Pages

Tuesday, March 13, 2012

kisah maskot dulu dan sekarang...:)


salam kwn2 meow
(='v'=)


bila bercerita pasal selamatkan haiwan terbiar xkiralah anjing atau kucing semuanya ada reaksi masing2..mgkin diantara kwn2 ery di blog ni pun pnh rasainya...pandangan org lain terhadap kita...ada yg anggap kita ni pelik..ada yg rs kita ske nak menunjuk2..ada gak yg kata pasal BINATANG pun ko nak lebih2...urm...knp ekk kn tnya gtu?? xleh ke biarkan kt ngn cara kita?

ery jg pnh ditegur oleh seorg rakan...bila mereka dpt tau ery foster atau selamatkan kucing jalanan ni..katanya...''nak tolong tu boleh tolong...tp diri kita ni pun kn tgk jgk...kita pun xcukup alaaaa kt xmampu kita tgk jela..xpyh tolong pun''

bg ery itu dia..rezeki tu bukan kt yg tentukan kecuali kita yg malas bekerja...alhamdulillah ery xla sesusah bagaimana yg dia gambarkan..sekurang2nyer yg ery foster ke ery selamatkan ke cukup makan...kalau ada 1 ery bahagikan...kn reti mcmana nak seimbangkan semuanya...yg ery tau sekali kita buat baik Tuhan tak jatuhkan segulung duit (RM), benda2 tu kita xnampak...semuanya dh Tuhan tentukan...

kalau nmpak pun yg mintak makan xsampai hati nak biar2kan...rezeki tu kt xtau dtgnyer bila..mcmana...tp ery bersyukur...sbb rezeki tu sntiasa ada...baru2 ni ery dpt berita baik, setiap kali bt artwork ery akan dpt sedikit imbuhan...alhamdulillah...itu semua rezeki yg ery xmenduga dan xmintak pun...ada jg kenkwn yg cakap2 suh ery mintak itu mintak ini memandangkan keje ery yg berlambak2 tp ery bukan jns yg meminta2...nak bagi alhamdulillah..xmo kasi itu Tuhan punya kerja...bila dpt atau tidak....selalu kn pikir positif cm kt yg kn berusaha tnpa perlu meminta2...

lg 1 klu depan rezeki jgn byk komplen...pnh terjadi depan mata ery..setiap kali ambil makanan ada je komplen nya tntang nasi didepan mata..itu kan rezeki xbaik komplen lebih2..makan jela apa yg ada kira dh beruntung makan ada lauk pauk yg sedap2 dr org lain yg nak jmpa nasi pun setahun sekali agaknya...

*****************


ery terbaca satu kisah di Negara cina link dia leh klik di sini....entri tu benar2 btkan ery teringat kembali zaman muda belia...hehe...org kata ms tu darah muda..btlah apa jua keje janji mendatangkan hasil yg halal untuk mengharungi hidup di perantauan..cewah!

tgk gmbar lama mmg nak gelak..:P tp bila kenangkan waktu tu...mcm2 pengalaman pahit manis yg kt rasa...entry di link tersebut bila ery baca...ery sndiri pnh lalui mcmana panasnya pakai maskot tu...tp seronok sbnryer...hihi....sbb tiap2 hari org tgu kita..ngeh3x....nak bergambar dan mcm2 g...yg paling best bila kt g ngusik org...haha...sbb xde sp tau pun sp yg pakai maskot tu...lg best bila dpt upah dr pekerjaan tu...ms tu besar dh upah tu bg ery..:)

yg pakai maskot tupai tu kwn ery...zack
dan maskot singa tu tentu2la ery...nampak kurus plak kan hikhikhikhik...:P
pakai maskot ni yg paling berat kepala tu...bila pakai dlm 1jam leh la basah lencun rambut kita...peluh kan...tp sekadar mencari rezeki yg halal...semua tu tolak ke tepi..:)...tang perut kena pakai bantal yg berisi kapas supaya nampak lebih cumel bila pakai maskot tu..
ms ni baru nak turun buat aksi2 'berbahaya'...:P

seronot la bergambar..tp panas tu xpayah cakapla...tp ery bt keje ni part time je...:) xsilap tahun 2002 kot..


amek gambar sana sini...:P


xkisahlah apa keje kita kan....janji jgn menyusahkan org lain...asalkan halal...tp kt kena ingat....bila kita fikir kita susah sbnryer ada ramai lg yg susah dr kita..jd kt knlah selalu bersyukur dgn apa yg ada...:)

erydcat:
pengalaman...hehehe
kdg2 gelak sndiri...:)

9 comments:

GtHans said...

wow! caya laa Mak Tok..like! ;)

Rosmawati Yusof said...

Hebat tu maskot cinga... kat maner ni Ery?

m4rilyn said...

ade ko amek kesempatan meraba tak? hahaha

Ms J said...

Aauuummm...

ery D cat said...

gthans: yeayy!!! :P

kak kim: hihihi..area kl kak..

marie: ada la jgk kot..kuikuikui..:P

ms J: meowwwwummmmm! kehkehkeh

nurulsulzali said...

ery!! kite rase nk peluk2 aje! dulu mase budak2, mmg kemaruk cari maskot kalau gi function ape2.....

tachi n poncho said...

hehehehe....kalau poncho tngok ..kompom kembang2 bulu

KucingMalaysia said...

tak ape, janji rezeki halal ;)

Ted said...

kat mana nak cari kerja maskot ni? macamana nak apply?

Post a Comment

 

Copyright © eRy D cAt. Template created by Volverene from Templates Block
lasik surgery new york and cpa website solutions
WP theme by WP Themes Expert