Pages

Sunday, November 20, 2011

ur welcome buddy...


salam kawan2...

semalam 20.11.2011  (tarikh pun cantik) member nak jmpa...nak cerita sal bisnes..tp krn anak ku buboo xsht so aku suh je dia mai umah...lgpun ujan kat luar...malas lah..hehehe..lgpun member ni dh lm aku xjmpa dia..punyalah bz ngn kerja masing2...tp dia mmg best pren la..

apa yg aku nak cerita byk kebetulannya..dia mai umah kul 5 ptg...ms ngah ujan...itu ini begitu begini dh kul 8.15 mlm dia nak lik gerak ke shah alam pula..biasalah org berbisnes ke sana kemari..:)..pas dia turun bwh aku trnampak buku nota dia yg tebal tu tertgl kat sofa aku...tipon aku suh dia tgu kat lift..aku turun...bwk bersama2 smpah kat umah ni, org kata sekali harung lah..smpah x elok lama2 sehari semalam..pas dh bg aku g ke umah sampah...tp ms berjalan tu aku terdgr jeritan...anak kucin ke anak anjing? bunyi mcm tersepit..kuat plak tu..tgkat 1 pun leh dgr itu pun kalau diorg x pekak la...ms yg sm ada abg tu pun br pas buang smpah..dia berlalu je..aku ingat dia bt xkisah rupanya dia g amek torch light...pas cmpak smpah tu kwn aku lalu dn nak say bye..aku suh dia suluh jap kat tepi longkang kat parking tu sbb gelap..'korang dgr x?'' leh kwn aku tu ckp..' eh dr aku dtg td dh dgr...xtau apa benda'.. punyalah aku marah...eh ko knpa x bgtau aku? ko dtg dr kul 5 ptg tau x..ni dh kul 8.30mlm..giler ke hape ko ni? biasalah aku ngn dia mmg cakap kasar2 sket tp mmg aku mrh la..sbb dh agak lama...

pastu aku g suluh ngn lampu hp aku yg x berapa terang ni...ni la gmbarnyer..
korang kesian x? kepala dia masuk kat saluran air nak ke longkang tu...ms tu jgk abg td dtg dan dia ngah suluh aku pun amek gmbar ni...kesian kan dh brpa jam dia jerit2 dan aku pelik xkan xde seorg pun yg dgr jeritan dia tu...kuat giler...mgkin sbb dia anak anjing..xde sapa yg dtg tolong bantu....cedih~~~

syukur wlupun kalau aku xturun td abg tu akan tolong dia gak...nasib ada insan yg sudi tolong dia selain aku...:) abg tu ngn aku letak kan dia lam kotak..pastu letak kat belakang rumah sampah sbb tgk ada anjing2 dewasa nak dtg kemari...sory gambar kualiti kurang memuaskan...hp biasa2 je..:P

letak lam kotak terus je dia diam...mgkin kepenatan aku tgk xbukak mata g...kesian...xtau apa2..ngapa jd begitu...aku pun bertmbah pelik...xkan mak dia tglkan dia kat cni..ni kwsn parking..ujan plak tu..yg len aku x jmpa..ada dia je seekor...dh tu sapa yg bt kepala dia masuk lubang tu? kesian lah...kalau org la yg buat mmg aku doakan kepala dia plak tersepit kat mana2...biar dia rs meminta tolong...biarlah nak kata aku kejam pun...

pastu aku nak naik tgk2 g...mak dia dtg jenguk dia...mgkin mak dia...lam gelap kan...pg td aku jenguk..dh xde...dia dh bwk kot..agaknyer dia tau anak dia tersepit...

sbnrnyer ms kwn aku dtg tu lam kul 6 lbh aku duk ngn dia bersembang kat balkoni..aku nampak ramai org kat bwh ngh beli roti kat bhai roti yg naik motor tu..dan motor tu pun park betul2 kat tmpat parking yg puppy ni tersepit..xkan seorg pun xde perasan kat dia? xkan semua pekak??? bunyi hon bhai tu korang dgr plak dr tingkat2 umah korang..aku kan tgkat ats sekali mmg la xdgr...wlupun aku jenguk...kalau dgr dh lama aku turun...kesian la...wlupun dia anak anjing..bantu la, dia kan makhluk Tuhan juga...tu la kalau xdiberi pendedahan...nampak anjing je lari...blh kan usaha..aku siap amek ngn cebisan kertas ada kotak kat tepi2 tu...nak seribu daya la xnak seribu dalih...xrugi pun kalau bantu si kecil ni...

wlupun x bukak mata lg..mgkin dia berterima kasih dgn cara dia...
 aku cm ucap...'ur welcome buddy'....:D


erydcat:
mula2 aku ingat anak kucing...
tp trs trg kalau anak kucing 
aku bwk naik umah...
beri dia apa yg patut...

12 comments:

meowwmania said...

mujur ery jumpa kalau tak tak tahu la apa nasib puppy tu, kesian...

ery D cat said...

MM: yela...yg member tu pun sm..geram plak ngn dia..bgtau lah..leh ery g tolong cpt2...mgkin dh terlupa kot dia nak cerita...dah sibuk cerita sal bisnes ngn ery...smpai xingat..ish3x..tp pelik sgt...knp yg lain xde rs nak membantu...geram rasa!

anis said...

ya Allah, sian dia...seb bek ery pasan, klu x xtaw la..msti mummy dia pon trima kaseh byk2 kt ery...

Mama Tatami said...

cian sangat baca coretan ni. lebeh2 lagi trauma puppy tu. kecian sgt. nasib ery jumpa. God bless u ery. moga2 puppy tu selamat walau di mana berada.

nurulsulzali said...

lama sungguh dia duk mintak tolong..dia dah dgn mak dia la ea ery?

ery D cat said...

anis: kesian sgt2 suara dia kuat..yg pelik org tgkat 1 tu berdepan ngn tmpat tu xkan pekak kot xdgr...mrh btl!

mama tatami:moga2 dia selamat kan...:)ery sekadar membantu..

nurul: tu la...agaknyer la ngn mak dia sbb pas ery letak lam kotak tu ada sekor anjing g kat kotak tu terhidu2 dr jauh mcm cr sesuatu, mgkin emak dia...pastu ms ery naik terdgr mcm anjing2 tu bergaduh sesama sndiri menyalak2...mgkin ada anjing len yg dekat kot..pg td g keje ery g tgk lam kotak tu dah xde...

Rosmawati Yusof said...

Alhamdulillah...sib baek Ery dan abg tu tolong. Tulah manusia, kdg2 tu terlalu tak mahu ambik tahu. Org dah memekik separuh maut pun buat tak tahu..

Ms J said...

hopefully puppy tu dah jumpa mummy dia. Good job ery!

ery D cat said...

ms J: tq very much!:D..membantu sekadar yg termampu..

UniMeOw said...

cedihnya!!! :'(

huhuuuu puppy pon mkhluk Allah gk,,n layak utk idop...
mnsia kna la kcian kt dy..sob2~~

MamaBetty said...

syukur dia selamat..tak kisahla haiwan apa pun..tolong dpt pahala..kan..

GtHans said...

Alhamdulillah..tapi sedih bila baca..wuwuwuwu :(

Post a Comment

 

Copyright © eRy D cAt. Template created by Volverene from Templates Block
lasik surgery new york and cpa website solutions
WP theme by WP Themes Expert