Pages

Friday, June 10, 2011

Ingatlah orang yg tersayang...

Salam pd semua...

Hari ni br sempat nak bt entry setelah 2 3 hr tersenyum riang...hahahaha
Entry kali ni aku nak tulis tntang cite pagi td...xdelah best sgt..ni kira ingat mengingati sesama kita la...
aku mmg ske lalu highway DUKE...bukan aper...mmg tol tp disebabkan jalan pun okay...pastu saujana mata memandang aku rs best...lg bwk kat highway ni leh la nak test2 power sket...tetapi...taulah byk CCTV...xdelah over aku menekan pedal minyak(kn saman ekor kang haaaaaa...)...ikut papan tanda yer...brpa korang nak bwk...sbb klu kt tidak berhati2 kdg2 krn kecuaian kita org lain yg kena..

Nak dijadikan cite pg2 td kuar bwk elok2 je..pg2 ni mungkin musim cuti sekolah jdnyer xla byk kete sgt...jarak2 antara kenderaan pun xla rapat...ngah best2 bwk tu aku dah nmpak sebuah bas ''berjenama'' METROBUS...hohohohohho...

pic aku pinjam dr pak google....
 duk kat line tgh...ms tu line kiri ada 1 lori pnjang, pelan2 kayuh dan muatannyer papan2 ni la....kayu dan seangkatan dgnyer...depan bas tu aku nmpak kete evo...duk line tgh...belakang EVO tu xsilap aku gen 2...belakang gen 2 tulah bas ni ngah laju, mgkin x sbr ngn ''ke slow an''evo dan gen2 tu...aku di line kanan sekali dah nak dekat ngn semua2 ni..mmg dekat sgt dah (klu x tekan brek leh la kete aku ni sengol2 ngn tayar blkang bas ni)..tiba2 je bas tu dgn xbg signal masuk terus line aku ni haaa...yg ngh laju....aku brek dan bg lampu....bt derk je la...mcm laju sgt...pelan jer...dah kena tukar gear....mmg x sedar diri...pastu br la dia ketepi....aku x kisah klu kamu..kamuu...kamuu nak masuk line mana 1 pun tapi tolonglah jgn merbahayakan nyawa org len...dan apa gunanyer setiap kenderaan ada signal kanan dan kiri tu? hanya sekadar perhiasan??? hbs ke bateri kete korang klu sekadar brpa saat sgt nak nyalakan lampu signal ni??? side mirror pun sama untuk aper???untuk korang2 adjust misai? adjust tudung???kdg2 aku pun x phm..ti kata x g sekolahhhh...marah!!!!tp bila dah dpt lesen jgn lah nak bt hal mcm ni, nak mampos pun mampos la sorang2 xpyh babitkan kenderaan dan nyawa org len..jdlah pemandu yg berhemah dan yg paling penting jdlah pemandu yg bijak..bijak tu maksdnyer tau fungsi signal dan tau nak guna bila...

 
10 Worst High Speed Crashes Ever (taip je la benda ni haa kuarlah site dia)


gmbr kat ats ni korang tau x kete aper tu? itu kete FERRARI Enzo..xkiralah kete korang mahal giler dan murah giler pun klu dah bwk merbahaya tgk lah akibatnyer...aku ni rs kecik je ms bas tu tiba2 masuk tnpa bg signal tu..aih...semangat separuh hilang diterbangkan angin korang tau..hampeh tul la driver tuh..bila bas tu dah masuk lik line tgh aku bwk sm kelajuan ngn bas tu..aku nak tgk sgt rupe driver yg hampir membahayakan aku td...si janggut ciput yg xmcm driver bas pun..aku pun rs itu bukan driver bas..sbb bas tu kosong..mgkin pomen nak bwk bas tu ke bengkel ke hape...lgpun dia x pakai pun baju putih yg slu driver pakai tu..singlet jer..pepagi dh bt hal..tau plak x mo tgk aku...klu dia tgk mmg aku nak cakap BODOH! mestilah dia tau dr gerak mulut aku nih...:P
aku terpikir klulah family yg pg2 nak gerak ke kg ke, kan bdk2 ske duk tgh2 kat seat blkng tu..klu dah brek mengejut x ke bdk2 leh tertonggeng ke depan? aih dah xpasal2 cedera...yelah..mgkin yg bwk bas tu pikir nak cpt...cb lah klu family dia yg duk kat tmpat aku ni...dia pun akan emo juge...
korang2 pnh jgk kan ada pengalaman ngn bas2 ni...patutlah mcm2 kt dgr kemalangan berkaitan ngn bas2 ni semua (xkisah apa kenderaan yg korang bwk) yg pnting sikap korang sndiri tu..ni aku ingatkan diri aku dan korang2 semua...sbb aku pnh kuar dr tol kat DUKE juge...kete depan aku tu teragak2 nak ke kiri atau kanan...dan aku jugak terikut2 dia..hnya krn 4 kete paling depan sekali bwk kete iswara dia mcm br je nak masuk gear 1..eh memet lari pun lajulaaa...xpasal2 aku yg ke 6 ni dah nak langgar kete no 5 ni...waktu tu wlupun psg radio..dgn bunyi enjin...waktu nak hampir2 tu aku hnya dgr bunyi brek tayar aku je...mmg suasana lain jd sunyi sepi...situasi itu yg hampir2 panik sgt2 lain...mmg lain suasananyer...
...ingatlah org yg tersyg...

leh layan video tntang sikap2 remeh kita ni..hrp2 pas ni korang sedar cara pemanduan korang...peace...
remember... this is real life, not games such as GTA, need for speed, etc
life is only one
drive safely, and save your life :)


7 comments:

* HeeBum and HaeBi * said...

pernah eksiden bus..:(((
smpi skarang kalo naik bus mesti jantung cuak je.. aigooo... pemandu bas ni pon agak2 la nk bwk bus.. tahu la bus tu besar.. ish2

ery D cat said...

tu la...depa mn tau...dahla besar..bukan perasan pun kt yg kecik molek ni hahahahaha :P

meowwmania said...

ya Allah ngerinya...

sy mmg takut kalau drive berhampiran dgn kenderaan besar ni, kang sesuka hati je dia nak belok mentang lah beso grrrrrr..........

Rosmawati Yusof said...

Dgn bas, lori dann sewaktu dgnnya, mmg kak Kim selalu mengalah... kita yg kena ingatkan dia, dia belasah jer...

m4rilyn said...

dorang bwk kndraan yg gedabak nie mana nak pk kita semua...eksen. bila eksiden tahu lak lari lau sempat :)

ery D cat said...

betul tu...
xbetanggjwb lnsung kan..

NoRHaNa CorNER said...

kita bkn main hati2 bwk keta..tp disbbkn org lain kita jgk yg kene ...apa2pun ingatlah org tersyg

Post a Comment

 

Copyright © eRy D cAt. Template created by Volverene from Templates Block
lasik surgery new york and cpa website solutions
WP theme by WP Themes Expert