Pages

Thursday, June 20, 2013

KAWAN 4: anak kecil


Salam kwn2 meow...

sudah seminggu sayer nampak anak kecil ini berteduh di bawah longkang dihadapan tempat sayer bekerja...


kadang2 shj dia keluar...mungkin takut dgn keadaan yg baru  bagi dia...dgn kucing2 besar berkeliaran, terlalu asing bg dia...


ada gerai disitu...tp setakat tulang temulang didalam tong sampah untuk anak yg kecil ini...bukanlah sesuatu yg elok untuk dia...gigi pun masih kecil lagi...


sayer? sayer hnya mampu beri yg sy mampu...tetapi nama pun budak kecil, dia seperti rindu dgn ibunyer...rindu nak minum susu ibu agaknyer..makan tu makan lah tp sedikit sgt...rasa diri sendirian shj...


kesian sayer tgk...jgn ditanya kenapa sy tidak bwk pulang...rsnyer sudah sedia maklum keadaan kesihatan sy sejak akhir2 ni...jd sy hanya mampu bg makan dan ikhtiarkan sesuatu untuk budak kecil ni dpt tempat sempurna untuk tidur dan makan mengikut waktu...

tgklah...makan pun jamah sedikit...budak kecil..bukan jns makan byk tp kena kerap makan untuk membesar...comel budak ni...dhlah kaler oyen cair mata plak kaler kuning...

video

dalam video diatas shj leh dgr dia asyik nanes...rindu ibu agaknyer...dgr suara pun dh tau byk kali dh mengeow memanggil ibu dia...yg meow kaler itam putih tu..mmg sntiasa ada disitu...mmg kurang jinak...cm sesekali ske dtg makan apa yg sy beri...

harap kepada kenkwn yg membaca entri ni bolehlah sharekan atau tnya kenkwn len yg sudi adopt dan beri kasih syg dgn anak kecil ni..kesian dia...mesti byk nyamuk hurung dia ms dia tidur malam2 di longkang tu...kdg2 kucing besar kejar dia...menyoroklah dilongkang tu..

semoga anak kecil ini akan dpt famili baru yg sudi jaga dia...kita mampu tolong dgn cara ini shj...

erymeow:
maaf...b tak mampu lg...
kalau mampu b bwk lik dh...

6 comments:

meowwmania said...

mmg sedih tiap kali lihat situasi mcm ni, sayu rasa hati..

ery letak kat fb mungkin lebih mudah utk dishare ;)

ery D cat said...

MM: sedih lin...br je tghr td ery tengok dia nak bg makan..ery siap g beli wetfood sbb tgk dia mcm kurang makan biskut tu...mgkin kalau wetfood lembut sket...tp ery terkilan sbb terjumpa dia dh pergi bt selama2nyer..terbaring di tepi longkang tu dgn air pun dh keluar melalui mulut dia..sedih..terkilan semua ada sbb xsempat nak tlg dia cari famili baru...sedih sgt...terkilan rasa...kenapalah xbg ery peluang untuk bantu dia...tp ery tau dia dh aman di sana...dh xskt lg..sedihnya...termenung gak la memikirkan kenapa xsempat...sbb sebelum2 ni dia lari kalau nmpak org sbb tu xsmpat nak amek gmbar dan iklankan..bila jinak baru ery iklankan..tp xsempat gak...

Mama Tatami said...

ERY...sedih nyerrrrr...huhuhu...hancur luluh ati ni...

ery D cat said...

MT: betul kak..ery smpai skang terpikir..kenapa tak sempat...dia pergi jua..sedih...xpela..dia dh aman disana...

Qema Amaya said...

ala sedeynye :( mesti ade org buang die xbwk mak die skali..huhuhuuu..

meh la berkenalan dgn Rini :
http://rini-thingy.blogspot.com

Lara sushi said...

nasib si kecil yg malang...moga dia tenang di sna...aamiinn..

Post a Comment

 

Copyright © eRy D cAt. Template created by Volverene from Templates Block
lasik surgery new york and cpa website solutions
WP theme by WP Themes Expert