Pages

Wednesday, May 15, 2013

~Selamat Hari Guru~


Salam kwn2 meow,

sempena hari guru pd 16 Mei hari ni ery btlah satu entri untuk guru2 kecik guru2 besar di Malaysia ni...hihihi..

sy rs kwn2 lain atau blogger len kalau bt entri pasal hari guru mesti terimbas kembali kenangan2 dizaman persekolahan kan..

ery nak berkongsi yg best2 xdelah sbb ery ms sekolah budak nakal...ery tak bangga tp xtau nak cerita yg mn satu yg best...cuma bila ingatkan kembali zaman tu kadang2 terpikir..kenapalah aku ni nakal sgt...hehehe...tp setiap org ada kisah yg tersendiri kan..
 
ms di sekolah ery ni lebih byk habiskan ms di padang sekolah dari dlm kelas...dlm seminggu pakai uniform sekolah kdg2 2-3 hr je..selainnya lebih pakai baju sukan ke sekolah...senang...xyah tukar2...yelah..kdg2 terdgr pengumuman sebut nama kita...untuk turun ke padang latihan..terpksa tgl kelas...guru yg mengajar jeling2 i...sbb i xhbs dgr suara dia hahahaha...:P

itu dulu..ms badan keding kurus melidi hehehe...sbb ery ketua pasukan hoki sekolah, huh! skang pegang kayu hoki pun tak reti dh gamaknyer...biasanya budak2 sukan ni glemer...betul tak? betul lah..tak caya? tnya memet...hahaha, adik angkat, kakak angkat, abg angkat, tak berapa nak terangkat...dan yg terangkat2 tak pyh cakap..sehari selalu ada surat misteri auwwww!

hahaha itu dulu, zaman giler glemer kehkehkeh :P, sekolah ery ada asrama, tp ery tak duk asrama...budak2 asrama tak sekepala..diorg giler kosa hahaha mesti budak hostel bengang dgr ery cerita ni...ms tu semua jns sukan budak2 asrama je yg pegang...dr ketua pasukan sehinggalah pembuat air sirap hihi...tp bab hoki ni ery dan geng2 yg pegang..ms pemilihan pun ery sesaja buat syarat tp xde seorg pun yg ery ambil jd ahli pasukan dr budak hostel..(kenapa aku ja'at sgt nih?) eh...ada la seorg...sian kwn tu...dia ery ambil berdasarkan bakat dia....tetapi di asrama dia bukan budak bajet2 bagus, jd org mcm tu selalunya tak poyo....:P

hahaha ni kalau cikgu yg melatih tu tau ni...agaknya mesti dia kata patutlah dulu bebudak xde ramai sgt dr asrama..:), teringat yg mengajar latihan hoki tu cikgu azman...cikgu yg paling sempoi kat sekolah...selain sukan dia mengajar subjek sains, mengajar lam kelas ery juga..dtg pun ngn baju sukannyer..naik skuter...percaya atau tidak, aku ngn geng2 selalu g sorok motor dia kat belakang bilik makmal, tgh2 mengajar lam makmal terkebil2 dia tgk motor dia ada kat belakang bila dia terpandang diluar tingkap..hahaha..kesian cikgu mencari2 motor beliau..

maafkan sayer cikgu...nakalnyer lah waktu tu...tp cikgu azman bukan jns yg ambil hati..aku rs dia tau sebenrnya sp yg buat...sbb kdg2 kitaorg didenda tnpa sebab hahaha berlari2 dipadang selalunya kat bahagian byk lopak air...cikgu kijam haahaha...

sebelum bermain hoki di sekolah menengah aku dan seorg kwn baik ms main hoki dr sekolah rendah dulu dipanggil untuk mewakili negeri bawah 15thn, ms tu yg mengajar cikgu izwan, cikgu ni pun sempoi gak...biasalah cikgu sukan mana ada yg serius...kebanyakannyer jd feveret murid2..tetapi atas sbb2 tertentu aku terpaksa menolak tawaran tu...kwn tu pergi, tp itu rezeki dia kan...aku naik sekolah menengah tak sama dgn kwn tu jdnyer lebih selesa bermain hanya untuk sekolah sehingga daerah shj, tp kdg2 berjumpa gak sbb lawan antara sekolah dia dan sekolah aku, tp cara dia bermain aku lg respek la...masuk kan gol siap main solo lagi...stamina kuat walaupun dia sedikit berisi hehe berbanding aku yg kurus melidi waktu tu...mgkin bidang aku lebih ke arah yg ini..bukan sukan kot :D

ohoooo gini agaknyer meow2 bermain hoki :P

berbalik pd cerita, cikgu azman jenis mngajar tak serius, ada je lawak dia...kehadiran dia ke dalam kelas amat dinanti2kan..hehe...guru len pun ok cm entri kali ni cerita tentang dia...semoga dia sentiasa sihat bersama keluarga. Baru2 ni tgk kat fb sekolah, dia masih mengajar hoki lagi di sekolah lama ery...:)

apa2pun xkisahlah guru menjahit ke...guru sukan ke, guru tarian ke, guru memandu ke janji kerjanya mengajar...aku ucapkan Selamat Hari Guru...kerja guru bukan senang, nak mendidik anak murid lebih2 lg anak murid nakal mcm aku ni haaa hehehe...



erydcat:
saya syg cikgu sayer...:P

3 comments:

meowwmania said...

wahh glemer ropenya dia..mintak signnnnn

hehe

ery D cat said...

hahahhaa itu dulu la lin...zaman budak2...trend main angkat mengangkat ni..skang mn ada...tak femes dah..memet ambil alih keh3x..:P

Lara sushi said...

selamat hari guru jugak kt ery...hihi =)

Post a Comment

 

Copyright © eRy D cAt. Template created by Volverene from Templates Block
lasik surgery new york and cpa website solutions
WP theme by WP Themes Expert