Pages

Friday, December 9, 2011

kita baru je kenal...tp perkenalan kita terlalu menyedihkan...


salam kwn2 meow semua..

perkenalan aku dgn dia pd kul 4.50 ptg semalam...

terjmpa ibu kucing ini dalam longkang di area kilang (sy g HQ sbb nak ajar bebudak training) tak pnh2 aku pasang benda tu salah tp kali ni mmg sgt2 salah...aku rs xsedap ht sgt, pastu tglkan bebudak tu jap aku kuar ikut pintu guard ni...(sudah ditakdirkan) dia menegur ery ngn suara halus dan xberdaya...
tp apa yg membimbangkan ery bila anak dia tersangkut kat bhgian 'belakang' dia (aku xtau dah berapa lama, tp yg aku marah knp xde sapa2 yg membantu dia...sedih..pnyalah ramai umat manusia di kwsn 3 buah kilang yg ada ni tp xde seorg pun yg prihatin)...tapi nyawa anak kecil ini xpnjang...dgn ibu yg bersusah payah mengerang...aku tgk2 dan pegang..anak kecil ni dah xde, sejuk....:(...kesian ngn ibunyer...aku tglkan bebudak tu dgn apa2 yg patut (tnpa diketahui pun knp aku blah cepat2) aku bwk dia ke klinik kembiri di setapak..itu yg paling dekat...
dalam kereta dia menahan kesakitan dan cb beberapa kali meneran...sbb air dah xde anak itu dah kering..aku tau seksanyer dia...dia merayu2 halus pd aku, berdiri2 pegang tgn aku seolah2 minta tolong...dia cb teran tp xleh dan badan dia mengigil2..tetapi dh kul 5.15ptg...doc dah balik..yg ada pembantu...katanya tersgt2 sory krn benda2 mcm ni kn bt pembedahan...kamu g la ke private klinik di...........( hampa dan kesian ngn si ibu ni yg bertarung lama ngn kesakitan) aku xleh berlengah lagi

aku bwk dia g private klinik di melawati...aku kata bt lah apa sj yg membantu si ibu ini..itu je..benda2 lain korang jgn pikir..(ht dh pns sbnrye sbb aku buntu dan keseorgan)
menunggu dipanggil...aku xmo tgk dia lama2 sgt sbb ti aku menangis...aku diam je bwk kete td...dia baik dan spt tau aku nak bantu dia...dia leh berdiri2 kat aku seolah2 aku ni dah lama kenal ngn dia...(sedih la taip entri ni)
itu baby dia yg dh berjaya dikuarkan...doc check mmg dah xde baby lg lam perut dia...tp doc dah bg suntikan antibiotik dan ubat berkaitan hormon dan segala bagai kat dia...janji dia selamat itu je...sedih bila aku pikirkan balik yg aku jmpa dia dah terlambat...klulah cepat mgkin anak tu masih hidup...
menjilat darah yg ada menitis sket..dia mcm dah lepas dr seksa...
dalam kereta dia mcm mengantuk tp dia dh selesa...dia baring je, darah ada gak menitik, tp xapa..ti bie leh basuh..biar je la yer....smbil tgk2 aku...sbnryer aku nak menitik dah air mata...tp aku tahan je..aku x dpt membantu lebih...aku duk bujang...xde siapa di rumah...aku slu lik lewat malam..aku takut xdpt jaga dia...dan aku letak dia balik di kwsn aku jmpa dia td (lama aku menung lam kete ms nak hntar dia  balik...keadaan sunyi sepi dgn dia pandang aku...aku buntu...)...

aku tau aku bt keje separuh jalan lg 1 aku xpercaya yg aku leh kuar lari dr tmpat keje hnya nak selamatkan dia...cukup kuat pengaruh kamu...sbb aku risau..mn lah tau sblm yg tersngkut tu dia dah beranak ke 2 3 ekor..ti aku nak selamatkan ibu..tp anak2 yg len mati kelaparan..jd aku biarkan dia dulu..dia cari2 lam longkang tium2...pastu termenung...aku sedih tgk..xtau ngn sapa aku nak mintak tolong jaga dia kejap....mgkin dia menung sbb anak dia mati...dia toleh tgk2 aku..mgkin ucap terima kasih...aku cakap kat dia..maafkan bie sbb ini je bie leh tolong..b doakan kamu akan sihat...ti tghr b g jenguk kamu yer...ingat nak bwk dia ke tmpat keje ery...biarlah dia berada disini bersm yatimah...hrp2 xde sp yg nmpak aku bwk dia ke sini...nanti dikatakan pengutip kucing bw ke tmpat keje pula...
 
