cb la buat aku nak nengok gak ar apa jd...hahahaha..xpasal2...

kat cni aku nak share la video2 yg aku copy dr youtube...kat mana2 negara pun di dunia ni masih ada yg syg haiwan2 mcm kite2 ni la...dan termasukla yg xsygkan haiwan mcm kite2 nih..urm...



kt sbnrnyer xde hak nak buat kat mereka2 semua tu mcm tu...kesian aku tgk lam video2 nih...yg arnab tu pun sama..sp lah yg men cucuk2 tu...cb la g cucuk haiwan yg besar sket mcm beruang ke..tgk berani ke idak..hahaha...
(aku bukanlah suh g dera haiwan2 besar, ditegaskan lagi disini..aku x menyuruh atau menyokong org nak g dera haiwan yg lagi besar mcm gajah, singa atau beruang tu...tp aku suh org2 yg rs kuat sgt tu..tgk diorg berani ke x?ngn yg kecik2 berani la..cb cr yg sm besar??(harap xde yg slh phm ngn apa yg aku taip nih)


erydcat:
aku x pahamla
ngn org yg mendera
haiwan2 cumel ni..
tlg sp2 terangkan kat aku?

2 comments:

Rosmawati Yusof said...

Dunia ini bukan kita sahaja... tp untuk semua mahkluk Allah... sayangi, hurmati semua makhluk Allah

ery D cat said...

setuju sgt...:D

Post a Comment

 

Copyright © eRy D cAt. Template created by Volverene from Templates Block
lasik surgery new york and cpa website solutions
WP theme by WP Themes Expert