Pages

Thursday, January 17, 2013

~allergic kucing~


Salam kwn2 meow...
(='v'=)

sesiapa yg folo blog ery yg tak seberapa ni mesti tau kisah yatimah..dan stray cat yg len di tmpat keje ery...dan seorang eh seekor manager yg tak suka kucing..mgkin hanjing kot dia...nampak kucing je terus 'allergic'..nak bercekau je kerjanya...grrrr...

dulu mgkin tak jadi dia nak pgl2 org tangkap...sekarang dgn sumber yg diketahui dan org kanan dia bgtau ery, mamat tu nak panggil org tgkap meow2 kat tmpat keje ni...

nama aku yg xseglamer retis ni selalu naik ms meeting safety n health (wlupun aku tak masuk bilik meeting pun ada yg bgtau aku)..wahhh...ngalah kan virus plak aku ni kan...tapi yg pelik xada SEEKOR pun tegur aku jgn bg makan kucing...kenapa? cuba lah tegur terus depan2 ni tidak main ckp2 kat org len...aih..manager pun takut kew???..kan senang aku SEKOLAH kan...kecut semua benda?

ni lalu depan bilik aku..pandang tempat len kalau aku pandang dia...sbb aku dah bersedia...dah byk point2 penting dlm poket aku ni yg nak dibentangkan...erm...ada jg kurangnya tikus krn putih selalu bunuh tikus2 disini..itu pun tak nmpak ke?

ntah lah..susah kalau kt bt baik tapi org pndang arah lain...aku bg makan kat luar...betul2 kat kereta aku...tp korang tau2lah kan stray cat ni..nmpak aku turun ofis dia punya terkinja2 mcm dh setahun tak jumpa..dia ikut jelah aku...mengekori org len tgk semua kata aku yg bwk masuk...aku dh halau2..tp nak bt mcmana...mereka tak phm..

aku hnya bg mereka biskut2 dan wetfood je..aku tak pnh bg sisa2 makanan kat diorg..yg aku mrh sgt dlm tmpt keje ktorg ada dibuat tmpat makan...mereka makan bila nmpak meow2 ni mereka main campak je tulang2 ikan atau ayam kdg2 nasi pun ada aku tgk ats lantai...eh..punya byk kertas lam tmpat aku keja ni diorg xreti guna ke? hr tu aku membebel..semua diam...aku br turun ternampak selonggok nasi putih tepi tiang...'haa...ni sapa punya kerja ni? niat dh baik dh..nak bg makan tp boleh tak lebih afdal di alas plastik atau kertas supaya bila kucing2 ni makan atau tak hbs makan lepas tu leh bungkus buang lam tong smpah?' semua tunduk2 je...

'ti tak pasal2 nama aku gak yg naik..balik2 aku yg bg kucing makan..yg tak elok semua kat aku nanti..korang? sedap2 cmpak makanan...ti kena hujan nasi tu lembik berbau..tau tak?...ke hidung dh rosak?

selama ni aku diam je nmpak mereka campak2 sisa makanan...aku tak tahanlah..betul2 tak tahan...mulut aku ni kdg2 bila dh hilang sbr memang tak dgr kata tuan..tapi bukan mencarut la..xmainlah carut2 ni...ceh!

bt pengetahuan korang aku smpai kul 7 pg...aku bg makan kat putih dan pacai...ada juga yg len yg xberapa jinak tp diorg pun nak makan kan..aku bg sekali...memang xde org nmpak...time mlm pun sm sebelum aku balik aku bg...pun semua org dh balik...tapi nama aku tetap gak naik...smpaikan mamat tu snggup g cari tau...pergi cari tahi kucing sekitar kawsn...memang hanjing betul lah...dia leh g tmpat2 sempit..pastu g belakang mesin2 semata2 nak cari taik kucing..memang tak jmpa la...taik tikus ngn kelawar adalah xde plak dia bising...aih sgp bersusah pyh menghidu TAIK cari TAIK...bodoh ke hape!

kdg2 aku terpikir...kenapa? kucing tak kacau dia pun...xpernah paper2 disini rosak mereka cakar2 sbb lepas lik keje pintu semua dikunci...kdg2 tgh2 mlm aku dtg lam kul 11 mlm atau 12 bg mereka makan memang mereka semua duk luar tgu aku...

ntah bila beliau2 ni ganggu mamat tu pun aku tak tau...percaya atau tidak..pernah branch lain yg dia manage minta aku design artwork untuk mereka..dia masuk bilik aku dia leh berckp ngn staf dia ms nak minta aku ubah sikit2 design tu, nak tukar itu tukar ini depan aku, dan staf dia ni jd org tgh cakap benda yg sama depan aku...dan aku mcm biasa, nak tukar apa2 pun aku ckp kat staf dia suruh bgtau dia yg tukar ni tak boleh...dia terus blah...profesional ke tidak mamat tu?

aku rs dia bengang tahap gaban ngn aku kot...erm...jgn cari pasal yer...




erydcat:
org layan kita baik..baiklah kita...
kalau kuang hajar...phm2 sudah...


6 comments:

Unknown said...

kami sekeluarga xbela, tp bg kucing yg bergelimpangan kat luar mkn huhu

meowwmania said...

kita yg baca ni pon sakit hati!

kcg tu kan makhluk Allah jugak dorang lupa ker?? kucing mmg dijadikan hidup bersama manusia, dugaan semua tu tak boleh ker bertolak ansur sikit, dunia ni bkn kite punya sorang jer

hishhh geram!!

ery D cat said...

zila: bgslah...kdg2 kt ni ada niat baik xpe berkongsi rezeki walaupun xbela mgkin krn alahan atau sebab2 lain...tp yg sy bg makan ni memang stray cat kat area tmpat keje..kat rumah lain cerita la...memang 8ekor tu warga tetap...kat luar pun ada rs nak disygi...diberi mkn yg sedap2 kdg2...entahlah...manager sekor tu mmg cr pasal...

ery D cat said...

MM: kan lin...lin bc geram ery ni lg lah..rs nak terajang...leh dia kata xpe kalau ditgkap (ni dia ckp ms meeting la kat org yg tak tau mcm dia pndai sgt) kucing2 ni dicari tuan baru xde bunuh2...nmpak sgt xde ilmukan..dekat sini kan setiap hari jumaat akan di PTS stray cat yg xde org tuntut...dia ckp bukan kat ery...seolah2 dia selalu pergi tgk kat tmpat kurungan tu..

Iela Lullaby said...

eiii geramnyer ngn mhkluk yg 1 tuh..tkde otak ke nk cr psl ngn bulus2..

elok lepuk laju2 je bio trus mlekat kt dinding...!

ape punye manusia daaaaaa..huh!

tkpe ery...awk bt yg terbaik utk ank2 bulus tu smua...truskn..kmi skong ape yg awk perkatakn...

ery D cat said...

Iela: itulah...sib bek ada kwn2 yg memahami

Post a Comment

 

Copyright © eRy D cAt. Template created by Volverene from Templates Block
lasik surgery new york and cpa website solutions
WP theme by WP Themes Expert