Pages

Wednesday, April 17, 2013

~memet xleh yak~



Salam  kwn2 meow,





memet sejak hari sabtu mgu lepas xleh yak...susah tgk dia meneran2 smpai jerit2..hari ahad bwk dia g vet...dah smpai vet dia bt hal plak...bt hal apa tau tak? doktor nak nengok muntot pun marah..tau jelah memet ni sensitip betul kalau org terusik muntot nyer...

doktor kata xde plak mende bila doktor rasa2 kat perut dia...jd doktor hnya enjit untuk kurangkan sakit abdomen dia tu dan bagi ubat mcm ubat gigi..ubat tu julap untuk meow...erm aku bau mcm bau susu budak kecik je hehehe...

jd ms nak enjit tu agak payah sket sbb memet ni susah sikit...berpusing2 dia kat meja tu xbagi doktor enjit...lalu disembur2nyer..aku pun dia nak cakar, tp bila terbau aku trs tak jadi..

doktor dh xleh buat apa...doktor ambil towel balut..lagilah agresif si memet...lawak tgk doktor kalah ngn memet..hehehe...

dipanggil pula asst. dia siap pakai glove...aku nak gelak tp aku berundur skit tgk leh ke tidak...tp mcm biasa susah betul...memet nmpak je gemok..tp bila dia bengang...kuat betul bahagian bahu ngn tangan depan dia tu...kalau pegang kuat2 mmg dia kalah..

memet gigit glove tu aku nmpak asst doktor tu mcm larikan tgn..kena kot..hehehe..garang semacam memet ni sembur sana sini..lepuk sana sini last2 asst tu plak pegang tak kena cara...depan2 apalagi memet sembur muka dia..risau aku tgk kang tak pasal2 luka plak, dah puas gusti2 memet terjun meja...erm...cba untk masuk lam carrier dia...

kesian tgk anak penat mrh2...hihi..aku terus kata..xpelah biar saya buat...mrh memet sket...angkat dia letak lik ats meja lalu kepit dia kat ketiak..tp xkuat lah kira memet menghadap ke belakang jd dia xleh geget tgn aku..hehehe...smbil tu tgn aku pegang 2 kaki depan dia dan suh asst. tu pegang kaki memet kuat2..sbb memet kaki dia xberapa kuat...tgn dia tu kuat..:P

lalu bila dikepit doktor pun leh enjit dia...lagilah memet mrh tp xleh buat apa...kena dgn cara leh je memet tu di pegang..masuk lam carrier trs memet mrh2...ms nak tutup carrier memet mrh aku siap cakar...tp tau dia sakit..xdelah mrh...smpai hati met cakar b...cedih~huhuhu...

lik rumah msh xleh yak tp memet dh nak mkn dan tidur pun terkangkang..tp hr isnin msh xleh yak juga..last2 iktiarkan cara lain tnya tatak GtHans sbb teringat meow dia dinda pernah kena...tp pak ngah yg g cari benda alah untuk masuk kan ubat sembelit budak2 melalui pintu belakang memet tu..

aku g farmasi beli...kazen ckp ada nmpak memet yak hari tu...tapi seketui je...hehe..tp selama aku berada di rumah mmg xpernah nmpak memet yak kuar hasil...aku pun dh buntu..kesian pun ada...dia ok je cm time nak yak tu xkuar apa2..tp kali ni xdelah jerit2...


dia tidur mcm biasa...cm dia lebih byk diam je...hari tu aku xg vet selalu tu...sbb tutup...tapi harap2 hari ni memet leh yak dgn jayanya...


erydcat:
harap memet cpt sembuh...doakan memet cpt sihat yer..





































5 comments:

Gt Hans said...

alahaiii..siannya Memet..harap Memet cepat baik..berak byk2 yer..takyah simpan..

meowwmania said...

sian Memet....harap serasi ubat tu dgn dia spya senang dia yayak

Sharz said...

cian kat memet..harap pas dapat ubat memet leh yak k.. :)

Lara sushi said...

Ery...si cekot pon sekarang ni macam tu..bawak gi vet doc cakap ok je...huh..kat mon die xde kuar darah lg..tp suka abiskan masa kt tmpt poo die..ble tengok xde pon kua ape..huh risau gak ni..tapi masih aktif cam biasa..cemana tu?huhuh

ery D cat said...

Gthans: itulah..dia makan juga cm xla makan byk...tp risau sbb xde yak...

MM: hrp2 begitulah..

Sharz: ubat julap tu 2hari sekali je kena bagi...

Lara Sushi: itulah...agaknya sbb gemuk kot...smpai sembelit...nak kata tak minum air..memet tulah yg paling byk minum air selain anak2 dia yg lain...risau juga...

Post a Comment

 

Copyright © eRy D cAt. Template created by Volverene from Templates Block
lasik surgery new york and cpa website solutions
WP theme by WP Themes Expert