Pages

Monday, May 9, 2011

Memet yg special!

Slamat tghr pd meow2 sedunia...hihi

aku sbnrnyer nak cite...antara 5 ekor kucing kat umah tu si Memet bapak depa2 ni la yg special sket antara yg lain2...bukan la pilih kasih tp mgkin sbb dia dah lm ngn aku..dia br je celik mata aku dah amek dia bwk lik ke umah bela...jalan ms kecik2 dulu alignment pun lari..hehe...dia ni berat 7kg...perasan ringan..kdg2 kesian bila tgk dia jln sbb terjengkit2 ingat kaki dia sakit atau tapak kaki dia luka tp aku tau sbb dia obes...kan..memet kan...special dia ni, dpt la titon ngn aku lam bilik..anak2 dan si chemot tu ada gak bilik cuma xla tido ats tilam empuk aku kat katil tu...syg sgt kat dia ni (aku tau dia pun syg sgt kat aku) sbb dia dgr kata...mandi kan dia pun x susah...cm x larat nak dukung dia..lenguh tgn2 aku...semangatnyers...


memet mmg ske duk gini..kata si dia..gaya aku duduk..hish..xdelah gtu...hahaha

memet ni nmpak je mcm bebaik tp xsemua yg dtg umah dia leh kwn..vet dia yg kasikan dia pun xleh nak dtg dekat sbb memet mmg ingat sp bt dia...kdg2 smpai terbatuk2 punyalah mrhkan doc..kdg2 tu bwk g vet  hnya tgk dia dr jauh jer..xleh nak dekat pegang apatah lg...pnh dulu ms doc nak kasikan dia doc tu nama dia cristina...dia nak enjit si memet ni..leh plak berlawan2..silap aku gak aku terlupa nak bgtau yg memet pantang org pegang tengkuk dia..tp biasalah mgkin vet tu x tau perangai memet ni gni..tp memet ni kena dukung smpai doc ni tunjuk aku net yg nak bungkus dia tu smpai koyak rabak dibuatnyer.urm..malu aih...sib bek x mintak ganti rugi.hihi..patutlah ms aku dtg esoknyer nak amek dia doc terpaksa tutup bekas dia kiri kanan ngn papan...aku nak amek dia keras je badan dia..punyalah mrh kat vet tu. cristina cite yg dia terpaksa berlawan2 ngn memet menggunakan tuala...untuk bungkus dia itu pun kena guna byk..klu x hbs la di baham...erk!!!xpasai2 aku yg baham vet ni kang...bt memet aku tp tulah mmg memet ni garang....xsemua yg dtg umah leh bermesra ngn dia...tp klu aweqs2 tu aih smpai kasut pun dia peluk2 cium..bt malu la...tp garang2 dia..dia xpnh lg la cakar dan geget aku ngn kerakusan dia tu..dia tau kan tuan dia sp...


aih..nak minum pun mls nak duduk la memet ni...erm..perut becor sgt tu


yg agak sayu bg aku bila time aku demam atau x sht...Memet turut akan xsht juge..mula2 aku x perasan..tp bila demam je aku dia akan slow..dia tido jer..mcm dia x sht..xmo makan..mata pejam je..cedih~~~mgkin sbb rapat ngn aku...sbb tu aku klu rs dah nak demam2 tu cpt2 la mam ubat...sbb kesian tgk dia demam juge...dan lg 1 klu aku g holiday ke g mn2 ats urusan keje ke..bila nak tido..aku xleh tido..klu tertido pun asyik terjaga je sbb teringatkan memet..dah biasakan memet tido sebelah bantal aku..huhuhu cedih plak terkebil2 lam gelap teringat dia..mesti time tu dia pun xleh tido ingat aku....

jgn terpedaya yer..memet bukan titon tuh..ha mata sepet sebelah menandakan memet ngh ushar korank..hahaha

garang2 memet pun memet x garang ngn chemot dan anak2 nyer...terlalu menjaga..bila aku mandikan anak2 dia ngn buah hati dia si chemot tu sibuk la dia bising2 kat  aku gaya ala2 nak babab aku sbb anak2 dia bunyi2 ms mandi..memet ni kan nak derhaka la tu...


memet ni kan ske ar nak bolot sorang2 je tmpat tido...abie pun nak titon juge...xmuat nih

apalah yg memet mimpi tu agaknyer kan..

laaaaaaa mimpi buih ke memet??? urmm mcm2..


5 comments:

Heidi Shafiq said...

comel gile.. rindu kucing2 kat umah tu..

ery D cat said...

ada kucin juge yer...:D
geng kucen2 sedunia

* HeeBum * said...

hi memet n ery.. slmt berkenalan :)

ery D cat said...

hai...salam kenal meow juge..hihi :D

NoRHaNa CorNER said...

memet mmg spesel

Post a Comment

 

Copyright © eRy D cAt. Template created by Volverene from Templates Block
lasik surgery new york and cpa website solutions
WP theme by WP Themes Expert