byk kejadian kebetulan semalam...semuanyer dh ditakdirkan..

aku x tau nak pgl dia aper bila isi kad klinik, nama dia kosong...benda len aku isi...dan lbh sedih bila nak kuarkan anak tu...bila pmbantu doc pegang dia meronta2 dan menendang2....jerit2 tp bila aku pegang dia trs diam dan anak dia dpt dia teran...moment tu aku xdpt rakam...tp aku tau wlupun br je berkenalan dia dah percayakan aku...

nanti bie g sn amek kamu...tgu yer...:)

14 comments:

Nazirah said...

sweet...and sad moment at the same time..you've done your best.

ery D cat said...

nazirah: ery br je lik dr tgk dia...siap ajak HOD security guard sbb member rapat kan...kat area tu terlalu secure jd xleh suke2 nak merayau disana sini jd ery bwk teman...pusing2 xjmpa pun si ibu ni..tp ery jmpa ada bekas makanan kucing yg masih ada biskot dan makanan2 lain..alhamdulillah ada gak yg prihatin...tnya pekerja2 kat ctu..hr ni xnmpak pun dia kata mereka (dan mereka tau smlm anak dia tersangkut xleh keluar...pnyalah ery marah..bodoh!dh tau tp xbt apa2)...lg ery rs risau tp dah cakap kat member tolong tgk2 kan...kalau ada apa2 bgtau....doakan dia selamat je...aih..mn la dia g...hrp2 x pergi jauh...:(

Mama Tatami said...

sedey la ery...tak leh tahan air mata tgk si comel ni mcm tu...mama tatami doakan comel cepat sembuh yer. ery tq for your kind help. tima kasih sebab sudi membantu si comel ni. ery kene tgk susu dia takut kalo byk sgt, kene buang mcm manusia jgk. just ask for vet advice yer...takut jer

UniMeOw said...

cedih la ery..:'(

GtHans said...

sedihnya..tentu ibu kucen ni sgt berterima kasih dgn Ery..

Ms J said...

Semoga Allah balas budi baik ery tu.. :)

aby said...

ulang apa yg msJ tulis ..

Semoga Allah balas budi baik ery tu.. :

good boy ..
boleh jd calon menantu tuh ..

ha..ha..

hud aikara said...

sedih sangatlah entry ni...aku nangis bila baca..semoga tuhan merahmati kamu..dan kucing tu...

Rosmawati Yusof said...

Hanya airmata mengiringi tika membaca entry ni.Ya Allah Ya Tuhanku, aku mohon anugerahkanlah rahmat dan NurMu pada adikku ni, Ery dan keluarganya....

nurulsulzali said...

betol kak kim..mmg nangis..syahdu pagi ini..

ery D cat said...

sedihkan kwn2..

kak kim: terima kasih kak, ery membantu dia sekadar yg termampu...xsampai hati nak biarkan dia lemah lam longkang mcm tu...kt pun ada anak2 bulus...apa rs kalau anak2 kt mcm tu...sbb tu ery membantu dia...

meowwmania said...

ya Allah sedihnya :(


mmg btl kata ery semua tu dah ditulis, ery akan bertemu dan menolongnya...

ery jgn sedih apa yg ery buat tu tak semua org boleh buat, sama-sama kita doakan smoga si comel tu kembali sihat dan sntiasa dilindungi Allah sntiasa, amin...

marina anakcikbob said...

aaaaaaa.. nangis jugak ni....... :((((

Zul n Azizi Boarding Pets said...

Salam Ery,

Sedih kami baca entri ni...anyway Allah gerakkan hati ery untuk selamatkan ibu kucing tu dr dia tersiksa...Kami doakan semoga kucing tu dilindungi dan selamat hendaknya...amin

Post a Comment

 

Copyright © eRy D cAt. Template created by Volverene from Templates Block
lasik surgery new york and cpa website solutions
WP theme by WP Themes Expert