Pages

Monday, January 17, 2011

Love them!!


Ni yg mula2 aku bwk balik dr umah member opis..diberi nama MEMET aka Si Hensem.Ada perangai lebih dr kucing...bijak dan ske buat muka menyampah time aku bt lawak ntah hape2..memet ni br je belajar tatih2 ms aku amek kat umah member aku tu.Sbnrnya bukan kucing member aku pun, mak si Memet ni yg lahirkan dia kat belakang mesin basuh.Dia ckp aku ske kucing so dia bgtau lah kat aku,kebetulan si 'dia' pun teringin nak bela kucing...jdnya aku pun bawa pulang.Amek dia btl2 hari sebelum bday aku so tiap2 thn kena la smbut bday sm2 smbil mam kek.Memet ske mam kek lbh2 lg perisa Black Forest...mmg melampau!!! Dia ni ada sket peel semacam..kata member2 dia garang...tp ngn aku okay je hihihi...dia ni ske aweks2 dan yg wngi2...klu lmbat sket mop lantai dah xmo baring2 ats lantai smpailah si 'dia' mop br la dia nk baring...aih memet ni kan...mcm2 hal la.Mgkin btl kata kwn2 yg dia garang sbb doc vet dia pun xleh nak pegang dia...paham2la memet sudah bertukar jd harimau..aaaauuuummmm~~




Ni plak buah hati Memet..si Che Mot namanya..sbb ms bw balik tu comot giler..ni pun amek dr umah kwn.Sbb umah dia pun dah ada 3 ekor pastu dia sarat mengandung jdnya terpaksa lepaskan sbb kesian tgk ikut dia balik tp x leh nak jaga, kebetulan si 'dia' nak bg 'kawin'kan ngn si Memet.Kesian tgk Memet xde kawan nak bergurau sunda...cewah!!! Pun ada peel len mcm...xske org dukung klu dia nak dia dtg sndiri manja2.Tp yg aku perasan dia je ske manja ngn aku lbh2...smbil buat muka gatai...hihihi...hobi ske berdandan..kdg2 letih tgk dia asyik menjilat bulu2...ms tidur je dia x buat.Sampai skang menten kecik molek..yela dia sekor je betina...so kn lah jaga badan sket hahaha...diet je kejenya tu... :)



Ni diberi nama bubu..paling macho ni...mula2 bg nama abu..sbb ms kecik kuar2 kaler kelabu dh besar2 aku tgk dh mcm kaler cokelat plak..terlekat nama tu dah.Kejenya asyik nak menyondol rimas lah..tp dgn perangai dia tu buat aku makin syg kat dia..:)ske sgt nak cicak..asal nampak je cicak bising2 suh aku amek...kotor ler bubu..ske ajak adik2 dia si tamtam dan si uning lawan2...kdg2 semua mls nak layan dia..hehe..ske duk kat sofa tgk tv teman aku..ntah paham ke idak..tgk je lebih.




Ni plak bg nama Tamtam sbb kaler itam putih..anak bujang memet ni..paling cergas..lincah dan segala bagai..xleh tgk benda gerak sket..mesti nak tangkap.Badan paling panjang kepala kecik perut besar..haha...suara x kuat pun kdg2 je nak bersuara. Dia bukan jns yg manja tp asal ada org bertandang kat umah mesti dia yg over ramah..siap golek2 nak kena dukung la..yg dtg pun semua ske kucing..layan je la..



Ni paling jambu dan slow jer..nama Uning sbb ms kuar tu kaler kuning..hah xsusah nak bg nama semua anak2 memet ni..ikut kaler..senang..tp kdg2 aku pun terslh panggil..terpanggil chemot dia ni sbb dia jambu sgt..dah mcm betina sedangkan dia jantan. Xske kasar2 klu nak bergurau tp dialah antu kacau abg2 dia bapak dia dan mak dia tu..ingatkan yg len buli dia..tp dia yg buli. Pandai berpura2..klu dh buat slh terus pura2 tido..dah kita tuduh yg len2 buat sedangkan dia...biasa nih!Dia ni susah nak dekat ngn org..sombong la tu..mentang2 dia jambu...hihihi...

0 comments:

Post a Comment

 

Copyright © eRy D cAt. Template created by Volverene from Templates Block
lasik surgery new york and cpa website solutions
WP theme by WP Themes Expert