Pages

Tuesday, March 27, 2012

..saya ada kawan...(2)




Salam kwn2 meow
(='v'=)

saya ada kawan...kawan saya ni saya panggil Putih...wlupun dia xseputih dan segebu kucing berbaka mahal tu...tp sy tetap panggil dia Putih...untuk mengingatkan dia....yg dia masih ada 'kawan' yg menerima dia seadanya...bukan krn cantik, gebu, baka mahal dan sebagainya.
dia kelihatan comot pd mata org lain krn putih selalu tido bawah kereta saya...mgkin ketakutan ngn manusia yg xsuka kehadiran dia di kawasan tu...ataupun dia berasa selesa berada disitu...kalau lah dia boleh berkata2 mcm saya...mgkin saya tau knp dia memilih bwh kereta saya sedangkan sebelah2 kereta sy pun ada kereta yg mahal2 belaka...:)
kadang2..kata pakcik guard dia berada dibwh kereta sy terlalu lama dr tghr smpailah malam waktu saya balik...jd mmg saya xboleh melarikan diri dari dia sbb dia selalu 'tanjatkan' (pinjam ayat Kakak Gthans) sy dr bwh kereta...hihihi..mcm Katik juga...saya dan dia selalu bergurau..wlupun saya tau dia tidaklah sehappy anak2 saya yg berada dirumah waktu ini...mgkin gurauan saya melukakan hati dia...saya pun tak tahu...tp cukuplah buat dia rasa ada 'kawan' yg nak melayan kerenahnya..
Putih pun selalu setia menunggu saya..bila saya dtg keje atau balik keje...xpyh susah2 panggil dia (klu dia pergi melawat kawasan)...saya hanya perlu on/off kan lock kete saya..dia akan berlari dtg wlupun dia berada di dalam bangunan di hadapan tmpat kerja saya.....kdg2 sy perasan pekerja2 disitu mengintai saya ms Putih berlari2 hehe....tp saya agak risau..jika sy tgk dia xberada dibwh kereta saya, saya akan perhatikan tiada kenderaan yg lalu lalang waktu itu...
kdg2 Putih pergi juga ke gerai2 berdekatan tp selalunya disepak dan dicurahkan air pd dia...wlupun bukan air panas...tp sy kesian....saya tidak mampu memberi dia perlindungan setiap saat tp itulah yg selalu di hadapi oleh kucing2 jalanan...bg sy Putih sgt2 istimewa...mata dia sebelah kaler kuning sebelah kaler biru cair...suka tgk mata dia..tp sgt susah untuk amek gmbar dia...mgkin dia malu dgn keadaan diri dia..sapa tahu kan...
bg saya dia cantik...tp lihatlah..kucing secantik dia pun hidup bergelandangan...inikan pula yg xsecantik dia...yg saya tau...kehadiran Katik dan Putih serta kucing2 lain di kwsn tmpat sy bekerja ni bukanlah dtg dgn umur yg begini...sy kenal mereka dr mereka berumur 2 hingga 3 bulan lg....itu bermakna mereka2 ni semua pnh bertuan...kemungkinan dibuang krn terlalu byk anak2 kucing dirumah....

bg sesiapa yg terbaca entri sy selain kwn2 animal lover yg sy kenali, klu sekali kamu mengambil keputusan untuk menerima kehadiran mereka (kucing) dlm hidup kamu, KEBAJIKAN mereka kamu kena jaga, bukan sekadar bercakap yg kamu suka/syg kucing...tapi berapa kerat shj yg sgp BERKORBAN krn kucing kesygan mereka? lihat shj Putih...anda rasa tuan lama dia sayangkan dia? fikir2kan lah....

bg sy...sy belum mampu membela nasib Putih dan Katik, hanya yg leh sy kongsi sedikit rezeki yg sy ada itupun xsemewah mana, yg pnting lepas makan sy tgk Putih selalu tidur kekenyangan dibawah kereta sy....wlupun tiada tmpat tinggal yg selesa...tido pun dimana2 shj..menunggu hari esok seperti hari2 sebelumnya...itulah rutin dia setiap hari...bg saya wlupun xseberapa apa yg sy beri pd dia...tp saya mahu kasih sayang dan kehadiran saya ada tersenarai dalam memori dia...itu je...

video

erydcat:
maaf..
kualiti gmbar
xseberapa...:)

siputih ni tgh bunting sekarang...xtau bagaimana nasib dia dan anak2 dia nanti...
harap jgnlah kejadian yg menimpa Yatimah berulang lg.... 

8 comments:

Rosmawati Yusof said...

Hi putih. Jaga diri baik2, yer..Alloh ada bersamamu dan uncle Ery yg baik hati

GtHans said...

sedihnya..harap Putih sihat dan selamat slalu..

Mama Tatami said...

Lama tak menyinggah blog ery. Sedey jer citer ni. Indeed, kasih syg kita pd mereka memang kuat. Buat putih, kamu memg cantik. Kesian pd putih. Menumpg kasih pd ery yg sudi. Semoga putih selmt yer..

anis said...

mcm anis dlu kt ukm, pggil je 'tam', japgi dtg la dia tekedek2...wlaupon itam solid kaler dia, tp trus anis jtuh ati...skunk dh jd house cat dh pon..bhgia je dia...kdg2 sedey kan tgok kucing2 tepi jln, tp kita da xmampu nk amik...huhu

m4rilyn said...

cantik si Putih...jaga diri taw

hi uncle Ery :p

ery D cat said...

kak kim: uncle??auww...sy bukan uncle kak kim..tp mak tok..hihihi..:P

gthans: klu dia leh cakap mcm kita mesti dia selalu mengadu org tendang2 dia kan kat ery..cedih~

MT: hrp semuanya baik2 shj...tima kasih sudi singgah kak wlupun blog ery xseberapa ni..

anis: kan..bukan krn dia hitam ke dia putih ke..tp kerana dia...kucing tu sndiri...dan niat kt nak membantu...ery lom mampu lg..skang pun ada 9 kat umah..:D

MARIE: erk!!!! hai auntie...jom jejalan...hakhakhakhak..:P

NoRHaNa CorNER said...

betul tu ery kucing secantik putih dibuang kesian apatah lg kucing yg baka2 biasa tu..jgn kerana ikut kwn or saja2/suka2 nk bela pstu time xnk buang..tp kene ikhlas n jaga kebajikan diorg...fikir byk kali sebelum wat keputusan..

ery D cat said...

HANA: btl tu..ada setghnyer bela sbb terikut2 kwn...org ada meow dia pun nak meow...tp bukan seikhlas hati...lbh2 klu tgk yg comel2 ms kecik2..pastu bila dh besar...nak beranak pastu buang plak sbb dh xlarat..jd fikir dulu

Post a Comment

 

Copyright © eRy D cAt. Template created by Volverene from Templates Block
lasik surgery new york and cpa website solutions
WP theme by WP Themes Expert