Pages

Wednesday, May 8, 2013

~ cepat sihat atam... ~


Salam kwn2 meow,


****************************************************************
atam xsihat...pelik dgr dia jerit2..ingatkan kenapa, rupanya dia xboleh kencing...selalu atamlah paling aktif dlm rumah...berlari2 kejar bie lik keje...semata2 nak di gosok2 kepala...walaupun dia aktif dan ske bt hal sendiri berbanding yg len tapi dia amat manja dgn ery sbnrnya...

selama jaga atam dia baik2 shj...baru inilah sakitnye teruk...sedih tgk dia diam je, sampai jalan pun mengigil2 menahan sakit...xsbr tgu esok pg untuk hntar dia pergi vet...

sampai di vet. doc kata pundi dia dah keras, dah tersumbat memang kena tahan 3 4 hari, tapi doktor bg 2 pilihan...1> pihak vet bt kerja semalamam esok pg cabut tiub dh boleh bwk pulang..tp ery kena pantau sbb takut tersumbat balik saluran kencing dia...2> pihak vet nak masuk tiub dan sbgnya pantau smpai 4 5 hari...smpai kencingnyer jernih semula baru leh balik...

demi kesihatan atam dan diri sndiri yg asyik malam je baru balik, ambil keputusan pilih cara yg kedua...sbb atam bukan sakit demam2 biasa...

semalam doc call bgtau keadaan atam..skang ni kuar air kencing mcm biasa sbb masuk kan tiub...tp kena pantau lah...masuk air lagi...sedih je bile mengenangkan kesakitan yg atam tanggung...tian atam bie..kencingnyer belum jernih masih bercampur darah lagi...

duit boleh di cari..tapi atam yg sihat aktif bukan boleh ditukar ganti...takpelah...janji atam sihat..leh main2 dgn bie semula bila dh sihat ya...

bie tau atam kuat...cepat sembuh ye sayang..


erydcat:
rindu kat atam sgt2...

5 comments:

Rosmawati Yusof said...

abg atam cepat sembuhn yer...

meowwmania said...

haah ery..dulu masa Teteh kita kena pon sampai seminggu pakai tiub tu

semoga Tamtam cepat sembuh amin...


p/s: lepas tu nnti kena bagi makanan khas utk Tamtam tau

Mama Tatami said...

cepat sembuh yer tamtam....ery, kalo dpt, bg diet royal canin urinary diet yg ada jual kat klinik vet. Abg Tupai kena sampai lima kali...termasuk bedah. Jadi vet sarankan mkn jenis tu. agak mhl jugak. tapi asalkan dia jangan kena lagi. ni alhamdulillah...Allah mengizinkan yang terbaik utk Abg Tupai.

Cepat sembuh yer sayang aunti

tenku butang said...

done follow/singgah sini..No. 91
jom follow/singgah blog teman.. heee..http://tengkubutang.blogspot.com/

klu minat kucen leh follow blog ni jugak.. =)
http://kucenkucenbelog.blogspot.com/

Lara sushi said...

nasib baik atam dh sihatt...alhamdulillah..=)

Post a Comment

 

Copyright © eRy D cAt. Template created by Volverene from Templates Block
lasik surgery new york and cpa website solutions
WP theme by WP Themes Expert