Pages

Wednesday, October 10, 2012

~saya ada kawan(3)~


Salam kawan2 meow
(='v'=)

saya ada kawan baru, yg saya panggil PACAI...dpt nama ni sempena gabungan nama sepasang kapel kat tmpat keje nih, kapel yg tak berapa nak femes tp mereka tak tau hehehe...

pacai ni masa dtg kat cni (tak tau dtg sesat ke..org buang ke ntahlah) kurus melidi..xsempat nak amek gmbar tp ni makin hari dh membesar dh dia..baik...reti letak tgn kat tapak tgn kita bila kita hulur tgn...dia tepuk2..nak main agaknya...:D..suara pun halus mulus je...dan dia xjauh pergi selalu kat bwh kete ery...kalau hujan dia berteduh kat bwh pokok besar tepi tu je...

PACAI ni betina...PUTIH dan KATIK pun tak kisah berkongsi makanan dgn Pacai...tapi yg menyentuh hati ery kadang2 bila tgk dia seiras YATIMAH...sp2 yg dh folo blog ery dulu2 kenal lah sp Yatimah nih..mcm2 cerita tntang dia ditmpat keje ery ni...urmmm...(tetiba awan nano berada diatas kepala)

pacai makan wetput sehingga menjilat idong
Tengok corak dia, belang2 dia tu ngn ekor panjang berbadan kecil, selalu tersasul pgl yatimah...nama glemer nyer atim...tp pacai xkisah...dtg bermanja juga...

KATIK, PUTIH dan PACAI...sentiasa bertiga tak pernah bergaduh...mcm adik beradik dah..:)
tgk si Putih yg semakin comot tu..dia ni dh sebulan beranak 6 ekor anaknya, diletakan bawah mesin, berminyak2...baru2 ni dia alih dah anak dia kat gerai cina didepan tmpat aku keje ni..semalam ternmpak anak2 dia ngh terkinja2 bermain kul 11 malam selepas hujan, aku dtg mereka tak lari tp duduk bebaik smbil tgk mak dia si putih makan wetput yg aku bawa...nanti aku ceritakan tntang mereka pula...dan Ah Meng (tokeh kedai makan tu) xkisah..dia siap bt penghadang kayu tutup takut2 anak2 Putih terkena ujan...(sy hnya tersenyummm)

seiras kan gmbr yatimah ni ngn gmbar Pacai kat ats tu...rindu dgn Yatimah
Kadang2 rindu dgn Yatimah ni..maafkan bie krn xdpt menjaga kamu, nasib kamu pula ntah bagaimana, di kawasan rumah tuan baru kamu tu...bie selalu berdoa agar kamu sntiasa baik2 Yatimah...tapi bie yakin Yatimah cerdik...pandai cari tmpat berteduh...pandai jaga diri dan cari makan....apa2pun semuanya di tangan Tuhan...



erydcat:
rindu kat Yatimah...
tapi dgn kehadiran Pacai kdg2 terubat juga..

5 comments:

Iela Lullaby said...

Smge nseb budak2 bulus di luar akn tjge dan mereke mmbesar dgn sihat.

Kdg2 kite berat atie tgk keadaan dorg..hnya mmpu
mmbntu stkat yg mmpu..

Lara sushi said...

sabar ye ery..

pacai datang untuk mengurangkan rindu tu..comel2 mereka bertiga tu..kenapa lah tak bertuan kan..huhu

Rosmawati Yusof said...

haah, teringat si Yatimah, apa khabar dia skrg, erk?

ery D cat said...

IL: betul kita hnya berdoa...

LS: Tuhan tu sntiasa ada mgkin ery rs selalu rindu dgn yatimah Dia datangkan si pacai...

Kak Kim: sbnryer yatimah lari dr rumah owner baru dia tu ms mula2 smpai kerumah dia..susah nak pgl balik..jd ery doakan yg baik2 shj...apa2pun di tgn tuhan...ery tak mampu..(sedih sbnryer mengenang nasib dia)

yna muhani said...

Semoga Yatimah sentiasa dilindungi ALLAH walau apa jua keadaan dia sekali pun..
Kita Hanya Merancang tp ALLAh yg Menentukan semua tu..
Yg PASTI Ery dah lakukan yg TERBAIK..
seronok tgk diorg HAPPY ( Pacai,Katik ,Putin n Ank2)..bertuah diorg bertemu dgn ERY..Moga ALLAH MERAHMATIMU..Amin.
Terima Kasih buat Ah Meng juga..:-D..

Post a Comment

 

Copyright © eRy D cAt. Template created by Volverene from Templates Block
lasik surgery new york and cpa website solutions
WP theme by WP Themes Expert