Pages

Sunday, April 15, 2012

buboo...bie sntiasa ada...


Salam kwn2 meow
(='_'=)

*sila tgk video dulu..

video

luruh hati bila melihat anak bulus xleh mengerakan kaki belakang dan hanya reti mengensot shj...tak ada siapa pun yg mahu keadaan anak bulus mereka jd begitu...

patutla sehari sebelum tu buboo sgt2 manja lebih manja dr kebiasaan yg dia bt...tak sangka pagi sabtu lepas ms aku nak pergi keje, aku tgk dia mengensot sebenarnya dia sakit...aku ingatkan dia malas nak berjalan..sbb buboo ada mcm2 perangai yg xdpt disangka...bila dh mengensot dr satu tmpat kesatu tmpat aku trs angkat dia belek apa yg patut...aku picit kaki pun dia xde respon...luruh hati tu Tuhan je yg tahu...sedih sgt2..video kat ats tunjuk nak naik ke katil pun dia xleh...selalu tapak tangan aku dia suka sondol...tp sekarang aku yg kena dtg kat dia...kasi dia puas hati...

g keje dlm hati risau, nak tgu 12.45 tu rs mcm nak tgu 6 petang...klinik tutup pukul 3ptg...aku bergegas balik...bwk ke vet...kata doc christina, lutut buboo bengkak...kemungkinan dia melompat, mcm kita manusia..kdg2 ada gak terseliuh..begitulah buboo...ada rs lega sbb aku btl2 risau kalau berkaitan dalaman...tulang ke hape...sbb aku pnh bc 1 artikel berkaitan tendon, kena jahit bagai...aku yg sedih...xdpt bygkan anak bulus diperlakukan begitu..

tp itulah buboo, kaki sebelah je yg bengkak tp dua2 belah dia xmo angkat..sakit sgt agaknya...semuanya aku suakan...air, makanan...


timbang pun dh turun berat badan..dr 7.5kg ke 6kg shj...skang ni makan pun mcm berselera tp pastu dia muntah...sedih, badan pun dh susut...risau sgt2..

itu pun kdg2 dia cuba untuk dtg kat aku...tp bila dh mengensot mcm tu....sapa2 yg ada anak bulus pun akan rs sedih...

bila dia tidur mcm ni, rupanya buboo ada janggut sejemput..

kdg aku bwk dia tido di katil..kdg2 aku bwk dia kat sofa...paling sedih bila dia nak poo & pee....semalam sedih sgt2 bila angkat dia najis terlekat2 kat badan bila dia nak membuang...dia xleh nak menjingkit...kaki dia kan sakit...aku basuh pun air mata nak menitis...sedih...

buboo kena kuat...skang dh mam ubat..nanti sembuh..selagi bie ada bie sntiasa ada kat buboo...ti dh elok kita main2 lagi yer...tp kalau masih xde perubahan selepas ubat habis...aku nak g balik ke vet...risau...cm berdoa xde apa2 yg serius dan dlm ms 2 3 hr ni dia dh leh berjalan.....

...doakan buboo cepat sembuh yer...


erydcat:
terima semuanya dugaan,
selagi ada bie akan
bt semuanya untuk buboo..

8 comments:

anne said...

semoga buboo cepat sembuh, ery bersabar ya.... pelangi akan muncul jua nanti... :)

m4rilyn said...

getwell soon ye bubboooo

risau gak aunty sebab pagi2 Bie awak dah bercerita...

ery D cat said...

anne: yer tgk lam 2 3 hr lg ni mcmana..

marie: tu la, tatak pun bertnya...sbb tu xdpt hadir ke rumah tatak jmpa panda hr tu...mlm tu ok je..pepagi tu br je dia mcm tu

GtHans said...

sabar yer Ery..
cepat sihat yer Buboo..insyaallah..Aminn

meowwmania said...

kesiannya Buboo :((

ery sabar yer...ery dah buat sehabis baik utk Buboo

ery cuba bacakan al-fatihah dan usap kaki Buboo lakukan berulang kali, kite slalu buat mcm tu pd kcg kite yg sakit bila dah tak tau nak buat apa

mudah-mudahan Allah permudahkan urusan ery, amin...

berusaha dan berdoa, insyaAllah :)

Mama Tatami said...

get well soon buboo. auntie sedey la tgk. be strong. ery, kene bg more TLC. nasihat MM tu sgt baik. akak salu bc selawat kat bhg yg sakit. yakin insyaallah sembuh. pls update

UniMeOw said...

ciannya...get well soon..uni pon penah tgk kucg jd cm2,,kat kolej...sob3~

nurulsulzali said...

sakit dtg mmg kita xminta..ery kene kuat, baru kuat semangat buboo

Post a Comment

 

Copyright © eRy D cAt. Template created by Volverene from Templates Block
lasik surgery new york and cpa website solutions
WP theme by WP Themes Expert