Pages

Thursday, February 7, 2013

~B sayang Adik~


Salam kwn2 meow

dgn rasa keriangan bersama anak2 bulus dirumah, kdg2 kita terlupa ada waktu dan ketikanya di tempat lain kucing2 liar di luar sn tidak dpt menikmati keadaan spt anak2 bulus kita...bukan kt tidak mahu kdg2 kemampuan tu tidak mengizinkan kita berbuat demikian.

masih ingatkah dgn ADIK..

adik yg kaler putih depan ni...
...adik adalah anak si puteh yg hidup selain si bulat yg dh kena langgar dan yg lain2 tak tau nasibnyer...(leh klik SINI)

spt entri sebelumnya aku ada menceritakan tentang sorang mamat yg xsuka sgt ngn meow2 kat cni...siap nk pgl org tgkap2...jd dgn segeralah aku iklankan beliau2 ini sapa lg kalau bukan si puteh (mak adik) dan pacai...

kalau yg perasan mesti terpikir knp puteh dan pacai shj..knp adik tidak diiklankan...sbb aku dh pasang niat nak bantu dia sekadar yg aku mampu...lgpun keadaan dia waktu tu semakin hari semakin kurus...

sedih tgk keadaan dia...dah terdetik di hati aku dia sakit sebenarnya ni...
ni gmbar yg di ambil sehari sebelum aku bawa dia pulang kerumah...
kebetulan dah ada yg sudi nak adopt si puteh xkisah dia bunting atau tidak...nak diserahkan dh hari rabu waktu tu...tp hari isnin tu si puteh dh pun beranak...yg menyulitkan lg bilamana anak2 dia aku xjmpa...puas aku g mengekor dia..tau2 je aku ikut belakang...

kebetulan plak kilang sebelah bgtau ada anak kucing...katanya kucing kaler perang sp lg kalau bukan pacai...aduh..terus aku fening...rupanya pacai pun bunting...betul..aku ingat dia gemuk...sbb aku pegang perut dia keras bulat xmcm kucing bunting yg len yg leh kita rasa2 mcm ada baby di dalam...

sedangkan pacai lom lg ada yg nak adopt...tp aku dh ada perancangan dh...kira sekarang ni ada mslh skit dgn si puteh...bgtau famili baru dia tu tntang anak2 putih dan alhamdulillah cik Hani faham...tp kesian jgk..mmg sgh2 dia nak...selalu bertnya tntang si puteh...katanya takut sy bg pd org lain...:)

ok...berbalik pd kisah adik...aku dh rs lega sket ada jln penyelesaian disitu...sehinggalah aku bawa adik balik..sihat2 je dia..sempatlah bg ubat cacing..mandikan dia..mmg dia manja...barulah aku terdgr bunyi PRRRRPRRRRR dia tu..tmpat pun beralas...makan dan minum pun air bersih...sentiasa happy di situ...

tp kita hnya merancang...adik sakit mcm si WIN @ TWINKLE...(boleh baca di SINI)

walaupun sekejap..sekurang2nya adik dh merasa mempunyai keluarga untuk menumpang teduh dan kasih syg...maafkan Bie adik..sbb Bie xmampu selamatkan adik tp dgn cara itu je Bie dpt mengangkat taraf adik dr stray ke indoor cat...supaya adik boleh rs kasih syg...walaupun xmewah tak best sgt sbb kena berkongsi ngn uncle2 dan abg2 bulus dirumah tu...tp Bie tau adik bersyukur...

bie rs terkilan bila Bie tak mampu berbuat apa2...Bie redha adik pergi nanti adik leh jmpa ngn arwah bapak adik si KATIK...(SINI)

xlama pun adik duk ngn Bie...sedih bie rs...tp ms dia pergi aku dh janji nak tanam kat sebelah tmpat bapak dia si Katik...aku g gali lubang walaupun waktu tu dh menunjuk kan dekat2 kul 1 pagi...aku pergi area ofis aku..memang disitulah tmpat katik disemadikan...

...selamat tinggal sayang adik...


tenanglah kamu disana...sekarang tiada lagi org nak tendang2 adik..curah2 adik dgn air...halau2 adik kan...adik dah tenang disana...bie mampu bantu setakat ini shj...




erydcat:
sgt2 terkilan
sbb xdpt bantu dia lebih...br hr ni dpt publish...
kalau tak sebak je nak menyambung menaip entri tntang adik..

4 comments:

Iela Lullaby said...

rip adik...mge adik jmpe ayah adik di sna...

to ery : usahlah rase terkilan krana awk dh bt yg terbaik utk mereka..dan pd yg mmbnci makhluk allah yg 1 nie...hidupmu pasti sukar krana dgki dgn haiwan kesygan nabi

http://wonderfurrworld.blogspot.com/ said...

siannyer..sedih baca..ape2pun dia dah bahagia ngan kawan2 dia disana...

ery D cat said...

Iela: kdg2 rs spt tak adil bila si kecil xberdosa apa2 tu dibenci dan dimrh2 seolah2 membawa mala petaka dasyat kat mamat sekor tu...tapi ery pegang 1 benda...itu Tuhan punya kerja...kt bukan Tuhan nak bls semuanya..biarlah satu hr nanti dia akan sedar...

WF: itulah...sedih tp skang dia dh bahagia dan tak sakit2 lg...

Lara sushi said...

sabar ye ery..bila kehilangan stray cat yg selalu makan depan mata kita memang sedih sgt2..kite pun rasa benda yg sama..takpelah,mereka semua dah tenang di sana...

Post a Comment

 

Copyright © eRy D cAt. Template created by Volverene from Templates Block
lasik surgery new york and cpa website solutions
WP theme by WP Themes Expert